Et lite avbrekk

Sommeren fortsetter å vise seg fra sin beste side her sør.
Kanskje ikke helt som jeg husker fra jeg var barn, men tett på. ;o)
Vi avtalte å møte et vennepar i går kveld.
Til middag og sommerkonsert på Fiskebrygga.
Siden været var så fint tok vi selvsagt båten inn til sentrum.

Kilden, Kristiansand kulturhus.
Et fantastisk byggverk spør du meg, både på utsiden og innsiden.
Bare synd det er så mye annet stygt rundt som skjemmer.

 

Fiskebrygga i Kristiansand er vel verdt et besøk.
Sørlandsidyll på sitt beste!
Var temmelig fullt langs bryggekanten her, men vi har heldigvis båtplass
rett rundt hjørnet, ganske greit når en skal inn til byen.

Det var fullt over alt.
Ikke en stol å oppdrive, ei heller ledig bord for matservering.
Vi hadde forsøkt å bestille bord i forrige uke, uten hell.
Dermed endte vi opp på Villa Marina,
tidligere Hartmanns Brygge.
Heldigvis har plassen fått en helt annen service enn tidligere.
På Facebook fantes det en gruppe som het:
Vi som fortsatt venter på øla på Hartmanns Brygge.
Slik var det ikke lengre.
Fortreffelig kjapp service og koselig personell.
Maten var det heller ikke noe å si på.

God smakfull middag, svinerull eller hva det nå het ..

.. desserten var litt nedtur.
Ihjelkokte markjordbær og en kjip pannacotta.
Langt fra den gode hjemmelagde smaken til og med jeg får til.

Om vi synes det var mange folk her før middagen var det bare peanuts i forhold til etterpå.
Det var studd. Overalt. Stå i kø, gå i kø. Enten du skulle ha tak i øl eller ivitte deg med noe.
Til slutt var vi ekstremt heldige som fikk fire stoler helt ut på bryggekanten.

Drømmemannen og kjærringa.
Endelig et bilde vi ikke har forsøkt å ta selv.
Takk til venninne som utrolig nok fikk oss til å se tilnærmet normale ut.
Begge to på en gang til og med.
;o)

Etter solnedgang i Nodeviga småbåthavn.
Dyr båtplass, men veldig greit og sentralt midt i sentrum.
Tror vi må tviholde på den.

Stille, men litt kjølig overfart på Byfjorden.
Jeg liker meg i båten på denne tiden av døgnet.
Faktisk såpass at jeg foreslo vi skulle drite i hele trappa og hytta og alle gjøremålene
og ta noen dager i båten.
Helst uten hund.
Men vi får se hva det blir til.
Sikkert ikke lett med hundepass midt på sommeren.
Dessuten kommer det en del venner ut på hytta til fiskesuppe i overmorra,
så det kan iallefall ikke bli før helga.

Hjem, kjære hjem.
Om du ser et tak høyt oppe, til venstre i bildet så er det der vi holder til.
Om sommeren vel og merke.

I dag hadde vi tenke oss en tur til Grimstad.
Må jo få henta den kajakken jeg fikk til 50-års dagen, før vi flytter på land igjen.
For da blir den jo bare liggende til neste sommer.
Men de som driver denne gesjeften er ikke lette å få fatt i.
Han ene var i Spania, han andre lovet å ringe opp igjen, men det skjer jo ikke.
Blir det mer trøbbel nå så tror jeg heller jeg kjøper meg
en kjøkkensofa for de pengene ..

4 kommentarer
    1. Kjempefint bilde av dere 🙂 Så koselig ut hele bildeserien, jeg har vært på den uterestauranten ved brygga der før 🙂 Kjempefin! Og den maten SÅ hvertfall god ut! 😀 Ha en fin dag <3

    2. så deilige dager dere har da :))flotte bilder og ja et nydelig bilde av deg og drømmemannen:)noen dager på sjøen uten å tenke på arbeid høres fornuftig ut :))krysser fingrane for att været holder seg for dere da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg