Skamklipt hekk og andre grønne ting

I dag har jeg altså skamklippa hekken og et par, tre trær i hagen. Det ble virkelig ikke fint .. men til våren vettu, da kommer det seg sikkert igjen. Helt sikkert. Forhåpentligvis ..

Vi har hatt det nydelige været her i dag. Knallblå himmel og sol. Deilig. Ikke så kaldt heller, jeg tusta iallefall rundt der i klippemodus i bare t-skjorta. Eller ikke bare, hadde jo både bukser og sko på meg da. ;o) Følte for å forklare den der litt nærmere ja, så du ikke skal tro jeg er helt sprø!

Det er blitt veldig lyst her. Hekken rager hele 40 cm over gressplenen. Og alle trærne som drømmemannen har hogd ned i enden av tomta gjør jo også sitt til at vi er kommet litt ut av skogen kan du si. Litt glant ble det vel også, vi har jo levd et stille og tilbaketrukket liv inni buskene her de siste årene. Nå kan vi til og med se naboene – og de kan se oss. Men de ligger litt lavere i terrenget enn det vi gjør, så det gjør ikke så mye. Om det blir et problem får vi kanskje trekke for gardinene. Noe jeg ikke kan fordra! Da får kjærringa klaustrofobi de luxe nemlig. Kan ikke tette igjen vinduene på det viset. Jeg må ha luft og lys og kunne se ut .. Har aldri hatt gardiner for å trekke dem for, kun for at det ser litt mer lunt ut innenfra når det henger et eller annet der i kanten av vinduene.

Er nok noe galt med oppveksten det der. Vi bodde i Kvadraturen (sentrum) av Kristiansand da jeg var liten. Enebolig. Men hele kvartalet over gata var en blokk på tre etasjer. Og de hadde alltid fullt innsyn til oss, for der var også gardinene bare til pynt. Dermed er dette helt naturlig for meg, men kanskje ikke så veldig naturlig for han jeg deler hus med. Foreløpig har han ikke klaget, men det spørs jo nå, når vi liksom har kommet oss ut fra alt det grønne, trygge, skjulende buskaset ..

 

 .. og vettu .. JEG LIGGER PÅ FØRSTEPLASS!

Dette er jo litt gøy da, må bare innrømme det. Men vi er jo bare halvveis i måneden enda, så det kan jo fort forandre seg. Har funnet ut at jeg må være særdeles barnslig på visse punkt, og denne konkurransen er et av dem. Det siste jeg gjør før jeg legger meg, og det første jeg gjør før jeg står opp, er å sjekke stemmene på bildene mine.

Har du lyst til å gi meg en stemme sier du? Da kan du gå inn HER og gjøre det .. og det kan du fortsette med hver eneste dag hele resten av oktober. Sånn i tilfelle du kjeder deg og ikke har noe annet å gjøre .. hehe.

Kjeder du deg enda? Da kan du for eksempel klikke deg inn HER og like facebooksiden min. Det blir jeg også glad for. :o)) Går litt treigt på den siden gitt, så om jeg ikke klarer å få flere følgere så må jeg vel vurdere å legge den ned heller ..

14 kommentarer
    1. Det høres ut som hagen vår i Volda,vi må skamklippe en del vi også,jeg tok opp langs bakke i dag og frigjorde minst 40 cm til bredere vei :))
      Så supert att bildet ditt har havnet på første plass :))det er dette bilde jeg har stemt på,og nå gjorde jeg det igjen :))fortsatt lykke til

    2. De fleste busker blir bare finere av en god stuss, så det går nok bra:)
      Hehe, vi har heller ikke gardiner, jo vi har noen tynne på stuen(som vi aldri trekker for), og persienner på soverommene, men ingen på kjøkkenet. Så har vi heller ingen naboer på de sidene;)
      Det hadde vært knall om du vant, konkurranseinstinkt er bra:) Jeg stemmer så sant jeg husker på det. Tvi, tvi:D Du har over 12 ganger så mange likes på FB-siden i forhold til meg. Ser jeg har vært der før;)

    3. Nydelig bilde ,da har jeg stemt 🙂 Skal se om jeg husker å stemmer flere ganger også, men lover ikke noe, distre som jeg er…. Jeg er motsatt av deg, liker meg best i små rom og gjerne gardiner for…Er ikke så glad i det luftige åpne…. Lykke til med bildet!

    4. Deilige været i dag for deg, så bra, så ble du ferdig med hekken. Ja, litt godt med utsyn. Jeg synes også det, ikke behov for å skjule meg særlig 😀 Men ikke alle er like intressert i full innsyn inn her 😀 Så gardinene er FOR her oftest.. Jeg skal hvertfall stemme i dag 🙂 Ikke husket siden sist, du må minne oss på 🙂 Stor klem <3

    5. vonhippie: Njaaaa .. ble vel litt vel åpent nå muligens .. Aner ikke hva mannen mener, for jeg begynte på jobb før han kom hjem i dag. Sikkert like greit! ;o)
      Kjekt med sånne huseiere. Høres ut som du har vært heldig der.

    6. movingon: Hehe .. den er ikke akkurat bølgete, men muligens ikke helt rett heller. Det var en dyd av nødvendighet å ta litt godt i. For en del av den daua sist vinter så det var masse tørka pinner innimellom både her og der. Så satser vi på at det var en lur ting å gjøre, hvis ikke så må vi bare starte på’n igjen til våren. Med ny hekk! 😀

    7. neei åå.. haha så du har klippet hekken såpass godt ned du ja.. her er hekken 2 meter om ikke enda lenger! 🙂 den skal ikke få seg noen skamklipp, men heller en stuss!:D
      men åå som jeg flirer, ser for meg en liten søt hekk som rager så VIDT over bakken og i mitt hode er den også i bølge form! haha

    8. Skamklipt hekken??? Hahaha 40 cm over bakken…du er jammen god *ler* Jeg bor inni en liten skogskrull MIDT I BYEN…og har sagt til huseier at aldri om hun får kutte de trærne…bor jo i skauen jeg…og 5 minutter å gå til sentrum. Men hun sjøl bor i Oslo, og sa at ja det er jo jeg som skal bo her, og hun brydde seg ikke… verdens snilleste huseier jeg, nesten aldri hjemme her, og bryr seg ikke med noe som helst..bare hun får leia 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg