Lurt, bedratt .. og en smule forbanna!

Nextgentel, jeg hater dere!! Har vært trofast kunde i 10-15 år, men nå henger forholdet vårt i en svært tynn tråd. Som den fineste sytråden omtrent .. Åh! Jeg er så forbanna irritert. Ja, det er visst bare fornavnet. Men hva hjelper vel det?

Kundebehandlerne kan jo ikke noe for det. De er, på lik linje med hvilken som helst telefonselger, bare en stakkar som er i besittelse av verdens verste jobb. De har jo ikke peiling der de sitter og leser opp fra manualen de ble tildelt da de begynte i jobben. Eller, den er sannsynligvis blitt oppdatert innimellom, noe kundeforholdet vårt ikke er blitt.

Jeg snakker om internettforbindelsen vår. Den jævla, irriterende, livsnødvendige greia som en har klart å bli så avhengig av. Som vi på vår side har klaget på med jevne mellomrom. Som er for treig. Som kutter ut. Som fryser. Noe som gjør at vi ikke er i stand til å se en video fra f.eks. youtoube engang, uten at den stopper opp.

Elendigheta har vi betalt 496 kroner i måneden for. Rådyrt fant vi ut i dag. Overpriset. Helt på trynet.

Men så klart de som mottar betalinga er overlykkelige. Jeg skjønner jo det. For de har jo ingen befatning med kundene sine. De gir jo regelrett faen. 

Det skjer mye på denne fronten. Da jeg forandret dette abonementet for noen år siden fikk vi det beste de hadde. Til den nette sum av nesten fem hundre i måneden. Vi er mange på nett til tider og vi er ikke så tålmodige noen av oss. Det skal gå fort, og det skal skje når vi vil, uten ventetid. Vi er jo tross alt i 2014! Jeg ble lovet en nedlastingsfart på mellom 20 og 30 Mbps (hva nå det er) – i realiteten ligger det på mellom 10 og 12. Min bedre halvdel har målt med jevne mellomrom i flere uker, så derfor vet vi det.

I dag koster ADSL 10 299,- kroner måneden. Vi har altså betalt nesten 200 kroner mer enn nødvendig – i lang, lang tid. Det raskeste jeg kan få der jeg bor er 30 Mbps, til en pris på kroner 399,- pr. måned. Tre ganger sterkere enn det vi har, til en hundrelapp mindre i måneden, 1200 mindre i løpet av et år!!

HALLO!!!? Er det rart jeg føler meg lurt?

Så nå har vi oppgradert – igjen! Ny pris ble 419 kroner måneden. Ingenting stemmer med det som står på nettsidene deres. Men det er jo helt normalt. Og som plaster på såret, for den overprisede greia vi har betalt på i årevis så skulle vi få en måned gratis. Hipp, hurra og kyss meg en viss plass!!

Få hanka inn noen nye kunder. Gi dem en fantastisk startpris, deretter kan du bare glemme stakkaren! Ja, kunden altså. Disse hersens irriterende vesnene. Lurer på hvor mange som betaler for mye på slike ting, uten å vite det. Jeg er flink til å sjekke prisen på forsikringa og renta i banken. Har nok tjent en del på det i årenes løp. Men internetten har jeg ikke tenkt på … kanskje bør du sjekke leverandøren din, og sammenlikne det du betaler (og får) mot det de har i dag?

Hadde jeg vært deg ville jeg garantert gjort det. 

5 kommentarer
    1. Og jeg har byttet fra Nextgentel til Canal Digital……..har hatt det i ett år nå, og er fornøyd…internettet har ikke falt ut en eneste gang 🙂

    2. Veldi ok å vite hvordan de behandler kundene….Hadde dem på tlf forrige uke for å selge meg abonnement. Jeg takket nei etter litt om og men, da jeg er ganske fornøyd med Telnor som vi har hatt siste årene.
      Tidliger var jeg også bort i noe lignende av det du sliter med. Høy pris og lav fart. Vanvittig irriterende med et nett som fungerer bare delvis. Lovet og løy, og tok betalt for mye mer enn de leverte.

    3. Takk, jeg kjenner meg igjen…. Min leverandør lovet oppgradering i november. Da skulle hastigheten bli så bra, mulig det, men den har tydeligvis tatt en annen vei forbi her… Vurder sterkt å bytte..

    4. jeg får håpe dere blir fornøgde med det nye no da,skjønner godt att du er irritert .
      Jeg satser på att mannen har kontroll :))jeg bare bruker hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg