Mandagstema # 110 – Vårtegn

 

Hei på deg! Håper starten på uka har vært bra. Her skinner sola akkurat nå, men da jeg kjørte til jobb regnet det .. som vanlig, holdt jeg nesten på å si.

Vårtegnet mitt måtte jeg finne i arkivet i dag. Men jeg er ganske sikker på at jeg hadde klart å finne noen ute også, om jeg hadde gått en tur. I og med at jeg er på jobb gikk ikke det.

Kan du tenke deg noe så deilig som våren da? Snøen i blomsterbedene og på plenen er forsvunnet, vi har bare igjen en mikroskopisk haug utenfor huset som sikkert forsvinner ganske kjapt om vi spar den ut litt. Snart kan vi ut i hagen og stelle i bedene, vaske et par hundre kvadratmeter med terrasse, sånn sammenlagt her og på hytta .. Ooooops! I gleden over å endelig se sola hadde jeg nesten glemt at våren betyr masse arbeid. Men om en klarer å få det unna litt tidlig så kan en iallefall nyte sommeren uten for mange forpliktelser og stress. Kanskje .. om det ikke dukker opp alt for mange nye prosjekter. Av en eller annen merkelig grunn gjør det jo alltid det.

Etter ei uke med kveldsvakter er jeg over på dagtid igjen. Gleder meg til å være sammen med drømmemannen fremover. Sliter litt med å bare si hei og hade i døra. Om våren kommer skikkelig i gang, og sola i tillegg skinner, så kan jo ukene vi har i vente bli ganske så flotte!

 

Flere vårtegn finner du – – > HER < – – hos Helene.
Fortsatt god mandag!
:o))

14 kommentarer
    1. Visst är det så, med våren dyker det upp arbeten som ska göras. Vi har oxå en altan och en trappa att skura och olja. Utemöbler som ska fixas i ordning och sen ska huset målas klart. Men sen kan vi ta sommar!

    2. Klassisk første vårtegn med sol i seg 🙂
      Hm, ja, kanskje man klarer å rydde og ordne litt etter litt, slik at det ikke hoper seg opp? Det å komme i gang kan være en bøyg. Og de andre prosjektene som kommer i veien.

    3. Vi har nesten ikke hatt snø i vinter og det er snart løv på trærne, i mars, det er helt merkelig. Det har ikke regnet heller så det gjør det nå og det trengs for det er gruelig tørt. Er ikke akkurat vant til sånt vær på Nordvestlandet:)

    4. Våren er en herlig tid, det tror jeg alle er enig om. Alle liker våren! Du har rett i at våren også drar med seg en del jobb, som vasking av terrasser, maling av hagegjerder osv. Vi må nok forsømme dette litt i år siden vi ikke er hjemme, og jeg har ikke helt tro på at barna har lyst til å ta den jobben… Litt håper vi likevel på å få tatt på en snarvisitt hjem på våren. Nyt mandagen 🙂

    5. Herlige våren, ikke noe er bedre nesten tror jeg:-) For den er faktisk BEDRE enn sommeren spør du meg <3 Alle løftene osv. 🙂 Kose deg med dagen. Stor klem <3

    6. du hadde helt sikket funnet en hestehov nå ja,nydelige små soler dei i alt det grå og gustne på bakken :)) jeg har fått knipset bilde av dem i år og jeg ser det er flere med meg :))gult er kult iallefall på denne årstiden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg