2013 Sardinia – Alghero

Turen fra Bosa til Alghero er en fantastisk opplevelse. Her går det fra dype daler til høye fjell på null komma null. Utrolig variert terreng. Smal vei med mange svinger og bakker. Ufattelig nok var det mange sykkelturister her – de må ha hatt en kondis som jeg aldri har vært i nærheten av å å ha noen gang. Imponerende! Men akkurat det frista ikke på disse veiene. Å kjøre derimot, nå ja, det frista ikke det heller om jeg skal være helt ærlig. Men nå var jeg jo så heldig å ha med meg en privatsjåfør og da var det helt ok. Selv om jeg må innrømme at jeg innimellom tok meg i å sitte og bremse .. akkurat som om det hjalp for noe ..

Langs hele veistrekningen var det skilt med fare for steinras. Kanskje derfor de hadde et skikkelig halvtak over denne svingen?

Alghero sies å være en perle blant italienske byer. Skal jeg være helt ærlig så synes jeg alle de plassene vi var innom på denne ferien kan betegnes som perler. Om jeg ikke kommer tilbake hit noen gang, så er det garantert ikke mitt siste Italia-besøk!

Gamlebyen var sjarmerende og fin. Midt i ligger en enorm marina med den ene båten flottere enn den andre. Strandpromenaden strekker seg helt fra gamlebyen til den nyere bydelen Lido som ligger lengre nord. Her finner du også Lido- og Maria Pia-stranden. Sannsynligvis et perfekt reisemål for en badeferie. Om du da ikke innbiller deg at du skal på en badeferie hit i slutten av mai. For da bommer du totalt.

På bildene ser det jo ganske så flott ut. Men bare for å ta fra deg den følelsen så kan jeg jo si at de innfødte gikk rundt med skjerf til langt oppover ørene, støvletter og boblejakker. Vi derimot, som ikke er så godt vant i det daglige, skilte oss skikkelig ut i shorts og t-skjorte.

Det var ikke akkurat vanskelig å finne et ledig bord. Og flere enn oss var glade for det ..

Vi var bare i den gamle bydelen. Her kan en rusle rundt i smale gater spekket med gallerier, små butikker, isbarer og restauranter. Moderne byer studd av shoppingmuligheter, for ikke å nevne shoppingsentre, fins jo over alt og siden jeg er så flink til å handle fra meg i det daglige så slipper jeg slikt når jeg har ferie. Men kameraet .. det har ikke fri! ;o)

Midtlivskrise på facebook finner du HER. :o)
#ferieminner

6 kommentarer
    1. Ååå hjelp! Jeg fikk virkelig lyst til å dra sørover etter å ha sett de bildene. Det ser kjempe-herlig ut!
      Du får “ferie trangen” til å krible hos meg;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg