På an igjen!!

Jeg er så varm!! Heteturer, svettetokter, klamt og ekkelt .. elendigheta er tilbake!! Fanken da! Jeg var så sykt sikker på at jeg var ferdig nå. Etter noen måneder uten å være så skrekkelig plaget. Varm, ja! Men det kan jeg leve med. Det er de veldige heteturene, og det å kjenne svetten renne nedover ryggen, mellom puppene, overalt .. det er det som er det aller verste. Eller når det kjennes ut som om hjernen fosskoker og hjernecellene ikke helt er med lengre. De koker og slutter å funke. Det sistnevnte der er det heldigvis en god stund siden jeg har opplevd. Men jeg har ikke glemt hvordan det kjentes ut av den grunn. Jævelig, rett og slett jævelig er det!!

Takke meg til menssmerter og blod! Hadde jeg visst hvor ille dette kom til å bli når den forhatte mensen ikke kom lengre, da hadde jeg aldri ønsket meg dit!! Tenk om vi var litt mer istand til å nyte nuet! Ja, du er kanskje der, men jeg har aldri klart det. Iallefall ikke de siste 15 årene. Jeg higer alltid etter noe annet, noe som forhåpentligvis er litt bedre. Langt der fremme en plass. Eller snarere bak meg. Marit i en litt yngre utgave, og uten alle de problemene som har oppstått i forbindelse med denne elendige overgangsalderen. Jeg visste jo at dette var noe som kom, men aldri at det kunne være så ille, og heller ikke at det skulle ramme så tidlig!

Hvorfor skal det være sånn? Jeg vet jo at dette er livet, det jeg står midt oppi akkurat nå. At dagen aldri kommer tilbake .. Uff, jeg har ikke godt av å bli sittende tilnærmet urørlig, og ensom dag etter dag, blir så mange tanker av det. Og de er sjeldent veldig positive. Jeg er veldig flink til å grave meg ned i min egen dritt, som drømmemannen sier det. Jepp, I know. Men det er lettere å grave seg ned enn å kave seg opp. På en måte tryggere også, for det er det jeg kan.

Er ganske sikker på at jeg lider av for-lite-frisk-luft-syndromet nå. Kanskje jeg skal prøve å gå en bitteliten tur? Kan nemlig trø på det beinet i dag. Kom opp trappa på en tilnærmet normal måte, og ikke var det så veldig vondt i kneet heller .. noe går da fremover! Selv uten tabletter. De måtte jeg nemlig slutte med da jeg følte meg så elendig i går. Øresusen tok helt av, sammen med hjertet som galopperte som en gal hest hele natta. Virka nesten som om det holdt på å stikke av! Og jeg ble jo redd som bare det, men turte ikke våkne drømmemannen for han skulle jo på jobb. Siden jeg ikke sov noe særlig på natta sov jeg nesten i hele går. Var svimmel og elendig bare jeg forsøkte å bevege noe. Men i dag virker alt mye bedre. Kanskje disse heteturene også er noe som ble trigget av tablettene? Det er jo lov å håpe ..

God helg til deg fra meg. ;o)

9 kommentarer
    1. fruensvilje: Alle mine venninner jobber, så de er stort sett ikke hjemme på dagtid. Om de er så har de vært, eller skal på nattevakt, og da sover de jo på den tia jeg sitter her og kjeder meg. Men tror det går mot bedre tider nå. Til mandag skal jeg på jobb igjen. Helt sikkert!! :o) Gleder meg til det.

    2. jeg er enig i att å sitte inne for mye alene ikke er av det gode,kanskje du har ei god venninne du kan innvitere :))sånn uformelt uten masse oppvarting.
      Jeg fikk også noen tabletter tidligere i vinter som sette meg helt ut,måtte bare la dem ligge skulle jeg kunne fungere på en noenlunde grei vis,tabletter er ikke bare bare,ikke heteturane heller,men dei får en gjort lite med desverre

    3. frodith: Luft hjalp definitivt. Og den overlykkelige hunden gjorde det ikke verre. Du skulle sett så glad ho ble da ho skjøte at vi skulle ut!! Så skjønn, vettu. Den aller skjønneste selvsagt. ;o))

    4. frustrertfrueihouston: Det hjalp med luft! :o)) Men min bedre halvdel synes visst ikke det var så lurt å ut og gå. Han ble nesten litt sur egentlig .. Men det hadde kanskje noe med at jeg satte i gang å vaske badet etterpå. Det ser jo ikke ut her når kjærringa har vært krøpling i noen dager!

    5. Du får håpe at tablettene har gjort hetetoktene verre, sånn at det absolutt er forbigående! En liten tur uten for, trekke litt frisk luft og se om du ser noen vårtegn, og hører fuglene synge. Det hjelper helt sikkert. Bra at kneet har blitt bedre, men ikke overanstreng det sånn at det trøbler seg igjen! Det skal du ikke ha noe av! God helg med klem fra Houston <3

    6. Kom deg ut døra, det er det viktigste 🙂 Jeg tror luft og impulser utenfra hjelper uansett 🙂 Er ikke bra å sitte for mye å tenke, det har jeg erfart før også, og det er ikke noe poeng. Viktig å ha ting å bry hjernen med, for da er ikke livet så verst 🙂 Jeg kommer en liten tur i innboksen 🙂 Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg