Telefonterror!!

Jeg blir nedringt for tia. Det grenser til det sykelige. Tre nummer som går igjen hele tiden, hele dagen, hele døgnet. Vises som “Nummer brukt i forbindelse med markedsundersøkelser/ telefonsalg” når jeg søker dem opp. En eller annen må ha solgt noen telefonlister nylig. For jeg har nemlig sperret mitt abbonement for slikt. For mange år siden, og det står fortsatt som sperret. Jeg måtte jo sjekke etter denne telefonstormen.

Kjempeirriterende. Og jeg hater å prate i telefonen. Tar den ikke når det ringes fra ukjente nummer, sjekker dem alltid opp før jeg eventuelt ringer tilbake. Det grenser muligens også til det sykelige, men alle har vi vel vårt .. ;o)

Gir ikke fra meg kontaktinfo i hytt og pine.
Er aldri med på noen kunkurranser, spill eller andre ting der en må godta å få tilsendt ting fra samarbeidspartnerne til den som står som arrangør. Går heller ikke på slike annonser som lover deg en gratis iPhone, nettbrett eller hva det måtte være. Selv om jeg er megeklar for en ny mobil akkurat nå.

Forsiktighetsreglene mine hjelper ikke lengre! Hvordan pokker blir jeg kvitt dette maset da?

13 kommentarer
    1. TerAnd: Hehe .. men jeg er jo så alt for snill, sier min bedre halvdel. Han kan godt finne på å skjelle dem ut. Har funnet en megaenkel måte å blokkere de på, uten app, bare direkte på iPhonen. Endelig en ting som funka greit på dette hersens Apple-produktet!! De ringer en gang, jeg sjekker nummeret, og blokkerer om det er en sånn irriterende selger. Så kan de bare ringe til krampa tar dem! Jeg verken hører eller ser det. Jippi!!

    2. Jeg har det samme problemet. Så etterhvert som jeg faktsisk finner ut at de tilhører slikt legger jeg inn blokker på nr på telefonen. Det har blitt noen bedre dager ut av den handlingen.:)

    3. Slikt er så irriterende. Jeg er utrolig heldig forstår jeg, for jeg reserverte meg for flere år siden og slipper unna disse telefonene, unntatt i dag, da kom en. Datteren min svarte og ble kjapt ferdig med han, for hun sa bare at hun ikke forsto hva han sa, hihi
      Håpe du får en fredelig kveld.
      Klem <3

    4. jeg hadde samme problem en gang og når det samme firma ringte for 3 gang på en dag ja da sa eg til den uheldige tellefon oppringeren att ærlig talt no har dere ringt 3 ganger i dag :))stakkaren beklaget og la på og siden har det vært mindre med slike telefoner

    5. Eg er einig med deg, det er ei pest og ei plage og dei ringer til alle tider, søndag til og med. Eg er i den heldige situasjon som har to fasttelefonar, noko som blei montert då me fekk altiboks fiberkabel. Telefon nr ein, som eg alltid har hatt, har eg reservert meg på og der ringer det aldri slike telefonar. Den andre telefonen har eg sett på lav lyd, slik at me nesten ikkje høyrer den. Eg tar aldri telefonen før den har ringt seg ut. Då sjekkar eg nr og lagrar det på telefonsal, slik unngår eg dei kjedeleg samtalane med seljarar.

    6. Det enkleste er å legge telefonnr på blokkeringslista til mobilen, hvis det er det de ringer på. Jeg gjør det med en gang de ringer, så er jeg kvitt dem med en gang. Var nødt til å gjøre det der, ellers hadde jeg blitt smårar.

    7. Jeg pleier å svare og fortelle at listene de har kjøpt er ulovlige siden de skal “vaskes” hver 3. måned. (Alle reserverte nummer skal fjernes).
      Så informerer jeg dem om at om jeg mottar flere oppringninger ifra dette nummeret anmelder jeg dem til forbrukerombudet.
      Det er ikke selgeren sin feil, de mottar kun en liste og får beskjed om å ringe, så jeg er aldri ufin imot dem. Jeg har selv vært tenåring med telefonselgerjobb, det er ikke gøy.

    8. Sånt er irriterende. Jeg har reservert fasttelefonen (som er mer pynt enn i bruk forresten), men ikke mobilen. Toppen av frekkhet – for meg – var når en sånn gjøk ringte MIN telefon og ville snakke med den i husstanden som sist hadde bursdag! Jeg ga da tydelig beskjed om at om du ringer min telefon, så er det MEG du vil prate med! Så la jeg på etter noen ikke helt pene gloser. Så bare la være å ta telefonen med ukjent nummer. Er det noen som vil noe og ikke får kontakt, kan de jo sende sms også. Nyt dagen!

    9. Ja driver og ringer her også en del ganger.
      Tar det nermest aldri. Og de fåå gangene jeg gjør det ( om jeg fks venter en telefon) og de viser seg og Være en selger, sier jeg at det har kommet feil og at de har kommet til fks kari nordmann olavsdatter i steden for meg:p

    10. Kjenner dette godt igjen – hadde en slik periode her også! – Først ignorerte jeg de, men så ble jeg så jævlig irritert at jeg svarte, – og ba de slette meg -selv hvor mye de prøvde seg på å selge eller spørre om noe!! – Spurte de om de ikke skjønner, – når de ikke kommer gjennom på mitt nummer.
      Huff, jeg kunne gå i flint på disse telefonene. Og i tillegg ringer de når det er nyheter osv – for det vet de folk gjerne or med seg på tv.
      Mitt råd – ta telefonen, og gi de inn….. ;)))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg