Stressa, halvgammel kjærring med munndiarè

Helsekilden ble jeg oppmerksom på via en av mine mange svigerinner. Plutselig hadde jeg bestilt en time for full fotspa. Veldig ulikt meg igrunnen. Men tror det kom som en følge av at jeg var så fornøyd med å ha sykla tur/retur Hirtshals/Skagen for et par uker siden. Følte liksom at føttene trengte en liten oppmuntring etter den turen. Skal jeg være helt ærlig så hadde vel hele kroppen trengt en overhaling .. fra topp til tå .. men der har jeg et problem.

Jeg liker meg egentlig ikke på slike steder. Omtrent av samme grunn som jeg aldri går inn i et parfymeri. Føler meg ganske utilpass. Ikke fin nok. Tynn nok. Slett nok i trynet. Derimot feit og alt for gammel. Men er det er vel strengt tatt vi som trenger den pleien mest ..

At hvem som helst skal ta på meg liker jeg heller ikke. Klarer ikke slappe av og nyte .. blir litt sånn i helspenn og sitter/ligger bare der og venter til det er over, og da er liksom litt av vitsen borte. Så normalt pleier jeg alltid å avbestille timene jeg har drista meg til å bestille en gang hvert skuddår. Får litt hætta med andre ord.

Men denne ganga klarte jeg å la vær. Og jeg er jo ikke så feig at jeg ikke møter opp iallefall. Litt høflighet og oppdragelse har jeg jo tilegnet meg i årenes løp. Så 9.30 var jeg på plass. Laaaangt utpå landet. Lettere stressa og stiv som en stokk la jeg meg på benken. Snakka i ett kjørt, typisk nervøs babling!! For jeg pleier ikke snakke så skrekkelig mye heller jeg, iallefall ikke når jeg er sammen med noen jeg aldri i mitt liv har sett før .. som attpåtil skal ta på meg!

Etterhvert skjedde det noe merkelig. Jeg klarte å fokusere på den rolige, avslappende musikken som tøyt ut av en høyttaler like ved, jeg kjente selv at jeg ble mer og mer slapp i muskulaturen og til slutt stoppa jaggu munndiareen også. Det var faktisk nummeret før jeg sovna! Da jeg var ferdig, etter en time, hadde jeg bare lyst til å be ho fortsette videre oppover ..

Kanskje neste gang? For jeg er nesten overbevist om at det kommer til å bli en neste gang, og jeg gleder meg bittelitt allerede. :o))

6 kommentarer
    1. Det der hørtes deilig ut!! Så kjekt at du hadde utbytte av turen dit:):)
      Vet du sånn følelse med parfymeri har jeg også. Aner ikke helt hvorfor, men føler meg litt liten der når jeg syns alt er altfor dyrt, og ikke har peiling på de flotte merkene;)

    2. Jeg fikk motsatt problem en gang jeg skulle masseres….jeg fikk en massør med munndiare så det ble liksom ikke særlig avslappende. Men jeg har tenkt å prøve meg igjen etterhvert:)

    3. Da har du vært hos slekta mi 🙂 Jeg har aldri vært hos Anne Mette selv, men synes det er herlig luksus å unne seg sånne ting innimellom. Godt du fikk en god opplevelse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg