Mandagstema # 98 – Tid

God morgen denne siste mandagen i oktober.
Temaet hos Helene er denne uka “tid”, og her er mitt bidrag:

 “Jomfru Marias synål” passer vel greit inn her.
Bautaen er i dag 7,2 meter høy,  men den har vært høyere.
Sagnet forteller nemlig at dommedag kommer når toppen av bautaen
berører kirkeveggen, og derfor har avaldsnesprestene i nattens mulm og mørke
hogget biter av toppen innimellom.
Og slik har de reddet verden fra undergangen.
Avstanden mellom bautaen og kirkeveggen er ca. 9 cm.
Så hvor lang tid har vi da igjen tro …?

Bautaen finner du ved Avaldsnes kirke på Karmøy.
Bare sånn i tilfelle du har lyst til å ta en tur, før det er for seint ..

Flere bilder fra ukens mandagstema finner du HER.

Her er jeg straks klar for å dra på jobb.
Eller klar og klar .. jeg skal iallefall på jobb! ;o)
I ettermiddag kommer alle våre fem barn, to svigerbarn og fire barnebarn
for å spise komper hos oss.
Det vil si de to minste skal vel ikke akkurat spise så mye.
Uansett, dette gleder jeg meg veldig til.
Så får jeg bare krysse alt jeg har for at dagen på jobb blir hakket bedre
enn de jeg hadde i forrige uke, for stort verre kan det neppe  bli!

Og da gjenstår vel bare å ønske alle en riktig god start på den nye uka.

8 kommentarer

Siste innlegg