Siden sist …

… har jeg kjøpt meg en bittebitteliten konebil.
Eller med en lengde på 2.50 meter kan det vel nesten kalles en halv bil.
Lurer på om jeg bare trenger å betale halv årsavgift også da?

… har jeg tilbragt en ettermiddag/kveld på Kilden.
Før “Reisen til julestjernen” var det grøtservering i kafeen,
så vi hadde en skikkelig “jentekveld” sammen, mitt eldste barnebarn,
mine to døtre og meg. Kjempekoselig.

… så har vi endelig fått opp lister, – og lampa, i ganga!
Der har det stått uferdig i halvannet år.
Og lampa har ligget like lenge i kartongen.
Kjøpte den fordi den gir så flotte skygger i taket og på veggene.
Men akkurat nå lurer jeg på om jeg var utilregnelig i gjerningsøyeblikket.
For jeg har vel aldri i mitt liv hatt lyst på en sånn krystallkrone/ball.
Det er jo helt feil i forhold til alt annet her i huset.
Lite som skinner her gitt!
Med gamle mexicomøbler og ganske røff stil ellers ..

Gjort er gjort.
Mannen har sverget på at han aldri skal gjøre mer med denne lampa,
eller noen annen lampe i den trappeganga,
på minst 20 år.
Det innebefatter også skifting av lyspære, så det er bare å håpe
at den vi satte inn er tilnærmet evigvarende!

Mulig dette ble julegaven min i år.
For jeg sa jeg ikke ønska  meg noe annet enn å få ferdig dette.
Så dermed har jeg vel fått gaven i år da. ;o)

Oppi alt kaoset av lister og lamper har jeg fått frem litt av julepynten.
Mesteparten står fortsatt i kassene i stua, så her er det ikke spesielt koselig akkurat nå.
Men det kommer seg nok etterhvert.

I natt kom det littl snø her.
Men som seg hør og bør på Sørlandet så er det i ferd med å regne vekk nå.
Det er litt kjipt, for julestemninga blir hakket bedre når det er hvitt ute.

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig flott søndag.
Her hos oss blir det en skikkelig sløv dag.
:o)

7 kommentarer
    1. Det var jo en riktig så omfattende liste over ting du har fått utrettet. Håper du finner tid til å kose deg innimellom slagene nå i førjulstida også. 🙂
      Tøff bil, forresten! 😉

    2. så dette er hva du skrev under kontrakten på :))en konebil hi hi den kommer seg iallefall frem overalt skulle en tro.
      Krysser fingrane ilag med deg og håper lyspæra varer :)lampen var fin den selv om slike prismer ikke helt er meg heller,men flotte ja bevares 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg