Øresus på full guffe

Da var helga snart over. Ei veldig innholdsrik ei. Noe som kjennes godt på en halvgammel skrott. Firmafesten ble veldig grei. Oktoberfest i februar er jo ikke hverdagskost, så det var en litt ny opplevelse gitt. Har jo vært på det der en gang tidligere, i samme lokaler, men altså i rett måned. Og ikke sammen med kollegaer.

Sist fikk jeg den nedturen i dokøen. Jeg kunne vært mora til de fleste andre der inne. Ikke noen god oppdagelse, mens du står der i et ekkelt blått dolys med speil all over. For å si det sånn, den kvelden ble ikke veldig lang ..

Fredagskvelden derimot, den ville ingen ende ta. Vi var ikke hjemme før 3.30! Det er heller ikke hverdagskost verken for drømmemannen eller kjærringa. Og jeg fikk til og med litt sving på rockefoten sånn litt ut i de små timer. Eller, sving og sving, den var iallefall ikke dau! Så dermed trenger jeg ikke teste det ut flere ganger de nærmeste årene ..

Må innrømme at jeg har mer sans for litt sånne rølpefester jeg. Istedenfor full pakke med sorte kjoler og dress/slips-kode. Men det kom vel ikke som ei bombe på noen. Selv om vi satt på smale trebenker, og ble proppa ørene fulle av ompa-musikk så ørevoksen skvatt veggimellom. Ikke bra for tinnitusen dette. Men noen ganger må en jo bare drite i det, for hvis ikke blir jeg jo bare sittende her uten å se andre mennesker. Parkert lissom, i en alder av 50 år. Det er litt for kjipt! Når dagene derpå kommer, så er det jo for seint å angre uansett! Og jeg vet jo at øresusen inntar de normale lydene etterhvert. Må bare være litt tålmodig, og ikke fokusere på bråket i hodet.

Utpå lørdagen kom overnattingsgjesten vår. Smilende og blid som alltid. Makan til fornøyd unge skal du lete lenge etter. Ho er akkurat avvendt med pupp om natta, så det var jo litt spennende å se hvordan dette skulle gå. Da vi la oss 00.30 satt ho i senga og babla i vei. Da hadde ho sovet i ett siden 18.30. Jeg tok ho opp i senga vår og der ble ho. Godt plassert oppå mormora si. Deilig og koselig og alt det der, men så mye soving på meg ble det ikke. Jeg var redd ho skulle ramle på golvet, redd for at drømmemannen skulle rulle over henne, redd for at ho skulle bli redd .. Herregud! Er det mulig!!

Jadda! Jeg har skjønt at jeg er for gammel til å ha egne små barn nå .. 4.30 våkna snuppa, og da var ho sulten. Opp med oss, varme flaske og da innholdet var forflytta seg fra flaska til ungen så sovna ho igjen. Oppå meg, i sofaen. Der ble vi til 8.00. Og da var det morra’n. Den kom like kjapt som kvelden kommer til meg i dag. Håper jeg rekker svinesteika før jeg sovner!

Men vi har også rukket å gå en lang søndagstur. Grått og trist har det vært denne helga, men bikkja må jo ut likevel. Ho bryr seg ikke om ho blir blaut og skitten og illeluktende.

Blaut hund! Usj! Kan du tenke deg noe så forferdelig som den stanken? Og det hjelper jo ikke akkurat at hunden er en schæfer med lang pels!

Det går ikke an å spyle eller dusje dette dyret. Ho har nemlig vannskrekk når vannet kommer ut av noe som linker på en slange. Så dermed må vi vente til våren med å vaske ulldotten. For å bade, hoppe etter pinner i vannet, det elsker ho. Så jeg har planen klar når årstiden bare er på plass. Sleng uti en pinne og la dyret hente den, smør ho inn med sjampo eller noe, og la ho hente den samme pinnen en del ganger til. Så blir nok alt greit igjen.

Håper du også har hatt ei fin helg. ;o)

8 kommentarer
    1. frodith: Ja, sniker litt rundt for tia. Sikkert fordi jeg har en bad-hair-periode. Hehe. Er en måned på overtid når det gjelder hårklipp, men til fredag .. da skal jeg endelig få gjort noe med det! ;o)

    2. En innholdsrik helg på deg, med både fest og babypass! Nydelig liten jente, som mormor nok er stolt av ja! Og så må det jo ære deilig å kunne ta kosen, og så levere tilbake til foreldre senere. Livets dessert har jeg hørt de kaller barnebarn! Og dessert er jo herlig!

    3. det var litt av en helg ja,fest og babypass er ikke bare bare så håper jeg du får en lang og god nattesøvn.Hun var no utrolig skjønn da snuppa deres :))

    4. frodith: Jepp. 🙂 Har sett bildene og lest bloggen din. Er bare litt sjenert, og lurer meg ut før noen ser det. 😉 Så ut som en koselig tur. Og ja, har vært på Harry-shopping to, tre ganger i mitt liv. 🙂 Men aldri med søstera..

    5. Det var en veldig aktiv helg høres det ut til, både litt rølping OG babykos .-) og tur!!? 🙂 Skikkelig kose-helg 🙂 Jeg har vært i Sverige på Spa-helg med søsteren min, så det har også vært bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg