Det fins ikke dårlig vær ..

.. bare dårlige klær!
Fyttikatta for en blaut tur vi har hatt i dag.
Normale folk går sannsynligvis ikke ut frivillig i slikt vær,
jeg traff bare tre andre levende vesner:

En narkoman som selvsagt måtte klappe Zenta,
og da klarte jo bikkja å riste seg skikkelig,
så han nesten drukna.

En gammel mann, som sikkert var senil.

Ei flott, sprek, ung, nysminka dame,
som kom joggende lett ned bakken da vi kom pesende opp.
Vet ikke hvem som så mest forkommen ut,
bikkja eller jeg ..


Jeg begynner å lure på om jeg feiler noe. For det første så hadde jeg så vondt i beina i natt at jeg nesten ville grine. Sikkert min feil, jeg er særdeles dårlig til å strekke ut. Det er liksom noe som hører sporty mennesker til. Sånne som løper, eller trener, jeg går jo bare. Før jeg kom ut av dyna lå jeg og grubla på hvor vi skulle ta turen i dag. Enda jeg hørte regnet spruta på ruta. For noen uker siden hadde jeg nok bare forblitt i sofa’n og overlatt bikkjelufteturen til drømmemannen. Jeg skal jo tross alt på jobb til langt ut i de sene kveldstimer. – Du trenger å lade opp litt før det .. spesiet etter slike netter som jeg ikke klarer å finne søvnen, var det en eller annen liten satan på skuldra mi som sa. Jeg overhørte han glatt!

Spiste en banan og fant noe tøy som passet for en tur ut i syndefloden. Det mest fornuftige ville nok vært bikini.. Har masse såkalte vanntette jakker/dresser, som ikke er tette i det hele tatt. Så dermed var det liksom ikke så farlig hva jeg valgte. Blaut ble det jo uansett. Hater regntøy! Og støvler! Så det ble joggesko, støttestrømper, treningsbukse, superundertøytopp og jakka til et regntøy landslaget i fotball i sin tid brukte. Iallefall sa selgeren det, da det ble kjøpt for omtrent hundre år siden. Umbro, i blått, rødt og hvitt – og ikke tett en plass. Heldigvis stjal jeg en caps på sønnens rom, så trengte jeg iallefall ikke bli blaut i øynene.

Tenkte litt på denne outfiten da jeg travet i vei .. for et grusomt syn!! Bør vel igrunnen være veldig glad for at ingen plukka meg opp og sperra meg inne en plass!

De første fire kilometerne nekta beina å være med. Visste jo egentlig det før jeg gikk ut da, men .. ja, som sagt, det må ha skjedd en kortslutning her. Omtrent som med appen, for den streika i dag også, snaue ti minutter hjemmenfra. Eller så er det telefonen. Noe har skjedd etter siste oppdatering, og det er ikke av det positive slaget. Da beina endelig begynte å funke normalt, uten å gjøre vondt, så merka jeg hvor blaut jeg var. Det surkla i joggeskoene og buksa var bare tørr helt oppe i linningen. Dritkaldt var det! Og så måtte jeg så tisse! I ettertid har jeg igrunnen tenkt at jeg likegodt kunne ha tissa i buksa, for verre hadde det iallefall ikke blitt. Bare litt varmere ..

Ha en fortsatt fin fredag – og god helg. :o)

9 kommentarer
    1. da må jeg si att du er bedre enn meg :))for det høres ut som et vær jeg ville valgt hjemmetrening i .
      Men du burde nok annskaffet deg noe litt mere vanntett hvor kipt det enn er,ellers kan resultatet bli snue og andre sotter og det var kanskje ikke målet med turen :))

    2. hmmm tenke tenke.. du må kjøpe noe med lufting det er viktig.
      men uansett blir man jo klam på kroppen.
      men en jakke jeg har er veldig tynn regn jakke, så jeg har sprayet den med innprinering, og det funket ganske bra.
      men da må du sjekke med butikken om den kan tåle dette..
      jeg har sprayet 3 omganger med noen dagers mellomrom.

    3. ritahobbyfoto: Har aldri opplevd å ha et helt tett regntøy som ikke blir fullt av kondens inni, og da er en jo like blaut uansett! Om du har bedre erfaringer mottas tips med takk! :o))

    4. frodith: Takk for det. :o) Kom just på jobb nå .. De beina mine er jo aldri helt gode, men kanskje det hjelper etterhvert. Bein er jo der for at de skal gås på da, trodde jeg. ;o)

    5. He-he, det skulle du gjort 😀 Ha-ha, tisse i buksa 🙂 Jeg synes du er veldig tøff da, som går avgårde meg vonde bein i pissregnet, og marsjer i vei. Håper du husket å tøye ut nå da 🙂 Jeg tåler jo ingenting, får støle magemuskler av å blogge, så det skal visst ikke så mye til for oss over 40 😀 Men klappe på skulderen for vel gjennomført, og kose deg resten av kvelden om du kan 🙂

    6. Huff – kan ikke akkurat si at du fristet meg til å gå ut å lufte bikkja nå. Håper du tørker opp og får varmen i kroppen – og at resten av dagen blir bare stas 🙂

    7. Ja, dere så rimelig friske ut etter en god tur i regnet.
      Litt godt å da.
      Endelig regner det her å.
      Taes imot med jubel. slutt på skogbrannfaren snart, om det regner litt mer da, selvfølgelig.
      God helg,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg