Den laaaaaange mila

Hei og hå. Her ble det en pangstart på den nye uka! Og denne ganga klarte jeg mila. Men fyttikatta så langt det var. Nå var det jo ikke verdens mest koselige plass å gå på tur heller da. Iallefall ikke den første timen, og egentlig ikke den neste heller, for det var så mye snø i skogen. Hadde ikke helt regnet med det .. Dessuten følte jeg at det var oppoverbakker hele tiden, men det er jo helt umulig, så det var nok bare noe jeg innbilte meg. 

– Eeeeeeh! Du kan ikke mene at vi skal traske rundt her, langs E39 sånn i all evighet?

 Lykke! Endelig slipper vi asfalten unger potene/skoene.

Men hallo! Dette var jo ikke noe bedre enn asfalten jaffal ..
Virker nesten som om vi har kommet til en annen planet. 

Etterhvert bedret det seg litt ..

Traff to damer med hver sin bittelille hund,
de påsto det var bedre på toppen .. og hadde forsåvidt rett i det.
Men jeg tror ikke de hadde gått videre derfra,
for da ble det nemlig sånn: 

… og jeg har ikke vanntette sko engang! 

Veldig dårlig med vårtegn her hos oss,
men isen har stort sett forsvunnet fra bekken .. 

Ikke veldig langt igjen til vi er hjemme nå,
må bare klarte opp enda en bakke først – og hvilken bakke!!
Denne her kan nesten ta livet av ei dårlig trent kjærring! 
På toppen har de fått rekkverk/kjetting slik at en kan dra seg opp,
det klarte jeg ikke å få tatt bilde av,
for jeg hadde mer enn nok med å puste! 

Godt med drahjelp når bakkene er nesten uoverkommelige.
Bare så synd bikkja stopper når jeg stopper … 


Og det var det!
Føler meg fortsatt halvdau her jeg sitter på jobb.
Vondt i beina og kjempesliten.
Men en gang må vel det også bedre seg?
Eller er det noen som aldri blir i bedre form, uansett hvor mye de prøver?
Isåfall er sikkert jeg en av dem ..

Når det gjelder beina, så burde jeg nok heller satsa på sykling eller svømming.
Det var iallefall det legen min sa en gang.
Men jeg har ikke speiselt lyst til noen av delene, så derfor går jeg.
Tror Zenta er glad for det,
for den der sykkelen liker ho ikke så veldig godt. 

Dårlige bilder i dag – hersens iPhone!
Jeg må få skifta ut den dritten!! 

Har du hatt en fin mandag?

5 kommentarer
    1. Ser ut so du har fått deg en god tur i dag! På veldig varierende underlag. Synes du fikk tatt fine bilder, og litt vårtegn! For is som er nesten borte fra bekken må vel være et vårtegn?! Og snart kommer den helt på ordentlig. Ha en fin kveld, håper beina ikke protesterer etter turen 🙂

    2. frodith: Gikk rett og slett 13,3 mil ja! På to timer og 20 minutter. Kjekt med en sånn sportsapp ser du, da vet du alt om turen når du kommer hjem. Eller underveis. Så du ikke på det siste bildet? Hehe .. God kveld til deg også. Jeg er på jobb da ..

    3. Jeg synes det var mange bra bilder jeg da 🙂 Og veldig variert tur-terreng fikk du vist 🙂 Og du gikk en mil altså? Det er skikkelig deilig å gå langt om man har tid 🙂 Ha en fin kveld <3

    4. en skikkelig god og lang tur men ikke verdens beste underlag ,asfalt og snø,da blir det nok mye bedre bare været og føret blir bedre skal du se :)) jeg går og går og trener kun beina,det har gikk meg noen kilo mindre og tynnere ben ,som igjen gjør gåingen lettere :))fortsetter du slik gjerne en eller to ganger i uken og kanskje litt kortere dei andre dagene så blir det resultater skal du se :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg