Dagen før dagen

Hallo i luken! Der var jaggu enda ei uke over. Siste kveldsvakt på en god stund er unnagjort og nå er det bare en og en halv dag igjen før det er fri. Takk og lov for det. Her går alt i ett for tia, som hos de fleste andre. Selv om jeg ikke har bakt så mye som ei bittelita julekake i år så føler jeg at dagen nesten er over før den har startat.

Det er fullt kjør på jobben hele tiden. Så etter en sånn arbeidsøkt føler jeg at alt overskuddet er forsvunnet før en kommer hjem.. Hadde det ikke vært for at det er ferie på øyeblikket så tror jeg ikke jeg hadde holdt ut stort lengre nå .. Noen kvelder har jo vært bedre enn andre, iallefall i utgangspunktet, men da får vi alltid spørsmål og vi ikke kan lage noen sider til en avis litt lengre frem i tid. Og når noen spør sånn, ja da gjør en jo så godt en kan for å fikse det også.

Det er et merkelig vær her for tia. I natt trodde jeg huset skulle letta. Fikk ikke sove på grunn av vinden som ulte og regnet som piska på vinduene, så størsteparten av natta satte jeg i stua og funderte på mer eller mindre fornuftige ting. Tre, fire timers søvn er litt i minste laget ,så denne dagen ble laaaaang. Men en rekker jo ganske mye også da, når en ikke sover bort verken natta eller dagen. Så vi har vært på tur med hund og baby i dette drittværet, ei mil tilbakela vi før jeg måtte avgårde til jobben. Godt med frisk luft, men hadde ikke trengt å få alt på en gang heller. Det blåste og reget om kapp, så det var en frisk tur kan du si. Ungen lå godt nedpakka og merka ikke noe til verken vann eller vind, det var nesten så jeg ble litt misunnelig på det lille vidunderet i vogna.

Alle gavene er fint pakka inn, og maten er i hus. Vi er godt i rute, tror jeg, men om vi ikke hadde vært det så er det jo uansett for seint nå. I morra ettermiddag venter vi storinnrykk av våre barn med følge. Julegrøt med mandel må vi jo få med oss. Det er en koselig tradisjon synes jeg, spesiet når alle kommer. Jeg er så glad for at jeg har mine barn så nærme, i gåavstand faktsik, føler meg veldig priviligert der.

Noe annet jeg også er utrolig takknemlig for er at alle sammen er friske. Det er noe helt annet enn jula i fjor. Med nyoperert datter og veldig uklare utsikter. Tidligere i uka var jeg med ho på kontroll på sykehuset, og alt ser bra ut! Ho fungerer helt som før! Det er nesten et under .. så oppi alt styret som har vært de siste halvannet årene så har vi tross alt vært utrolig heldige. :o)

Det er snart på tide å senke skuldrene. Nyte alt en har stelt istand for denne høytiden og fridagene som ligger foran oss. Jeg senker skuldrene selv om jeg ikke har hatt noen heavy julesjaui forkant. Hverdagen er tilbake før en aner det, så her skal fridagene nytes for alt de er verdt.

God natt, eller god morgen, alt avhengig av når du kikker innom her. ;o)) Håper du får en flott lille julaften.

6 kommentarer
    1. en riktig god jul Marit,det blir garantert både jul og hygge om en ikke har sjaua en hel masse i forkant.
      Men senke skuldra gjør ikke jeg,jeg heiser dem opp hi hi ellers blir det for vondt for noe inni der er helt fastlåst.
      Ha en kjempefin dag videre

    2. Siv Svanem: Takk for det. :o) De siste årene har jeg kjøpt gavepapir, bånd, merkelapper på Upstairs. Godt papir som tåler et litt skarpt hjørne uten å revne. Veldig fornøyd med dette ja. Koselig å pakke inn alt selv. :o) God jul til deg og dine også.

    3. helgemamma: Takk. Det gjør jeg nok, kan ikke tenke meg noe bedre enn å ha alle sammen rundt meg på denne måten. Toppen av lykke! :o) Håper jula di også blir fin, at du har noen være sammen med, selv om det ikke ble barna dette året … ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg