Sløv start og dårlig samvittighet

Hei og god morgen, eller god formiddag .. dag? Herregud, det er jo alt laaaaaangt på dag jo, og jeg har ikke gjort en eneste liten fornuftig ting. Med vilje egentlig For jeg har vært så sykt sliten i det siste. Så i natt da jeg hadde rydda etter gjestene mine og sittet her i stillheten og strikka i halvannen time bestemte jeg meg for det. Å ha en skikkelig sløvedag uten å få dårlig samvittighet. Om jeg klarer den biten med samvittigheten tviler jeg sterkt på, men det er jo lov å forsøke iallefall.

Normalt når jeg har fri så har jeg jo tusen ting jeg bør, skal og må gjøre. Enten jeg bare har fri de få timene før kveldsskiftet eller fri hele dagen. Det er alltid noe. Og jeg har alltid dårlig samvittighet fordi jeg ikke får gjort nok. Ikke en bra følelse.

Nå er altså denne onsdagen satt av nettopp til det. Å ikke gjøre noe fornuftig. Bare slappe av og kose meg. Men det er også der jeg sliter. Jeg kan godt ha mange dager som jeg ikke gjør så skrekkelig mye lurt, men jeg slapper ikke av av den grunn. Neida, da har jeg en samvittighet som holder på å ta livet av meg nettopp fordi jeg ikke får ut fingeren og gjør noe! Nå kjenner jeg at det faktisk er på tide å roe ned litt. Iallefall tankene. Det er slitsomt på jobb for tia, jeg kommer nesten hjem hver eneste dag med vondt i hodet. Øresusen har forsøkt å fortelle meg dette lenge: Ta det litt piano en stund, hvis ikke så kjører du deg fast i gørra nok en gang. Yess! Greit med en kropp som forteller og gnåler når det er noe galt. Men jeg har ikke så lyst til å høre på det øret, egentlig. Jeg vil være et supermenneske som klarer alt. Hele tiden.

Dagen starta med å få vekk vinterpelsen fra leggene. Selv om det er adskillig kjøligere her enn det har vært så er ikke tiden inne for å la pelsen gro enda. ;o)

Frokosten ble særdeles feil. Et digert sjokoladekakestykke fra gårsdagen og ei bøtte med te med hvitt sukker i. Mmmmm .. ganske godt akkurat i det jeg putta kaka i munnen, ikke fullt så godt nå. Mangla bare en halvliter cola så hadde jeg nok fått i meg kaloriinntaket for de kommende tre ukene i ett jafs. Nå føler jeg meg igrunnen ganske studd og veldig halvkvalm. Bildet har jeg stjålet på google, for den jeg fortærte forsvant så fort at jeg ikke rakk å forevige den.

Jeg har fått oppdatert meg på bloggene deres. Til og meg lagt inn en kommentar til de aller fleste på vennelista mi. Ikke så ofte det skjer, men dagene har vært så sykt hektiske de siste ukene så noe må det jo gå ut over. Jeg besøker dere stort sett hver dag, men legger ikke alltid igjen spor etter meg. Men jeg setter veldig pris på at dere er her, håper dere vet det. Det er også en av tingene jeg har dårlig samvittighet for.

Er det mulig? Om jeg ikke sto først i køen der det ble delt ut tålmodighet så tror jeg nesten jeg var muttens aleine der samvittigheten befant seg!

Skal strikke litt nå. Holder på med ei ullbukse til barnebarnet på fem. Valgte strørrelse seks år, og det ser igrunnen alt for stort ut. Men om det ble totalbom så får den jo bare ligge på vent litt, og jeg får starte på en i en størrelse mindre. Ikke noe problem det, tror jeg, uten at jeg har strikka annet enn et par bittesmå bukser i mitt tidligere liv. Og det er lenge, lenge siden det .. Men dette går iallefall fort, pinne nummer 4 er noe helt annet enn 2,5 som dåpskjolen og babytøyet ble strikka i. Tjohei, er sikkert ferdig i løpet av et par, tre dager/netter! ;o)

Ha en fin dag da! :o) Ja, den er vel nesten halvveis allerede og dere har sikkert gjort en heil haug .. nok en ting som jeg kjenner litt på. Hvorfor er alle andre så skrekkelig effektive og får gjort så sykt mye, mens jeg bare klarer å gå på jobb og rydde det aller verste her hjemme.

Vurderer å gå over til å bli en rosablogger. For de har det alltid helt perfekt. Både med outfitsen og cupcaksene, for ikke å snakke om de vakre hjemmene de har ..

11 kommentarer
    1. Dumt det der med samvittigheten… jeg er også sånn…mye dårlig samvittighet for ting.. Det gjelder mest i forhold til FOLK, jeg skulle vært mer DER på besøk, skulle sendt mer meldinger til den og den, skulle truffet sånn og sånn. skulle vært MER på jobb osv…(enda jeg er lengst på jobb av alle på min jobb…) Nei, vi skulle drite litt mer i den dårlige samvittigheten.. OG spesielt med kaker og sånn, dEN skal du ikke ha dårlig samvittighet for hvertfall 🙂 Og det å ikke gjøre noe fornuftig, det har jeg ikke så dårlig samvittighet for 😀

    2. uff nei du må ikke bli rosablogger hi hi:))den kaka hadde vært deilig nå,utrolig kor søtsugen jeg blir etter trening ))skulle hatt kaffe også men det rekker jeg ikke før vi reiser innover fjorden,for i kveld er det konsert med Nordstoga og vi skal være der :))
      Åslappe av med god samvittighet er noe vi alle burde trene oss på,jeg er iallefall ikke flinke med den biten jeg heller.Håper du greidde å slappe av hele ettermiddagen også :))og kos deg i kveld

    3. For all del, spar oss for råsablogg. Det du skriv her om dårleg samvet, kunne eg og skrive akkurat likt. I dag har eg ikkje gjort ein “skikkeleg” ting, berre site på syrommet og sydd på eit fjes. Hadde eg f.ekspl laga boller eller kringle etc, då hadde eg følt at eg gjorde noko nyttig. Eg trur det må vera noko med oppdraginga frå barndommen, ein måtte ikkje vera lat, men gjera noko nytting.

    4. Det er deilig å sette seg i god stol eller sofaen med noe varmt å drikke på en høst dag å kose seg med håndarbeid.
      Kos deg masse, å det er lov å ikke gjøre noe også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg