Torsdagskveld på Odderøya

Vi har vært på tur, Zenta og jeg.
Akkurat i det sola gikk ned.
Her ser du noe av det vi hvilte øynene på i løpet av halvannen timer.

Bikkja er akkurat ferdig med løpetia.
En forferdelig greie, kan sikkert sammenliknes med overgangsalderen.
Ho oppfører seg som en idiot, piper, vimser og finner ikke roen.
Denne ganga gneldra ho til og med på en annen hund som vi kjørte forbi i bilen!
Det har aldri skjedd før på disse seks årene jeg har hatt ho.

Åsså snøss ho noe helt utrolig!
Kan ikke påstå at det er første gang i historien, for slik er det to ganger i året.
Det ramler av i dotter på størrelse med kattunger.
Det er ikke mer enn jeg har børsta ho så kan jeg se at det løsner igjen.
Egetlig går det ikke an å bare børste. Først må jeg ribbe ho som ei høne omtrent.
Dra ut de aller største lodottene for hånd, før børsten har noen hensikt.
Det er en av ulempene med å ha en langhåret schæfer.

Det er ingen tvil om at høsten har satt sitt preg på Sørlandet nå.
I dag morges da jeg kjørte til jobb var det bare 5 grader ute.
Uff, kan ikke si at jeg gleder meg over denne årstiden.
Jeg burde absolutt ha bodd en plass der det var sommer hele året.

Det ble plutselig veldig mørkt ..
Siden jeg var i nærheten måtte jeg bare stikke nedom båthavna
for å se om båten fortsatt lå der.
Heldigivs gjorde den det, og alt så helt greit ut.

Håper du har hatt en fin dag. <3

10 kommentarer

Siste innlegg