Ukeslutt med koselig hyttefest

Sløv søndag. Tilbake fra fest på Torsteinsneset på motsatt side av byfjorden. Ei venninne i Cognac Klubben har hytte her. Ho er oppvokst i et gammelt hus rett nedenfor hytta. Rart å tenke på. Mamma vokste opp her på øya, men det var forrige generasjon og fryktelig lenge siden.

Vi var 15 til bords i går. Til skikkelig husmannskost. Ertesuppe, salt kjøtt, poteter og kålrotstappe. Et fantastisk avbrekk fra skalldyr og grillmat. Tre av parene dro hjem i egen båt før mørkets frembrudd. Vi andre overnatta og hadde felles frokost før returen til vår egen hytte.

Byfjorden var litt grapsete i dag. Grå himmel og skvalpesjø. Alle venter på regnet og mener at det er på tide med noen drypp fra oven nå. Greit for bøndene, blomstene og gressplenen, åsså blir det så godt og friskt etterpå. Jaja .. jeg har ikke behov for regn jeg da. Om det akkurat må komme en skur eller to så hadde jeg helst sett at det begrensa seg til nettene ..

Jeg får aldri nok sol og varme! Ferien til nå har vært en drøm, men vi har enda ei uke igjen og jeg hadde ikke blitt lei meg om det hadde fortsatt i samme tralten som det starta. Kan ikke huske sist jeg har bada så mye i sjøen som i år. Til og med i dag har vi hatt morrabadet da vi sto opp. Selv om det verken var sol eller spesielt varmt i lufta. Temperaturen i sjøen var derimot helt grei, hytta vi var på ligger inne i ei bukt og det var kanskje det som gjorde utslaget. For her hos oss er vannet alltid noen hakk kaldere enn de omkringliggende badeplassene. Tror vi ligger midt i ei kulderenne ..

Et morrabad gjør underverker med en sløv kropp og et trøtt tryne. Drømmemannen hopper uti og hopper opp igjen, omtrent i samme åndedrag. Jeg svømmer litt rundt. Iallefall når det ikke er så mange brannmaneter i sikte. Av en eller annen grunn har vi ikke for vane å bade når vi bare er på vår egen hytte. Vi må liksom på båttur for å få noen dreis på det der. Kanskje fordi vi har noen meter ned til sjøen og da våkner en jo på veien uansett .. dermed er vi så sløve her at vi tusler inn i dusjen istedenfor. 

Og nå kom regnet .. jippi ..

5 kommentarer
    1. Vi fikk også litt regn i dag, men tror ikke plenen rakk å drikke noe særlig før det ga seg. skulle gjerne hatt meg et bad jeg også, men så var disse hersens brennmanetene da 🙁

    2. Deilig å høre at du koser deg så 🙂 VI trrenger å lade batteriene ikke sant? 🙂 blir godt når høsten kommer,med så mye sol innabords 🙂 Og du, bade-dokka, har badet nok for ÅR framover? He-he 🙂 Kos deg videre 🙂

    3. Deilig med sosiale kvelder! Og morgener også for den saks skyld! Koselig å være sammen, og spise – også noe annet enn grillmat ja 🙂 Jeg elsker morgenbad, og har det så ofte som mulig når vi er på tur! Regner såvidt her også, og jeg har vært ute på plenen med både kalk og gjødsel, så vi får se om det blir nok regn til å ta seg av det! Men en stor del av meg vil bare ha mer SOL!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg