Så kom helgeværet!

Altså regn og vind. Det blåser noe jækelig her på toppen hos oss. Men samme kan det vel være, for jeg skal ingen plasser uansett. Likevel er det litt irriterende. Her sitter en og kikker gjennom langtidsvarslene og wooooops! der skulle det jaggu bli en diger sol denne lørdagen.

Hipp, hurra. Litt i det fjerne planlegger en del av hjernen en lengre skogstur, en plass vi ikke har gått tidligere. Iallefall ikke drømmemannen og meg sammen. Med den stedssansen jeg har så har jeg jo stadig nye opplevelser på gamle trakter. Det er jo ganske spennende. Helt til jeg ikke finner stien hjem igjen. Heldigvis skjer ikke det så ofte. Men det har skjedd, opptil flere ganger. Har slått meg til ro med at jeg alltid kommer ut en eller annen plass, om ikke akkurat der jeg hadde tenkt ..

 

Hender det du vaser rundt litt sånn på måfå? Litt utenfor allfarvei og flotte skogsstier? Det er ganske ok, og ofte kan en jo se at det er folk som har gått der før, ikke så ofte og kanskje ikke akkurat denne måneden. Men en liten forandring i terrenget viser jo at noen har tråkka her før deg. Om det da ikke bare er meg som går i ring. Hehe. Det kan jo hende det også.

Jeg er ikke så glad i disse autostradaene inne i skogen. Som den på bildet.Den befinner seg ti minutters gange herfra, nesten rett utenfor stuedøra mi. Faktisk er det jo blitt så fine veier i skogstraktene rundt byen at jeg glatt kunne ha kjørt på tur med Smarten! Da er litt av gleden ved å gå her borte for meg. Men jeg forstår jo at andre har en stor fordel. De med barnevogn, eller rullestol, for eksempel. Eller de som er litt dårlige til beins.

Kanskje jeg skulle investere i en elektrisk rullestol. Sånn i tilfelle jeg ikke får i gang dette beinet mitt igjen. Så kan jeg få sønnen til å trimme den, slik at jeg kan frese rundt med bikkja i skogen likevel? For min firbente venn holder på å bli sprø nede i underetasjen. Ho vil ut på tur. Og jeg får skrekkelig dårlig samvittighet her jeg sitter og hører på pipinga hennes ..

God helg til deg og dine. :o)

8 kommentarer
    1. ravn73: God morgen. :o) Sola skinner her også! Deilig! Men kan fortsatt ikke gå så veldig, så her planlegges en kjøretur. Slik som gamle folk gjorde på søndagen før i tia .. hehe. Ha en fin dag!

    2. Håper kneet blir bra så du kan komme deg ut! Det er så mange fine plasser å gå, og det er deilig for både kropp og sjel og gå tur – i raskt eller rolig tempo. Sola skinner i Lillesand nå, HURRA! Håper du får ei god helg!

    3. Jeg blir lykkelig når jeg kommer over sånne stier, elsker å gå i skogen, og etter et hjerneslag kjører jeg en sånn handicapscooter, og med den kan jeg kjøre på sånne veier som på bildet. :))

    4. jeg trodde også att det gode været vi hadde før på dagen skulle vare,men no blåser og regner det noe aldeles forferdelig ute.
      Jeg sier ja takk begge deler,slike stier som dere har der er fine til hvedagsturen,men jeg liker best den gode fjellturen med utfordringer i veien best i lengda:))
      Det er ikke mer enn 14 dager siden jeg gikk feil i fjellet,heldigvis gikk naboen ilag med meg og fant en vei ut igjen hi hi,men turen resulterte i en fantastisk flott fjelltur med fin utsikt noe jeg ikke hadde fått oppleve om vi hadde truffet på den rette veien vi egentlig hadde planlagt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg