Tilbake til hverdagen

Iallefall for et par dager. Eller kvelder, om du vil Jeg skal nemlig rett på kveldsuka min nå. Ei litt avstumpa sådan, for jeg skal nemlig bare jobbe mandag og tirsdag og så er det litt avspasering igjen. Avspasering som jeg ikke har! For her er kontoen tom. Både den for avspasering og den for opptjente feriedager. Skål tomt altså. Over alt.

Skrekk og gru. Jeg trives ikke så sykt godt når det ikke er en bitteliten dag til gode en gang. Spesielt ikke når vi bare såvidt har starta på august. Dårlig planlegging sier du? Jepp, er til dels enig. Og det er jeg hvert år. Sier til meg selv at jeg aldri skal gjøre det slik et år til. Men snakker for døve ører. For det gjentar seg, gang på gang. Det er så vidt ferien strekker til slik at jeg får tre hele ferieuker om sommeren ..

Shit happens .. som en kelner på Kreta sa en gang. Han kom med helt feil dessert til hele reisefølget. Så snudde han ryggen til oss – og gikk.

Det er lenge siden
jeg har vært i Hellas.
Men onsdag setter tre generasjoner Sodefjed avgårde til Korfu. (Bildet har jeg lånt fra booking og er fra det hotellet vi skal bo på
de første tre nettene. Deretter skal vi ha fire netter i Albania, bare en liten båttur unna). Tre mennesker = tre generasjoner. Ikke verre altså. Hørtes et øyeblikk ut som om det var hele slekta som skulle på tur.

Det blir sikkert gøy. Iallefall varmt! Og det liker jeg jo. Bortsett fra når jeg er tett i nesa og helt nedsylta. Slik har jeg vært en uke nå. Tett som ei potte, og hoster meg nesten ihjel når jeg snakker eller skal forsøke å sove. Om jeg da ikke tar en Kodein-tablett. Men de er for særdeles spesielle tilfeller. For noen timers søvn om natta.Men i går tok jeg en ekstra da vi skulle i barnedåpen.

God mandag til deg. Enten du fortsatt har ferie eller har starta på alle hverdagssyslene igjen. Jeg burde nok benytte fritimene før jeg må avgårde til jobb til å sjekke sommertøyet. For noe må jeg vel putte i kofferten, utenom kameraet, selv om det er mellom 30 og 40 grader der vi skal. ;o)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg