Onsdagstema # 185 – Tillfrisknande

Sur, deppa, trist og lei?
Da vet jeg hva som kan hjelpe deg.

Ta med deg kameraet ut en tur,
og etter en stund er du slett ikke sur.

Småting du normalt ikke ser,
finner du plutselig både her og der.

Høsten kan være både tung og fin,
akkurat som hverdagen min.

Himmel, månen og noen kvister,
det er utrolg hva som plutselig frister.

Aller best liker jeg vår og sommer,
og noen småting vitner om at det kommer ..

*****

Ja, noen stor poet kommer jeg aldri til å bli.
Det er iallefall helt sikkert..
Men som du kanskje forsto kan det å ta med seg kameraet ut gjøre underverker.
Bildene her tok jeg på morgenturen med hunden sist fredag.
Jeg er hekta på soloppganger og -nedganger,
og halve vitsen med denne turen var nettopp å forevige en slik.
Det klarte jeg:

Litt kaldt og veldig vakkert!
Helt aleine på en topp tidlig, tidlig på morrakvisten.
Det gjør noe med en, når en kan sitte sånn sammen med hunden
og skue utover byfjorden en helt alminnelig fredags morgen.

Og akkurat i det sola stiger opp på himmelen
kan selv den styggeste boligblokka i nærmiljøet se vakker ut.

 

Flere bilder finner du HER.

11 kommentarer

Siste innlegg