Vognteppet er endelig ferdig!


Skulle jo egentlig ha lånt vidunderet for å ta disse bildene, men det får duge med babytøyet.

Teppet var igrunnen et kjapt prosjekt å strikke.
Verre var det å få festa trådene, så nå har det ligget her i fire uker, minst.
Fordi jeg ikke fant noen nål.
Da jeg endelig fikk kjøpt noen nåler i forgårs og skulle bruke dem i dag
så hadde jeg kasta de sammen med bæreposen de lå i.
Tror jeg, etter å ha grubla en stund nå.
Herregud! Er det virkelig mulig?
Men nå endevendte jeg strikkekorga som ble studd opp på loftet for to år siden.
Og der fant jeg jaggu ei passende stoppenål, så nå er det klart!!

Teppet måler 62 x 85 sånn cirka.
Kun rett og vrang sammensatt i forskjellige varianter.
Mønsteret er fra Drops Desing og HER kan du printe det ut.
Jeg har strikka det i dobbelt Baby Ull fra Sparkjøp på pinne nummer 4,
for det var det jeg hadde tilgjengelig der og da.

Har du forresten sett noe så nusselig som disse plaggene jeg kjøpte i går?
Utrolig forseggjorte og bare så ufattelig skjønne.
Det er fantastisk å være mormor og veldig morro å kjøpe litt babytøy igjen.
Så på en måte er det bra at ho ikke hadde så mange å arve etter denne her lille snuppa.
For da blir det mormor kommer med veldig godt mottatt.
:o)

10 kommentarer
    1. Nydelig teppe:):)
      Er du sånn som meg, er å feste tråder en nedtur etter jeg har strikket ferdig. Et nødvendig onde for å få et ferdig produkt. Kanskje det var derfor det tok tid?;);)
      Produktet kan du i alle fall være stolt av:)

    2. Så nydelig vognteppet var. Du er jammen flink med pinnene!
      Jeg skal finne frem mine nå som jeg skal kjøre tog, men kan ikke lage noe som ligner på dette 😀
      Ha en finfin dag!

    3. Kjepefint teppe du har laget -) -husker jeg strikket en genser til min første sønn da jeg var gravid med lignende mønster av rett og vrangstrikk. Skjønner det er kjekt å kjøpe bittelite tøy igjen 🙂

    4. Åh så fint teppe!
      Alltid koselig med noe som er hjemmelaget og de som venter på noe godt venter ikke forgjeves <3
      Klærne var også helt nydeligen bare så synd at de vokser så fort ut av klerne disse små vidunderene 🙂
      Ønsker deg en finfin dag!
      Klem fra Engla

    5. Veldig fint teppe, det kjedeligste er feste tråder ja 😀 Kan bli liggende lenge da.. Søte klær, er de kjøpt på Noa-noa? Den buksen liknet farger og stoffer derfra 🙂 Ha en fin dag Marit 🙂 Klem<3

    6. hehehe, jeg må le, nåla… akkurat som om det skulle ha vært meg…
      Fint teppe.
      Klær til sånne små bebiser er så søte, disse var jo riktig for seg gjort.:)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg