Det skal fanken ikke være lett ..

Her kommer et syteinnlegg. Er du allergisk for slike, så bare forsvinn fra siden min!

Toppen av elendighet var i dag! Som du kanskje har fått med deg, så begynte jeg så smått å komme i form. Jeg har gått og gått .. og gått enda litt mer. Planen var jo henimot ei mil annenhver dag. Pågangsmotet har det ikke vært noe i veien med, og dørstokkmila er det lenge siden jeg har strevd med nå. Så alt lå jo så greit til rette. Jeg har til og med klart å gå ned to kilo den siste uka, og det uten at jeg kan si jeg har gått inn for å slanke meg. Altså, ikke noen speseill diett. Bare det som alle innerst inne vet funker: Mer bevegelse og mindre mat.

Jeg har følt meg glad, og innimellom en smule positiv også. Sola skinnerr og jeg smiler. Smilte iallefall. Nå er det gått over. Jeg vet ikke om jeg er mest lei eller forbanna. Men galt er det okke som. For en ukes tid siden fikk jeg litt vondt i kneet etter en lang tur på 1,3 mil. Det var dritvondt, men to dager etter gikk jeg nok en lang tur. Og verre ble det. De siste turene har vært på 3 til 5 km. Haltende første halvdel, men så kom det seg jo litt da. Dagen etter turene har vært ille, men dagen derpå har det vært mulig å gå igjen. Og jeg har ikke klart å holde meg, siden jeg var kommet inn i en god stim. Normale folk hadde sikkert satt seg ned med beinet høyt for lenge siden.

I dag var jeg hos frisøren. Det ble noe “feil” sist, så jeg har klaget .. så dette er bare en liten korreksjon på sveisen jeg fikk for en uke siden. Jeg hadde sittet pal hele dagen på jobb, ikke engang lunsj hadde jeg tid til, så jeg merka egentlig ikke at det var så jævla vondt. Før jeg skulle gå. Aldri har gågata vært så forbanna lang!! Jeg trodde nesten ikke jeg skulle komme frem til trappa ned til frisøren. Og enda verre, da jeg sto der, kom jeg meg omtrent ikke ned heller!! Gud så irriterende. Haltepinken! Men er det noen som kan bite tennene sammen, iallefall når det gjelder sånne “vondter”, så er det meg. Sta som jeg er.

Da jeg kom hjem forsvant superwoman!! Det var så vont at jeg nesten ville spy. Støvlettene måtte drømmemannen hjelpe å dra av, mens jeg bare satt der på krakken og lot tårene renne. Vet ikke om det var smertene eller irritasjonen som var det verste.

Det er nok ikke meninga jeg skal bli sprekere. Eller fastere i fisken. Neida, jeg skal bare være sånn. Slapp, både på den ene og andre måten!

Og jeg har så jækla vondt i kneet!!! Det som begynte som litt sårhet under/bak kneskåla har spredd seg til hele beinet! Det stråler oppover og nedover, er varmt og vondt – OG IRRITERENDE!!!! Tok tre ibux. Det hjalp ikke en dritt! Fikk en Paralgin Forte, som sønnen hadde igjen fra han trakk noen visdomsjeksler, og den gjorde susen gitt. Så nå har jeg sittet her med beinet høyt, i en litt sånn salig rus en stund. Egentlig ganske godt. Selv om saligheta kom lenge før smertene gav seg ..

Må få en time hos legen, tenker jeg. I morra. Kanskje. For sånn som dette kan ikke jeg ha det. Det aller verste er jo at det har vært et helt fantastisk vær her, helt siden jeg sto opp! Strålende sol og blå himmel. Og her har jeg sitte inne siden jeg kom hjem. Jaja, min dag kommer vel, forhåpentligvis samtidig med sola. En annen gang.

Nå skal jeg kreke meg avgårde til syforeninga. Så får vi se hvor lenga jeg kan beholde denne saligheta utover kvelden. Godt vertinna denne uka bare bor noen meter unna …

11 kommentarer
    1. Livsrom: Jepp! Skal kjenne hvordan det kjennes ut i morra, elleri dag er det vel egentlig, og kanskje ringe til legekontoret .. Bør vel igrunnen legge meg også nå, for jeg skal jo snart stå opp igjen og på jobb. Ny dag, nye muligheter – stort verre kan den jaffal ikke bli! God natt.

    2. Karina: Takk. :o) De der så sykt gode ut, men hadde foretrukket at de kom ferdig laget i ei lita eske i posten. Hehe. God natt til deg.

    3. Syteinnlegg er topp! -Vurderer å skrive et selv snart:):)
      Men spøk til side…..Du MÅ få undersøkt det kneet ditt, slik kan du da ikke ha det. Er det ikke ganske typisk? Når du har funnet en rytme med trening, noe som fungerer, så må kroppen slå seg vrang….
      Ønsker deg god bedring:)

    4. Nei, håper du kommer deg raskt til lege og får orden på det, for så synd når en har kommet så godt i gang.
      Det er lov å syte innimellom, alle trenger det.
      God bedring.
      Klem

    5. Enig med de over kom deg til legen , vi er nok kommet i reparasjonsalderen men så lenge de reparerer er det godt håp. God bedring og goe knib <3

    6. jeg føler virkelig med deg,har jo opperert et kne og jobber for å ungå det på det andre så jeg skjønner akkurat hvordan du har det ja.
      Du får prøve å komme til hos lege i morgen høres virkelig ut som att du trenger det,lykke til og god bedring

    7. Så utrolig kjedelig! Håper legen har et vidundermiddel. Ellers er det vel de vanlige rådene med gode sko og mykt underlag å gå på som gjelder. God bedring! Og kos deg på syforening!

    8. Uff, så dumt at det ble sånn da :-/ Ikke noe moro når man har kommet igang, og så stopper det seg. Avgårde til legen i morgen, og få orden på dette 🙂 god bedring <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg