Tre netter i Kavos, Hellas – Hotellet

Noen ganger er det godt en ikke helt har oversikten. Har jeg funnet ut. For da ville en gått glipp av mye .. De tre første nettene på turen jeg hadde sammen med datter og barnebarn hadde vi booka på Sweet Dreams i Kavos. Langt uti ødemarka – trodde vi. Her var det ingen slosssing om solstolene, verken ved bassenget eller på stranda. Ikke det, de var ikke så mye å sloss for heller de slitne solsengene, men de gjorde jobben sin som underlag for solslikkende kropper fra kjøligere breddegrader.

Flyet vårt landet klokka fire om natta. Taxien var bestilt
via hotellet, turen tok halvannen time og kosta 70 euro.

Omgivelsene var det ikke så mye å sette fingeren på. Det var skikkelig koselig, rent og pent. Selveste hotelldirektøren, Nikos på 78, jobba fra tidlig morgen til langt på natt. Han sto i baren, laget maten .. ja, han fiksa rett og slett det meste. Han og kona bodde i et av husene nærmest badebassengte. Sønnen, som sikkert var på min alder, og et par damer var vel de eneste vi så av hotellpersonale. På området gikk det to hunder, som liknet litt på schæfere. Så en bør helst ikke være redd for slike om en har tenkt å ta turen hit. Ikke veps heller for den saks skyld, for de florerte. Såpass at det var ei skikkelig plage hver gang vi skulle spise noe.

Stranda var langgrunn og veldig barnevennlig. Perfekt strand for små badenymfer med medbragt mormor som er minst like glad i å bade som barnebarnet. Selv om jeg foretrekker sjøen, og omtrent aldri senker mitt legeme ned i et badebasseng, klarte jaggu snuppa å lure meg med på det også den siste dagen.

Da dagen for avreise, og videre feriering i Albania kom, var det nesten litt trist å dra. De få ungdommene som bodde her dro sannsynligvis til byen og festa, så om dagen sov de. Stort sett på rommene, bortsett fra noen ganske få som drista seg ut under parasollene.Så til tross for at rommene var særdeles kjipe var plassen helt grei.

Vi kom midt på natta og møtet med rommet ble en skikkelig nedtur. Det føltes som å være på feriekoloni! Jeg hadde alltid lyst til å dra på sånt da jeg var liten, men hvert år fikk jeg bare beskjed av pappa at det der var for folk som ikke hadde egne midler. De fattige. De som ikke selv kunne dra på ferie med sine egne unger .. vel, jeg fikk en liten opplevelse av hvordan det kunne ha vært. Men det var 40 år for seint ..

Vi hadde bestilt et rom for tre, og fikk et med fire enkeltsenger. Ikke var de like heller!! Typisk meg å henge meg opp i sånt. Egentlig spiller det jo ingen rolle hvordan rommet ser ut, bare det er reint og har eget bad med dusj. For når jeg er på ferie så sover jeg jo bare der uansett. Reiser jo ikke vekk for å sitte på rommet og glo! ;o)

Mer om hotellet finner du HER.

#kavos #korfu #hellas #hotell #badeferie #sweetdreams #ferie

8 kommentarer
    1. julianogmamma: Disse hundene tilhørte familien som dreiv hotellet. Så de tusla rundt på hotellområdet hele tiden og var også jevnlig nede og bada. Sikkert derfor de hadde så ekkel, stiv og halvklissete pels .. hadde nok trengt en avspyling i ferskvann innimellom.

    2. fruensvilje: Vi hadde kjøkkenkrok og alt .. hehe. Men hadde forventa noe litt annerledes enn dette. For det sto jo i grell kontrast til selve huset det lå i. Det så jo nemlig litt elegant og herskapelig ut på de bildene jeg hadde funnet før vi reiste.

    3. tromsfruen: Jeg bryr meg jo ikke om hvordan det ser ut jeg da. Bare det er reint. Spesielt ikke når det er en tur til varmere strøk. For hva skal du med det flotte rommet når du stort sett bare er der når du sover? Men alle er vi jo forskjellige, og godt er det. :o)) Men jeg hadde nok forventa noe litt bedre enn dette likevel, må innrømme det. ;o)

    4. JA hunder er det mere nok av der nede. Også der vi var. Var en hund som gikk ned på stranda 4 ganger daglig og badet. Ingen reagerte på det 🙂 Bare hyggelig om du spør meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg