Alltid noe å gjøre

Dette har jeg spredd litt rundtforbi i ettermiddag/kveld. 1,2 kubikk med bark, og søndag ble nesten like mye lagt utover. I hagen, både utforbi og innforbi gjerdet. Trodde det skulle være nok med dette, men neida, akkurat litt for lite ble det. Såpass at det var litt irriterende litt for lite. Kunne jeg bare fylt et par til av de der grønne korgene så hadde det dekka. Tror jeg. Men det begynte å bli så mørkt der ute nå, så jeg er ikke helt sikker. Finner vel ut av det i morra.

Drømmemannen har lekt seg med motorsaga. Jeg spurte om han gadd klippe hekken, men det er nok ikke så mandig det der. Motorsaga derimot, den er dritkul. Bråker som fy, og det ene treet etter det andre ble lagt i bakken. Som en begynnelse. Vi holder nemlig på å gro inne her oppe på toppen. Ser ut som om skogen holder på å fortære oss. Lite sol er det også blitt nå når vi er kommet såpass utpå høsten. Og sånn vil vi jo ikke ha det. Ulempen er bare at det betyr masse jobbing .. lurer på hva vi skulle fylt all denne tiden med om vi hadde bodd i leilighet ..

Ellers denne uka har jeg gått tur med bikkja før jobb. Sånn i sekstia. En liten time, rundt 5 km, både mandag og i dag. Ikke spesielt morro. Men jeg fikk sjokk på lørdag da jeg fant ut at jeg har mista hele kondisen! Alt rett og slett. Det er så tomt og skrapa at det faktisk ikke kunne ha vært verre. Vi gikk en tur opp til toppen av Ravnedalen, det er en stigning på 200 meter, veldig bratt, og jeg holdt på å krepere!! Og det var jo ikke speiselt gøyl

Jeg har til og med kjøpt meg nye sko. Verken kule eller stilige, egentlig helt forferdelige. Sorte joggesko med rund såle. Det skulle jo være så flott og greit for å avlaste hælpartiet. Det hjalp ikke en dritt, for med rund såle dukker det tydeligvis opp muskler en ikke ante fantes!! Så i tillegg til å få vond hæl og hovne ankler får jeg også vondt i hele beinet. Helt opp til rompa!

Så da har jeg altså tatt fatt på nok et skippertak for å bedre formen. For det er som regel det det blir med meg. Et skippertak når alt er på bånn. Så går det slik til jeg ikke gidder mer, og den dagen kommer veldig plutselig og alt for tidlig. Jeg har aldri i hele mitt liv klart å holde på sånne gode fortsetter for resten av livet. For det er jo det en må om en skal bli sprek.

Jeg vet alt om det. Men har titusen unnskyldninger for å slippe. Jeg er trøtt og sliten og orker nesten ikke noen ting etter jobb. Jeg har ikke tid. Jeg har vondt i beina og de blir enda verre når jeg går. Dessuten er det faktisk litt skummelt å vimse rundt i skogen på den tiden av døgnet. Det er jo bekmørkt. Men etter jobb orker jeg ikke, så det er enten før de fleste andre har stått opp eller ikke i det hele tatt. Jeg har jo aldri vært mørkredd i hele mitt liv, men nå synes jeg det er litt skummelt rett og slett. Enda en teit ting som er kommet med alderen.

Alderen ja. Det var et par stykker som snakka om en eldre mann på jobb i dag. – Eldre mann, hvor gammel da? spurte den ene. – Sikkert 50, svarte den andre. Jepp! Det er så gøy atte!!

5 kommentarer
    1. De et var mykje arbeid på ein gong, men no er det gjort og glad kan du vera. Eg lurer ofte på kva slags draumar som blir frigjort når ein mann får motorsag i si hand. Me har ein geitebukk på taket og den er laga av motorsag, kanskje han kan bruke noko av dei nedsagde trea til å forma ut kunstneriske saker og ting.

    2. Har man hus og hage, ja da blir man aldri arbeeidsledig heller. Så greit er det.
      Flott blir det når du er ferdig, og følelsen en får når man setter seg ned er bra.:)

    3. Jeg syns du virker sprek, jeg. Kondisen kan jeg ikke bedømme, men å få på plass all den barken krever sitt. Å gå tur, 5 km i sekstida, er mye mer enn jeg kunne prestere. I sekstida er jeg ikke i denne verden, men i drømmeland;)
      Men det siste der, DET var STYGT sagt;) Gammel liksom!! 🙁 hehe

    4. det var litt av en jobb,2 lass med bark er ikke så reint lite :)en skal desverre ikke være lenge i ro før en merker det på kondisen,satser selv på å gå mest mulig nå som jeg er i Volda

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg