Sløv ettermiddag

Ja, her skjer det ikke mye for tia!
Vi som skulle være ferdig med grillbua og den nye trappa ned til utedassen før ferien ..
Og gjerne også vaska kledningen og gjerdet og malt litt her og der.
Så feil kan man ta altså!
Ferien begynner om fire dager ..
og jeg har egentlig gitt opp de gode fortsettene vi hadde.

Det har vært en flott dag her.
Og jeg klarer faktisk å nyte det også, selv tankene ikke tar fri.
Det sviver rundt oppi toppe nesten hele tia.
Blir litt stressa av denne tankevirksomheten jeg, selv uten å gjøre noe.

Irriterer sykt at pågangsmotet og gutsen er totalt fraværende.
Hvor pokker ble det av da?
Jeg som var så effektiv og fikk unna det meste,
helst før det var begynt på.

Jaja .. det haster jo egentlig ikke da.
Men jeg er litt lei av å vasse rundt med planker og sagespon på terrassen.
For andre sommeren på rad til og med.
Men det er jo ikke sikert at det hjelper å bli ferdig heller,
for da dukker det vel opp et nytt prosjekt.
Igjen.

Nyter dagene her ute, hvem hadde ikke gjort det.
Men ferie .. det har jeg vel egentlig bare når jeg reiser ut av landet.
Vekk fra alt som burde, skulle og må gjøres.
Lang vekk, slik at jeg ikke kan se det!

Har du hatt en fin dag?
:o)

7 kommentarer
    1. frodith: Ja. Det er utsikten fra terrassen. På hytta altså. :)) Kan ikke klage på den. Vi har ikke ferie enda. Tre arbeidsdager igjen. Juuuuhuuuu!! Her har vi nedtelling. Velkommen hjem igjen! Du har vel ferie til langt uti august du?

    2. Det er lettt å bli i tankemodus nå rman har ferie, og har man noe hyggelig å tenke på er det jo greit 🙂 Men kommer det slitsomme greiier, er det nesten bedre å ha det litt travelt… Du har tatt et vakkert bilde der, er det på hytta di? 🙂 Det er nok kos der da, på denne tiden 🙂 Jeg har kommet meg hjem fra Dubrovnik og skal sløve litt rundt i byen 🙂

    3. Selv om du ikke får gjort alt du hadde planer om så høres dagene dine greie ut alikavel,får bare håpe det blir govær når ferien tar til:))
      Et utrolig vakkert bilde hadde du tatt,må være utrolig å sitte ute om kvelden og nyte en slik utsikt 🙂

    4. Du har så rett, så rett. Ferie er det egentlig når man reiser bort fra alle prosjektene sine, og ikke kan nå dem. Befinner man seg midt i det, blir det bare nye.
      Litt leit at du ikke koser deg med det dere får til. Men når du mangler pågangsmot og guts, forstår jeg at alt kan bli et ork. Håper du får laddet opp i ferien:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg