Onsdagstema # 188 – Kontrollerad

Hei, og god morgen en onsdag i november.
Begge bildene mine i dag er fra helgeturen til Danmark.
Må bare innrømme at jeg ble mektig imponert over disse hundene
som hadde en aldri så liten lydighetsprøve
rett på utsiden av døra til et kjøpesenter i Hjørring.
Her må en vel i høyeste grad si at hundeeierne hadde stålkontroll.

De i reisefølget vårt har også til en viss grad av kontroll.
Iallefall når det gjelder vinshoppinga!
Her ble den ene kofferten etter den andre fylt opp.
Og nei, det er ikke kaldblodig smugling, for her fortolles det.
Med nesten gratis vin og toll på 40 kroner flaska så blir det likevel adskillig rimeligere enn hjemme.
Noen ganger fortoller de sikkert ikke alt,
andre ganger teller noen litt feil og fortoller likegodt 10 flasker mer enn de hadde ..
så dermed går det vel opp i opp sånn sett gjennom et helt år.

Jeg derimot, har ikke nerver til sånt.
Bare jeg skal gå forbi tollerne får jeg helt angst og føler meg som en kriminell.
Selv med tom koffert .. så sånn er det med den saken.
Vinimporten kontrolleres av redselen for å bli stoppa kan en vel si.
Fem flasker ble det på oss, ikke engang kvoten.
Men vi har normalt også et veldig kontroller alkoholinntak her i huset.
Normalt drikker vi bare til fest, og det er absolutt ikke hver dag som kan betegnes som det..

Det ser forresten ut som om værgudene har mista litt kontrollen her.
Det er hvitt på terrassen og hvitt på plenen.
Et teppe av nysnø/hagel … men hallo, hvem pokker har bestilt det nå??
Det er sannsynligvis en glipp i rutinene der oppe!
En eller annen har mista kontrollen, eller stedssansen ..
Håper de skjerper seg, før det er for seint.
Men vi kan godt få en pen, kontrollert mengde snø sånn tidlig på morra’n lille julaften.
Og så må det helst være vekk igjen
når vi kommer hjem fra ferien i midten av januar.

Ha en fin dag da.
Og du, nå er det snart helg – igjen!

Flere bilder fra ukas teme finner du HER.

9 kommentarer
    1. Jeg klarer heller ikke å smugle noe. Jeg ville død om jeg ble stoppet, så jeg har aldri med noe mer enn kvoten, om jeg har med så mye…:-) Drikker ikke noe heller, så behovet er lavt her i huset…:-)

    2. måtte flire litt no hi hi,et lite snødryss :)jeg har virkelig ikke bestilt disse mengdene vi har fått heller :)) jeg prøver å si til meg selv att det lyser litt opp i den mørke kvelden da.
      Slike hunder kan jeg også like :))det var virkelig imponerande ja:) blir dere bortreist i julen i år ?

    3. Snart helg igjen ja 🙂 Må si jeg var imponert over de hundene ja 🙂 Moro! Fine 🙂 Her er det ikke snø, men det er kaldt i dag. Var minus på morgene, midt i hovedstaden… Ja-ja.. er jo vintermåned såh.. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg