Torsdagsstorm

Hei på deg der ute. Her er det varslet full storm, og jaggu høres det ikke ut som om den allerde er ankommet. Jeg har vært ute på terrassene og samla sammen noen lykter og diverse andre løse gjenstander. Er litt bekymret for hytta, der den ligger høyt og fint med utsikt både den ene og den andre veien. Nordvestlig full storm er den verste vinden der ute. Håper bare alt holder seg der det skal være. Badestampen, grillbua og de to kajakkene som ligger på terrassen, pluss den lille båten som ligger på brygga .. Nei, dette høres ikke bra ut!! Godt vi har fått opp båtene i det minste.

Det blåser noe helt forfedelig her oppe på toppen! Nesten så jeg er litt bekymret for å kjøre til jobb i den lille loppa av en konebil jeg har kjøpt meg. Tenk om jeg bare blåser av veien? Ikke det, når jeg bare får satt meg inn i den greia så øker sikkert vekta til det dobbelte, så ballasten er det ikke noe i veien med! Dessuten kan det jo være at det bare er her oppe det blåser så ille ..

Og ille er det. Alle dørene inne står og slamrer, selv om de er lukket. Ute pisker regnet på vinduene, så når dette er ferdig så er de sikkert så flotte og nyvaska at jeg ikke trenger å tenke mer på det før til våren. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Men det verste av alt er at det kjennes ut som om det blåser inne også! Tror vinden siver inn gjennom vegger og vinduer. Må vel bare være glad så lenge vannet holder seg på utsiden! Og akkurat nå er jeg glad jeg ikke engang har fått pynta på utsiden, for eventuelle løse gjenstander hadde nok ikke stått der ute foran døra lengre …

Ellers går dagene sin vante gang her. Det skjer ikke så mye. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg så trøtt og sliten at jeg ikke orker de store utskeielsene. Det er litt kjipt. Men har gått og hangla sånn i noen uker nå. Ikke egentlig syk, men ikke egentlig frisk heller. Hadde nesten vært bedre om det kunne bryte ut i et eller annet sånn at jeg kunne bli ferdig med det!

I går var det syforening. Egentlig hadde jeg jo bestemt meg for å slutte. Det er mer et ork enn det er koselig. For jeg har ikke lyst å gå ut når jobben endelig er over for dagen, og jeg går glipp av så mye når jeg jobber kveld hver tredje uke. Så jeg har følt meg litt utenfor. Men nå har de andre bestemt at de kunne innrette seg litt etter mine skift, så får vi se hvordan det går. Har jo ikke lyst til å miste kontakten med venninner jeg har gått så lenge sammen med, og utenom disse kveldene er det ikke så mye vi er sammen. I går var det dessuten kjempekoselig, og da har jeg jo enda mindre lyst til å gi slipp på dette.

I kveld skal jeg også på noe. Mine døtre, mitt eldste barnebarn og jeg skal på Kilden og se Reisen til julestjernen. Jentekveld altså. Det blir koselig. :o))

Ønsker deg en fin dag. :o)

9 kommentarer
    1. Her har det også begynt å blåse LITT idag. Jeg hadde jo ventet meg DET uværet idag ifølge varslene….men det har foreløpig vært rolig her på Hønefoss…men kanskje det bare er stille før stormen???
      Trist at du ikke føler deg i form…vondt å gå slik og hangle. God bedring!
      klem <3<3<3

    2. Båser her også, er litt gøy synes jeg…. 🙂
      Jeg har aldri vært med i noe syklubb, og savner det litt. Men alle jeg kjenne som har sånn klubb er det folk som har kjent hverandre veldig lenge og jeg har jo flyttet så mye at jeg hverken bor i nærheten av barndomsvenner eller studievenner…
      Håper loppa di holder seg på veien 🙂

    3. Grete: Yr-appen på iPhonen min sier: “Vestlig periodevis sterk kuling. Fra torsdag morgen sørvest stedvis full storm på kysten. Sent torsdag ettermiddag omslag til nordvest full storm utsatte steder og kraftig vindkast opp mot 30-40 m/s over land ..”
      Men har sett før at appen og nettsiden melder forskjellig, så ikke vet jeg hvilken av de en kan stole på, yr eller yr. 😉

    4. Her blåser det også opp til storm, og det er lite trivelig ute. Har mest lyst til å krype inn under dynen og gjemme meg langt langt bort. Blir slik hustri av dette været.
      Liker at det blåser, men ikke når det er regn og haggel i luften samtidig. Alt fyker jo innemellom klærene da.
      Satser på bedre vær snart.:)

    5. Her har vi storm så innedag hos oss : Meldt “bare” kuling hos dere i Kristiansand på Yr, men den lyver litt kanskje ? får vel ringe studentdattra mi og høre om hybelen fortsatt står hehe

    6. God morgen.God du ikke sluttet på syforeninga da,det ER viktig å ta vare på vennene også og det kommer gode dager etter dei mørke :))Stormen hørtes ikke god ut nei,vi har vært gjennom den og håper den ikke kommer tilbake for nå er det julekvitt og fint ute :)håper du får en fin dag og kos deg med jentene i kveld

    7. Hold på hatten. Vind er ikke til å spøke med, men når det er arbeidsdag kan en jo ikke akkurat holde seg inne heller. Klubb kan være et ork, men for meg er det mest den dørstokkmila. Når jeg først har kommet meg opp av sofaen er det jo så koselig:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg