Gåforbud!

Der ble det en brå stopp for gåinga mi. Iallefall for en stund. Først skal jeg ta røntgen og ultralyd av denne kleine undersåtten min. Eller, kneet da. Jeg hadde tenkt at jeg bare skulle bli skudd ut igjen av døra med et “gå hjem og sitt med beinet høyt til det går over!”, istedet ble det både undersøkelser og medisiner. Får trøste meg med at det iallefall ikke bare var noe jeg innbilte meg! Og det er jo på et vis godt ..

Jeg har vært hos legen. Og fått konstantert en kraftig betennelse i kneet. Visste jo egentlig det, slik som det har oppført seg de siste dagene. Så nå har jeg gåforbud. Til og med småturer er uaktuelt før jeg er ferdig med disse betennelsesdempende pillene, og har tatt en ny ultralyd om to uker. Det kan være noe slitasje jeg har hatt. Som har blitt trigga av at kjærringa er blitt sånn litt halvsprek de siste ukene. Eller det kan være overbelastning. Altså: Beina mine tåler ikke vekta de må drasse rundt på!! Åh, tusen takk. Ja, fikk jo ikke servert den midt i trynet selvsagt, men tok det opp sånn likevel .. skal visst undersøkes litt mer når hevelsen og elendigheta normaliserer seg. Sånn at jeg kan unngå dette, eller iallefall forebygge litt. Til og med kiropraktor ble nevnt. Usj. Nå begynner det å bli ille, synes jeg.

Er litt deppa. Til tross for at sola har skint i hele dag, dagene på jobb har gått strålende og jeg har enda ikke blitt smitta av verken influensa eller spysyka. Som for øvrig herjer resten av familien min. Både store og små. Hipp, hurra og kryss i taket. Det er positivt i det minste. Ja, ikke at alle de andre er syke da, men at jeg iallefall ikke spyr!

Men så var det disse beina da. Det som har plaget meg i mange år, sykt hovne, vonde, vannfylte legger og ankler, er nesten forsvunnet. Lymfødem sa jo legen etter å ha kikka på dritten ved hjelp av ultralyd. Hadde muligens sammenheng med hormoner på tur, mente massøsen jeg gikk til en stund. Eller så hjalp denne trimmen på noe. Men det var jo ikke så positivt når jeg istedenfor har fått et ubrukelig kne. Jeg har aldri hatt vondt der i hele mitt liv!

I kveld har jeg sykt lyst til å trøstespise. Chips og marsipan og Stratos, bøttevis med Coca Cola .. men i disse skapene fins det ikke noe som minner om godis. For vi er jo blitt så innmari sunne. Å gøy er det lissom? Og hva pokker er vitsen?

—> midtlivskrise på facebook finner du her <—

17 kommentarer
    1. Huff ikkje noka artig nei…men eg håper du blir likar efterkvert og god bedrings..;) solklemmer 😉

    2. jeg skjønner det :))slike tanker kommer til meg også om jeg er litt nedfor,da er det godt å ikke ha godis liggande på lur :))håper humøret har bedret seg da og att du får hjelp med plagene uten å måtte gå under kniven :))

    3. passion4lifeandtravel: Takk. :o) Kjipe greier, når jeg liksom var kommet fra de der koseturen til virkelig trim!! Sånn helt greit liksom. Tungt, ja, men det var så deilig etterpå. Og førte så mye godt med seg. Som det er at jeg tenkte så mye mer på hva jeg trøkka i trynet enn før. Helt av seg selv ble inntaket redusert også. Og det hadde sikkert ført noe godt med seg, sånn på sikt.

    4. Vondt i knær er noe dritt, man trenger dem så veldig, liksom…
      Jeg har mye erfaring om knær, da jeg har kommet ut av tellingen på x antall kneoperasjoner, og de fire siste år mer på krykker enn på beina, og det er så dritkjedelig, og kvinne i min beste alder som jeg er, blir så fort tjukk i ræva for selv om hun kan jobbe, så vil hun og trene som før, og hun spiser i stedet for å bevege seg…det er visst en dårlig kombinasjon 🙂
      Nei, selv om du har veldig vondt nå, så får en bare satse på en kortvarig affære som skulle gjøre at du skal sette ennå mer pris på å bevege deg 🙂 Fortsatt god bedring, og trøstende tanker <3

    5. passion4lifeandtravel: Tusen takk. :o) Kjennes ikke så snill ut, men kan jo være den bare tøffer seg litt sånn til å begynne med .. for å sette meg litt ut. Og det har den klart. :((

    6. Grete: Har jo blitt sjekka opp og i mente, men er jo ikke godt når det stadig dukker opp nye ting. Får da være måte på å være i reperasjonsaledren. Hadde det vært et hus det var snakk om så hadde jeg nok vært revet og erstattet med noe nytt for lenge, lenge siden!

    7. fruensvilje: Ellers takk, tror ikke jeg skal operere noe som helst! De gangene jeg har operert så går det alltid galt, og det tar månedvis å få ordna opp i elendigheten igjen .. Var ikke akkurat kjøttboller jeg tenkte på som godis da. Hehe, men mulig det hadde vært godt i går det også. Vet ikke om det var så søthunger jeg hadde heller, mer sånn depresjonsspising. ;o))

    8. frustrertfrueihouston: Jeg har jo tatt det gradvis. Har jo alltid gått litt, kanskje litt mer enn de fleste jeg kjenner .. for jeg har jo en hund som må ut! Men det har jo mer vært sånne kosegåturer, jeg har liksom ikke trimma så mye, gått fort og tatt den helt ut. Bikkjetrimmen har jeg ordna med å kaste pinner, så ho har løpt. Burde vel holdt meg til det da .. koseturer, og dritt i trimminga. Det dumme er det at jeg blir så SYKT deppa når det alltid skal gå galt for meg.

    9. ravn73: Jaja, slapp jaffal den dårlige samvittigheten etter å ha stappa i seg da. ;o) Håper også å bli gåklar igjen, kjapt. For dette er dritkjipt!!

    10. Så kjipt med vondt kne! Og ganske kjipt med gotteri-frie skap også, selv om det selvsagt “EGENTLIG” er bedre for kroppen. Vær tålmodig, og kos deg med frukt og grønt enn så lenge. Håper du snart er gå-klar igjen!

    11. Ai ai, betennelse høres ikke noe godt ut! Sånn uflaks når du hadde bestemt deg for å bli flink å gå tur. Kanskje kroppen ikke likte å plutselig gå veldig mye, må ha litt gradvis tilvenning, kanskje? Nå får du bare gjøre som doktoren sier, og så blir det forhåpentligvis fort bedre. Sånne vondter er noe dritt, jeg har hatt prolaps i ryggen og det var overhodet ikke noe å trakte etter! God bedring med kneet og ta en dag om gangen 🙂

    12. hvet du,det går ann å opperere kneet og meisle vekk betendelsen :))det har jeg gjort med et kne og har ikke hatt noe problem eller verk etterpå.Er jo bra att du får tatt røndtgen,men jeg mener det burde vært mr,uansett ønsker jeg deg lykke til og krysser fingrane for att dei kommer til bunns i ellendet.
      Godtesyk,da skulle du hatt noen deilige små munnfuller med gode kyllingboller ,skikkelig spicy :))det demper søtsuget og er kjempegodt og mettende

    13. Å, så trist når en blir skadet, håper det blir fort bra igjen 🙂 …en blir litt sånn F…, akkurat nå som jeg var så godt i gang….Satser på at det er en snill betennelse, og at du snart er i farta igjen <3 Riktig god bedring <3

    14. Håper du blir fort bra igjen da, så du kan fortsette det sunne livet 🙂 Det er jo godt for resten av kroppen da, og beinet blir sikkert fint igjen 🙂 God bedring Marit <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg