Snø, snø og mere snø ..

Sånn ser det ut hos oss i dag. Ser ut som jeg legger ut sort/hvitt bilder, men det er det altså ikke. Greit med hjørnetomt, men kanskje ikke akkurat på vinteren. Da havner nemlig veldig mye av snøen fra gata i en haug oppå blomsterbedet vårt. Og den haugen holder akkurat nå på å innta en ubeskrivelig størrelse. Noe som igjen betyr at vi får flere og flere meter å skuffe på, før vi kommer ut til veien. Veien som nesten må beskrives som enveiskjørt.

Joda. Huset ligger bak her en plass .. om du ser godt etter!

Mye jobb. Vi gjør så godt vi kan (les: mannen), og har fortsatt hele innkjørselen, både foran og ved siden av garasjen, snøfritt.

… innforbi gjerdet er det verre …

… for ikke å snakke om hundegården!

Det var en gang… Trappa opp til øvre plan er begravd.

Stengt. Døra ut fra kjellerstua er snart snødd igjen.

Nedsnødd. En stund siden jeg har vært i grillbua skjønner jeg ..

Døra, oppe til høyre i bildet, dukker nok opp igjen. Til våren sikkert ..

Vinteridyll. Jeg liker det. :o)

Sånn har vi altså hatt det siden vi kom hjem. Den hvite haugen utenfor vokser og vokser, og det vil ingen ende ta. Det skal snø i et par dager til, men til lørdag kommer visst regnet – og da skal det bli festlig her!! Uff. Jeg håper heller det fortsetter å snø jeg. Det er koselig og fint. Selv om vi snart ikke vet hvor vi skal gjøre av alt det som kommer ned …

Zenta. Oppfører seg som en liten valp, og har absolutt ikke noe imot alt dette kalde, hvite. Men alle de dumme isklumpene som fester seg mellom potene kunne ho godt ha vært foruten .. ;o)

Midtlivskrise på facebook finner du HER.

7 kommentarer
    1. Oj, så mye snø…!!! Det er jammen ulik fordelt her i landet nå. Det hadde nok vært ok for hagen om vi hadde det slik…..selv om jeg syns dere hadde fått rikelig, og selv om jeg kan styre min begeistring for snø.. Her må jeg til å vanne for at hagen ikke skal tørke ut. Ikke et snøfnugg, men masse vind……

    2. du store allverden for en snømengde,fint ja men jeg er sjeleglad for den snøfrie vinteren vi har :)) det var i trøndelag dei snømengdene skulle vært så slapp dei alle storbrannene som har herjet slik

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg