Søndagstur, rett under mila

Jaggu ble det ikke en liten skogstur i formiddag også. Samme sted som resten av uka. Eller, vi gikk iallefall opp på samme plass. ;o) Fantastisk vær, sol og veldig varmt. Det er rett og slett sommer her hos oss i dag.

Bikkja var varm, kjærringa var varm. Så den med mest pels på benytta sjansen til å dukke seg i ethvert vannhull. Det være seg ei tjønn eller et gjørmehull.

Det florerte av pollen, øynene rant og nesa var tett. Dermed måtte jeg puste med munnen, og jeg slukte minst ei flue på veien. Den satt seg i halsen, så dermed holdt jeg på å hoste meg ihjel også! Melkesyra i beina ville ikke gi seg. Normalt går der over bare vi har klatra opp den første laaaange bakken. Da vi hadde en god halvtime igjen så ble alt bare enda verre. Jeg var kvalm og svimmel, og livredd for at jeg bare skulle besvime dypt inni skogen den grønne. For det hadde jo væt litt for jævelig. Drømmemannen kunne jo ikke akkurat bært meg ut av jungelen heller. Vel, kom meg hjem, og har vært dårlig siden. Ikke en fin tur altså, men trim ble det jo! Mens jeg har ligget på sofaen i halvsvima har drømmemannen funnet ei ny løype for neste tur. Så neida, jeg gir ikke opp. Arkiverer bare denne turen som en litt klein en, og prøver å glemme hele greia.

Ikke visste jeg at vi hadde så mange flotte vann rett i nærheten ..
Dette var mens turen enda føltes grei.

Kjekt med kart. Iallefall om vi kan finne ut hvor vi befinner oss på den papirbiten.
Greiere med sportsappen, for da viser den jo ei pil der vi står.

Veldig kupert og varierende terreng. Og til tider ufattelig slitsomt. Men neste gang blir det sikkert mye bedre igjen. ;o) Mulig jeg bare hadde litt for lite drivstoff, tom tank, iallefall for lite til en såpass lang tur som dette.

#utpåtur #bymarka #kristiansand #trim #litt lettere #søndagstur #inærheten #april

5 kommentarer
    1. Du er en tøffing som står på! På en så varm og fin dag er det i allefall veldig viktig å drikke mye, og det regner jeg jo med at du gjør. Bra du ikke gir deg for jeg gleder meg alt til flere flotte bilder fra skogen 🙂

    2. Kanskje litt for varmt i dag? Og ikke deilig med munnen full av fluer, det kan vippe noen og enhver av pinnen. Synes du har vært veldig flink jeg, og tøft at du ikke gir deg 🙂 Du er i siget nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg