Portør – glattskurte svaberg utenfor Kragerø

Jeg ble liksom aldri helt ferdig med båtturen vi hadde i sommer.
Vi kom ikke lengre enn til Kragerø,
men her er iallefall noen bilder derfra.
Her fant vi en helt perfekt plass for overnatting,
på den ytterste øde øy – akkurat slik jeg liker det vettu.

Eller, helt øde var det ikke da.
Det lå en båt til rett bortforbi oss og de som ferierte der tretta hele dagen og halve natta.
Skulle tro folk som oppholdt seg i båt var klar over hvor lytt det er når
dagen går mot natt, men disse her brydde seg ikke om det.
Her fikk vi innføring i det meste;
fra hvor drittsekk kjærringa var, for et naut ho var,
hvorfor de hadde mista alle vennene sine osv.
Stort sett mannen som sa noe, ho kom vel ikke til ordet.
Eller så var ho klar over rekkevidden av lyden.

Lyden av folk på ferie burde ikke høres ut på denne måten ..

Som du ser så fortsatte finværet.
Aldri har vi vært så langt i vår lille daycruiser og hatt så mye fint vær en hel uke i strekk
Smeigedager, sol fra tilnærmet skyfri himmel, sørlandet på sitt aller beste.

Det var dagen for dagsturer.
Da vi først kjørte forbi her ute var det studd på hver eneste knatt.
Dermed tok vi en tur inn til byen, og da vi kom tilbake på ettermiddagen
var de fleste gått eller holdt på å pakke sammen.

I mangel av dusj ble sjøen brukt flittig.
Morgenbad hver eneste morra, og kveldsbad ved solnedgang.

Skyggene blir lange og kvelden nærmer seg ..
Omgivelsene forandrer seg radikalt etter solnedgang.

Om det er vakrere er vel opp til en hver å bedømme.
Jeg sier ja takk, begge deler!

Nok en flott dag på sjøen er over ..
Jeg liker turer som dette, men det er selvsagt et must at en kommer godt
overens med den en drar sammen med.
Det gjorde tydeligvis ikke nabo’n ..

#båt #båttur #sjøliv #sol #sommer #sørlandet #kragerø #portør
#idyll #ferie #daycruiser #smeigedag

8 kommentarer
    1. Så utrolig deilig det ser ut 🙂 Herlige bilder 🙂 Vi kom i år ikke lenger enn til Soon med båten vår (tror faktisk ikke den er sertifisert for turer lengre sør enn dette) Men skjønt er det. Elsker havet, lyset, luktene av sjø, bølger, måkeskrik, ja , hele pakka 🙂

    2. Jeg forstår godt at du lever lenge på det der!! Nydelige, flotte, helt fantastidke bilder, jeg kan nesten høre bølgeskvulp og kjenne sjølukten:):)
      Men du verden for noen lite hyggelige naboer:(

    3. Herlig. Skulle ønske at det var slike svaberg her jeg, det savner jeg, men ellers bra i skogen også.
      Ha en fin dag med mange gode minner fra sommerens båttur 🙂

    4. dette var idyllisk og helt etter min smak også :))Men å være i båt med kranglefanter kunne jeg ikke tenkt meg nei,skjønner ikke hvorfor slike drar på tur i utgangspunktet jeg da

    5. Ser utrolig deilig ut, og man får bare lyst det skal vare 🙂 Kjedelig med sånne kjeftar-folk, som tror det er helt lydtett ute i naturen… Ha en fin høstdag Marit 🙂 KLem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg