Sommerfeelings og dilla på smoothie

Dette var en knallstart på uka! Hipp, hurra for sommeren! Eller i det minste våren. Knallblå himmel og til og med varmt, i sola vel og merke. Såpass at vi har sitte ute på terrassen hos dattera og lesket oss med denne hjemmelagde smoothien. For det var der jeg havnet etter at småtten og jeg hadde vært på trilletur. Vi var først en liten sleng innom Grønndalen med bikkja, etterpå gikk vi til sentrum. Det tok tid, for jeg er jo litt redd dette kneet skal returnere i den vonde utgaven, men foreløpig funker det greit. Får håpe det fortsetter slik, sånn at ikke drømmemannen får rett i at jeg starta med turer alt for tidlig. Var bare 3-4 kilometer da .. i sneglefart .. men likevel synes han jeg er en dust som ikke kan ta det med ro. Iallefall ut denne uka også. Prøver å protestere litt, for jeg tar det jo med ro, jeg går s-a-k-t-e! Hallo!! Jeg må jo få lov å røre litt på meg. Blir litt småirritert jeg også, selv om jeg er livredd for at han skal ha rett i sine antakelser. For jeg har sittet nok nå. For resten av året.

Smoothie – kan du tenkte deg noe så godt? Jeg har startet hver dag i over en uke med en slik vitaminbombe. Og det selv om jeg ikke har noen enkel smoothie-maker. For her må hele den digre Kenwooden frem fra boden, sammen med passende tilbehør. Det er nesten ikke plass på kjøkkenet til denne hersens greia. Men den duger, spesielt de dagene drømmemannen også er hjemme og smoothie-trangen slår til. Da får jeg det nemlig ferdig laget også!

Men snart skal jeg ha meg en ny dings til kjøkkenet. En som er laget for slike oppdrag. Dattara har kjøpt en, til snaue 300 kroner, og den fuker som heia! Smoothie to go! Direkte i koppen lager du hærligheten, og så er det bare å løpe til jobb. :o) Eeeeh. Ja, det er lov å kjøre også .. og der er jeg, aleine i bilen midt i rushtidsavgiftens strengeste satser. Men jeg er så heldig at jeg slipper å gjennom noen bom da. Enn så lenge ..

Jeg er på jobb. Og jeg kjenner at det ikke gjør noe i det hele tatt. Det er meldt knallvær hele uka, og gjett om jeg har tenkt å benytte meg av det? Det er da en kjenner fordelene med å jobbe skift. Når sola skinner og en har fri helt til klokka fire på ettermiddagen. Da vil jeg ikke bytte jobb eller arbeidstid men noen i hele verden!

5 kommentarer
    1. Så bra at du går litt saakte og at det går bra med kneet. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! Deilig med frisk luft, og sol! Nyt formiddagene når været er bra, for alt annet kan faktisk vente. Hybelkaninene blir bar lettere å fange om de får bli litt større først. Nyt vår og solfylte dager 🙂

    2. Det er himmelsk med fint vèr, alt blir mykje kjekkare, Den drykken din såg skikkeleg god ut. Og så må eg få nemne ein ting til og det er at eg får gresk lengsel når eg ser det øverste bilde i bloggen din.

    3. humøre blir jo også såå myye bedre av det fine flotte være vi har fått da!
      helt sykt..
      deilig og kunne stå opp i 8 tiden og det er lyst fint ute!! 🙂
      i løve it! 🙂
      åå jeg fikk nå syykt lyst på smoothie!! den såg veldig god ut

    4. skjønner godt att du vil ut og gå når det er det supre været,om drømmemannen mener du bør vente en uke til så bør han også droppe treninga og være hjemme i sofaen ilag med deg hi hi.
      Den smothien såg jo helt vidunderlig god ut da,skal tru om eg kan smekke ihop en med stavmixer ?ha en fin kvelsvakt da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg