Risør – Sørlandsidyll på sitt beste

Nå skal ikke jeg påstå at jeg har ankommet så mange byer fra sjøsiden.
Men de som ligger på strekningen Kristiansand – Langesund har jeg vært innom.
Av dem er det ingen som kan måle seg med Risør.

Hvite sjarmerende sørlansdshus på rad og rekke.
Et yrende båtliv og klar, blå himmel ..
kan det bli bedre?

Risør er og blir min favorittsørlansdby.
Kanskje fordi jeg på en måte har litt “røtter” her fra langt tilbake i tid.
I nærmere 20 år ferierte jeg her, hver eneste sommer, sammen med x’en og ungene våre.
Ikke i byen, men på ei øy uti skjærgården.
I ei bittelita, litt stusselig, familiehytte der alle slang ut det de ikke gadd ha hjemme lengre.
Der det var krig i hytteboka både titt og ofte fordi ingen var enige om hvem som skulle gjøre hva,
og når noen gjorde noe så var jaggu med det også galt ..

Men hytta ligger på en fantastisk plass.
Kanskje var det det som gjorde utslaget for de flotte feriene vi hadde her.
Kanskje var drømmen om den perfekte familie fortsatt intakt.
Kanskje befant jeg meg i min egen lille boble,
der vi selvsagt skulle leve lykkelig sammen for resten av livet.

Sånn gikk det jo ikke.
Men mange gode minner ble det iallefall etter alle disse årene.

Blir du med på en liten byvandring i idyllen?
Iallefall på den ene siden av havnebassenget, eller hva det nå kalles her.
Bildene får tale for seg ..

Ooops! Der var vi alt nede ved sjøen igjen.
Er det ikke bare fantastisk her?
Øya du ser uti bakgrunnen ble vårt tilholdssted for natta.
Der har jeg faktisk aldri satt mine bein tidligere, men for en flott plass det var.
Iallefall for oss som ankom herligheten i småbåt.
Mer om det skal du få se seinere.
Om du fortsetter å kikke innom bloggen innimellom.

 

 

Følg meg gjerne på Facebook:



4 kommentarer
    1. Joda ikke så verst 🙂 Ble Ryfylke på oss i år, men søstra mi som bor på Søndeled i Risør kommune har vel gjort Risørskjærgården “utrygg” i år også uten min hjelp tenker jeg :))

    2. Enig med du; Risør e ein koselig by! 🙂 Har vore der blandt anna fleire gongar under trebåtfestivalen. Fantastiske bilder av deg som alltid før:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg