Der gikkk startskuddet!

God morgen der ute. :o) I dag er dagen. Mandagen. Den mandagen. Husker du? Jeg skal ta opp kampen mot alle disse kiloene som er kommet snikende på de siste årene. For å føle meg litt mer vel. Se litt bedre ut. Bli litt mer opplagt. Muligens få litt mindre verk i kroppen, og færre heteturer ..

Siden jeg er sykt utålmodig så prøver jeg meg på en kick-start. Litt for kick, kanskje, for jeg rørte denne NOKA-shaken ut med stavmixeren, og da ble den veldig tyktflytende. Sjokoladesmaken var helt ok. Minimalt med sånn slankepulverettersmak, og bare om jeg kjenner veldig godt etter, så det gidder jeg ikke. Helt grei, men likte ikke konsistensen. Det minna om sjokoladefromasj som har stått på benken en stund. Ikke ble den så kald heller, enda skummetmelka var iskald. Tror jeg må få laget meg noen isbiter ..

Ellers skal jeg på kusinetreff i kveld. Ikke en genistrek akkurat, når en just har starta på kur. Men det er jo alltid noe! Det var jo derfor meg måtte drøye starten til mandagen. Det var bryllupsdag på fredag, og i går var jeg sammen med et par venninner. Styrte unna den verste godisen, bortsett fra Coca Cola .. men nå er det stopp!!

Denne uka har jeg en plan om å bare innta NOKA-dietten. Fire måltid om dagen. Åsså vann da, masse vann. Men det er jeg veldig flink til fra før av, så akkurat det blir ikke noe problem. Et eple eller en gulrot/kålrabi-bit skal jeg ha i bakhånd, og spise med god samvittighet. Men altså ikke noe normal middag og brødskiver. Så får vi se hvordan det går.

Starta dagen med å trø på vekta. Det er en dårlig start, bare så det er sagt. Anbefales ikke! Puuuuh. Skulle ha målt meg litt her og der også, men fant ikke målebåndet. Det får bli en annen morra. Det du ikke får i løpet av denne kuren er bilder før og nå. Sånn i bikini eller undertøy.. Det er jeg blitt for gammel til. Men jeg håper jo at det kan synes i ansiktet etterhvert, samtidig som midjen dukker frem og magen blir mindre fremtredende.

Lykke til Marit! Dette skal nok gå så bra så .. og til dere som kikker innom: Riktig god mandag. :o))

 

Midtlivskrise på facebook finner du HER.
#nokadietten #noka #slanking #diett #nyttliv #shake #diett #slankekur #vektnedgang

16 kommentarer
    1. ritahobbyfoto: Takk. :o) Er ganske motiverende at dere kommenterer her. Tror dette var en veldig lur måte å gjøre dette på. For meg iallefall.

    2. lulltove: Hehe .. det smaker helt greit. Ikke som en god kjøttmmiddag med feit saus da, men det er jo det jeg skal prøve å komme litt bort fra. Iallefall midt i uka. ;o) Kommer en oppdatering om hva jeg har spist, og hva jeg synes etterhvert ..

    3. Lykke til! Tror jeg starter i morgen. Blir ikke NOKA, bare nokka anna 🙂 Dvs ikke gluten, ku, sukker og gjær…… Gikk på en skikkelig spisesmell og har gafla i meg alt som jeg ikke burde i løpet av helgen 🙂 Men nå er det f… meg nok! Smaker NOKA godt?

    4. jeg ønsker deg lykke til,men kusinetreffet behøver jo ikke bli så ille,du kan jo ta med en bar om det er til kaffe er det middag kan du be om råkost vel,uansett lykke til og ha en fin dag

    5. Skal bli spennende å følge deg videre.
      Trenger en slik kur selv jeg,men er litt redd for jo,jo slanking.
      Ønsker deg lykke til,og takk for at du vil dele dette med oss.
      Så må jeg bare få si at du har en hærlig blogg som eg elsker å lese,
      den er så treffende for oss over femti.
      Ha en fin dag og lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg