Atsjo .. aaaatsjo .. atsjoooooo!!

Tre nys på rappen, og så var det gjort! Forkjølelsen kom som julekvelden på kjærringa. Uten så mye som et bittelite forvarsel. Jeg var helt pigg, nåja, iallefall sånn jeg pleier å være når jeg er tilnærmet normal da, i går da jeg gikk på jobb. Noen timer etterpå er jeg gørr forkjøla. Siden har det bare blitt verre og verre ..

Er det mulig?? Det eneste positive er at stemmen snart inntar den hese Bonnie Tylor stilen. Sexy som få vettu.
Nesa renner, øynene renner og jeg nyser og nyser.
Akkurat det er kanskje ikke fullt så sexy? 

På mange måter kjennes det ut som pollenallergien har slått til for fullt. Men det kan vel umulig være det allerede nå? Dessuten har det jo regnet noen dager,
iallefall innimellom, her. Pollen du lissom! Kanskje jeg
er allergisk for regndråper?

For å være på den sikre siden, slang jeg innpå en allergitablett også i dag morges. Men kan ikke påstå at jeg har merka noe virkning av den. Uansett er det vel like greit å bare fortsette med disse noen måneder fremover, for om det ikke er allergien som har starta så kommer den nok. Om ikke så alt for lenge. Sikkert greit å være føre var da, tenker jeg. Og det gjør jeg hvert år. Tenker altså. På å starte før det slår til. Men lengre enn det kommer jeg sjeldent.

Øynene er vanskelige å se gjennom. Det er jo kjekt, når en sitter på desken i en avis og forsøker å produsere avissider. Du vet, sånne trykte, gammeldagse greier på godt gammeldags papir. Det vi leste før internett overtok med sine e-aviser og alt det der. I gode gamle dager. Litt etter steinalderen. Visste du forresten at avispapir er fantastisk å pusse vinduer med? Eller kanskje ikke akkurat pussen, men om du tar den aller siste gnikken over ruta med avispapiret så blir vinduene helt perfekte. Skinnende og flotte. Mye bedre enn om du drar over med nalen eller den der microfiberkluten som skal være så fantastisk. Ojoj .. nå skjønner jeg at jeg begynner å bli godt oppi årene! Og sportssidene er aller best har jeg funnet ut, for da er de iallefall brukende til noe. ;o)

En ibux her og en ibux der .. det er trøsta mi i kveld. Og jeg skal nok holde ut. Det er snaue to timer til jeg kan pakke sammen og gå hjem. Og det er jo tross alt bare en liten forkjølelse, eller litt allergi. Så det går over igjen, enten til uka – eller til høsten!

Ta snart helg for en dag – og takk for det!

6 kommentarer
    1. Høres ut som pollenallergi spør du meg !! ikke kjekt ! jeg er forøvrig veldig glad i å lese aviser, men er allergisk ovenfor den ferske trykksverten og støv, avistrykkeriet er nok ikke plassen for meg nei, og den allergien oppfører seg på samme måte som den du beskriver, men forsvinner jo når avisa er vekke !!

    2. nå føler jeg virkelig med deg,synes du nettopp har vært syk med influensa.Er det alergi så begynte jeg medisinering for 1.5 måned siden tror ganske sikkert det finnes pollen hos oss iallefall.
      Godbedringsklem fra meg

    3. Dette går nok over, har hatt noe lignende jeg også, var borte i løpet av 4-5 dager.
      Men moro md slik sexy stemme….
      Allergi er historie for min del..håper det for din også.. 50 år mindre hormoner hehehe
      Ha en sexy helg:))))

    4. Du har nok vært litt kjapp med vår-kjolen… da blir man forkjøla fort, eller ligget med rumpa bar, som man sier 😉 Håper du blir fort frisk igjen. Og de få gangene jeg vasket vinduer før NALENS inntog, så var det med avispapir ja 😉 God bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg