Min lille egotrip

Forrige uke var, som du kanskje har fått med deg, ikke så bra her. Dermed bestemte jeg meg for å stelle litt pent med denne bodyen på fridagen min. Bestilte frisørtime og massasje. Mange timer med nytelse bare fordi jeg fortjente det .. eeeeh, neivel da, jeg fortjente det sikkert ikke. Garantert ikke. Men jeg trengte det desto mer!

En “Stress-ned-behand-
ling” på 80 minutter hørtes himmelsk ut.
Så jeg gikk for den. Oktobertilbud og det hele. Så nesten frem til dette her helt til jeg leste på Facebooksiden (har lånt bildet derfra)  til
Atlas massasje
at HAN var så flink.

Han??? Herregud da, en mann kunne vel ikke hete Attila? Hadde jeg visst det hadde jeg aldri bestilt. Så dagen før grubla jeg verre for
å finne på en eller annen unnskyldning for å avbestille. Uten hell. Samme dag satt jeg her på morrakvisten og øvet på å høres syk ut sånn at jeg kunnen ringe og ha det som en god unnskyldning. Det gikk ikke heller ..

Dermed var jeg på plass klokka var 12. Litt stressa og veldig angrende over dette påfunnet mitt. Egentlig liker jeg jo ikke å bli tatt på av fremmede. Klarer ikke slappe av. Men jeg følte skuldrene hang fast i overkanten av ørene og det meste var helt stivt. Til og med når jeg hadde lagt meg for natta lå jeg der i helspenn, stiv som en stokk, uten å få sove.

Behandlingen starta med varm leire smurt utover ryggen. Helt teit, spør du meg. Men nå var det jo ikke noen som gjorde det. Og jeg hadde jo gått inn der helt frivillig og skulle til og med få lov å betale for dette leiretullet!

Etterpå var det klart for dyptvirkende avspenningsmassasje. Javisst! Må innrømme at jeg så litt mørkt på det der jeg lå med et håndkle strategisk plassert sånn cirka midt på. Jeg trodde jeg hadde bestilt en ryggmassasje. Dermed var liksom ikke leggene helt klargjort til å vises frem .. på en måte. Litt vinterpels vettu, drømmemannen hadde jo også vært ute av huset noen dager så jeg synes ikke det gjorde noe. Ikke før jeg måtte blottlegge elendigheten for en mannlig massør, type italiensk. Hjelp!!

Den første halvtimen tenkte jeg nesten bare på det. De hårete leggene. Og jeg grudde meg veldig til han kom så langt. Stive pigger, på de ellers kvapsete beina mine. Det kunne rett og slett ikke vært verre!

Hva det var med den mannen vet ikke jeg. Men på et eller annet tidspunkt tror jeg nesten jeg forlot kroppen, glemte både bein og pels og ble tilnærmet vektløs. Det var en deilig følelse det! Kan ikke forklare det på noen annen måte. Det må nesten bare oppleves.

Jeg ble knadd og massert all over. Omtrent iallefall. Fra hodebunnen til tærne. Spesielt godt var det ikke, ikke til å begynne med. Jeg var sykt anspent og stram, både i skuldre, nakke og hodebunn, så innimellom var det regelrett vondt. Men jeg hadde jo kjent på det der i noen uker, det var jo liksom grunnen til at jeg la meg til på en benken med hår på legger og lår.

To timer etter ankomst var det over. Jeg ble hjulpet opp i sittende stilling og servert to glass vann. Så forlot han meg der inne i ensomheten, så jeg kunne få på meg noe tøy i fred og ro. Og gå på do. For det var visst helt normalt etter en sådan behandling ..

Kom ut i det andre rommet lettere fjern. Følte meg merkelig, og han påpekte det også. – Om det var rart for meg dette? Og ja, det var .. ubeskrivelig. Følte meg litt rusa egentlig, lett og lavtflyvende. Og veldig, veldig avslappa.

Så var det neste stopp – frisøren! Klipp, som jeg gjør en gang i måneden omtrent, og litt farge. Noen anelser mørkere enn slik jeg er. Og ikke helfarging heller, men mørke striper. Veldig mange, tette striper. For meg ser det ut som heldekk.  Det er rart. Jeg skal liksom ikke være mørk i håret, det er ikke helt meg. Jeg får en liten støkk hver eneste gang jeg kikker meg i speilet. Ikke kamuflerte det det gjennomsiktige topplokket heller. Snarere tvert i mot. Mulig det blir lysere igjen neste gang. Og det er jo ikke så lenge til.

Klippen hjalp godt, som den pleier. Bare så synd det ikke varer mer enn et par, tre uker. Og frisøren min mente at håret så mye, mye sunnere ut enn sist. Om det er disse Priorintablettene som funker, eller om det bare var en litt bedre dag, finner jeg vel aldri ut av. Men mer hår blir det ikke. Det blir tynnere og tynnere og det plager vettet av meg! Såpass at jeg var ganske deppa da jeg kom hjem.

Deppa, fjern, slapp og .. rusa. Hehe. Det var en veldig merkelig følelse, og den varte faktisk hele helga gjennom. Jeg var så avspent og det føltes så rart. Tårene rant, selv om jeg ikke aner hva jeg sutra for der og da. Det var jo helg og greier, drømmemannen var kommet hjem og vi skulle bare kose oss. Men det var akkurat som om all elendigheten som hadde bygget seg opp over tid holdt på å slippe taket i meg .. Har du hatt noen liknende opplevelser etter en massasje?

Dette var fredagen sin det! Og jeg skal sannsynligvis tilbake til denne mannen flere ganger. Tror jeg. Men da skal jeg sørge for å ha nystelte, slette, hårløse legger. ;o)

14 kommentarer
    1. Utrolig hvor mye vi klarer å legge i de leggene våre når de ikke er vokset….
      Her har du en opplevelse jeg virkelig kunne tenkt meg selv. Det er deilig, og lenge siden jeg faktisk har gjort nå.
      Er flink til å stelle med ansiktet, og med håret, men stopper liksom der.
      Høres ut som om at du hadde en veldig deilig opplevelse, og jeg kjenner igjen følelsen av at man liksom våkner opp en annen plass.:)

    2. Det er behandling som fortjent, syns jeg. Når skuldrene er over ørene er det på tide å få dem på plass, med eller uten hårete legger. Hvem bryr seg? hihi.
      Stell pent med deg selv!

    3. Høres jo ut som at du virkelig har hatt en himmelsk fredag <3
      Blir nesten litt misunnelig jeg 🙂
      Det er viktig å ta vare p seg selv og gjøre noe som gjør en godt iblandt, så fortsett med det du 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld!

    4. Jeg har også angst for sånne massører. Fikk et gavekort en jul av mannen min, men brukte det aldri. Tok en ayuverdisk behandling i India og det er noe av det beste jeg har gjort. Da hadde jeg en sånn nestenutenomkroppenopplevelse, så at det er noe i oljene de bruker og punktene de masserer er
      iallfall sikkert,

    5. jeg må vel innrømme att jeg får denne opplevelsen ukentlig :))jepp har funnet meg min drømmemann som elsker å masere meg hi hi.
      Tenker du virkelig hadde godt av den behandlingen eg :))

    6. Hehe er som å lese om meg selv, når jeg drar til fotpleieren… Glemmer å shave de kaktuselegga, og gjerne på en mnd liksom.. Er sååå flaut hver gang det skjer.
      Men godt at du fikk relaxed litt, fordi du fortjener det!
      Klem

    7. Det der hørtes helt fantastisk godt ut, og noe jeg godt kunne ha tenkt meg selv :o)) Innimellom er det godt å kunne gjøre noe for bare seg selv :o))

    8. Høres kjent ut! Alt det vonde som har satt seg i muskler og celler i kroppen slipper taket og vi bare ut og bort……. Gjør det igjen! Klem LT

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg