Litt høstlig i dag

1. august kom veldig kjapt. Det er overskyet og regn i lufta. En del kjøligere enn det har vært. Litt kjedelig egentlig. Få båter på sundet, og de som kjører forbi er godt innepakka. Høstlig liksom. Plutselig. Nærbutikken på fastlandet begynner å forberede seg på vinterlukkinga allerede. Det er glissent i hyllene og i går var de til og med tomme for Cola i halvlitersflasker!!! Da er det dårlig stelt. Jenta i kassa påsto at de skulle holde åpent i cirka to uker til, men ikke kan jeg skjønne hva de skal selge den siste uka om det fortsetter på denne måten ..

Kan absolutt ikke klage etter denne ferien. Og dessuten skal jeg bare en svipptur innom jobb før jeg skal ha fri igjen. For jeg skal nemlig på tur med eldste dattera mi og barnebarnet. Onsdag reiser vi til Korfu og der skal vi være tre netter i Kávos. Lørdag tar vi båten over til Saranda i Albania, av alle plasser, for fire netter. Før returen til Korfu igjen. Siste natta har vi ikke noe hotell. Foreløpig. Prøver å finne et nærme flyplassen, for vi reiser på noen ugudelige tider. Midt på natta. Siden vi har med oss barn så kan vi jo ikke bare sitte og henge på en benk, eller barkrakk, til flyet går.

Ferien er altså ikke helt over for mi del enda. Men dagen i dag kan jeg gjerne bare stryke fra kalenderen. Jeg er syk. En skikkelig sommerforkjølelse som har ligget her og ulma noen dager. Tenkte at om jeg bare overså symptomene så ville det bare gli over. Men den gang ei! Snufser, hoster og har vondt over alt. Sønnen har også vært syk, og han var såvidt innom hytta i helga. Så dermed har jeg en viss anelse om hvor elendigheta kommer fra. Jeg som trodde jeg ikke var så skrekkelig mottakelig for sånt lengre .. Kjipt. Og jeg er ikke akkurat et munterasjonsmoment for omgivelsene akkurat nå. Jeg bare hater å være syk og har litt panikk for at det ikke skal gå over igjen til vi skal reise. Eller til søndag, når vi skal i barnedåp til bonusbarnebarnet mitt.

Prøver å strikke litt innimellom sofaligginga her. Som du ser av bildet så var strikketøyet til og med med oss på båtturen. Selv om det ikke ble mer enn 10-15 centimeter lengre på de dagene så er det hakket bedre enn ingenting. Dåpskjolen til barnebarnet må jo være ferdig til begynnelsen av september. Nå er det bare 20 centimeter igjen til jeg skal slippe ned disse maskene som lager mønsteret og da skal også maskeantallet minskes betraktelig. Etter det går resten sikkert i rekordfart.

Skulle jo hatt et underskjørt i denne kreasjonen. Men jeg kan jo ikke sy, så jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg bare skal droppe det .. eller prøve på noe jeg ikke kan. Får kanskje se hvor mye tid det blir igjen når alt er ferdig. Et underskjørt med brodert navn og dato for dåpsbarnet hadde jo gjort seg da ..

I går var vi forresten en tur i Lillesand. Vi var ikke like heldige med sjøen som sist vi var på de kanter. Fikk huska oss skikkelig over Kvåsefjorden her. Seks voksne og et barn i båten gjorde sitt til at farkosten slukte bensin. Hele 800 kroner kosta den utflukten. Men koselig var det jo. Med lunsj på Beddringen og greier. Lillesand er en sjarmerende liten sommerby, hakket etter Risør. Og derfra skal du forresten få sett litt bilder fra i det neste innlegget herfra. Risør altså. Min favorittby nummer en. Om sommeren vel og merke. ;o)

Håper du har en betraktelig mye bedre dag enn denne øyboeren. Hvis ikke så synes jeg skikkelig synd på deg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg