Årets jomfrutur i tett tåke

Allerede da vi kom ned på båtplassen så vi havtåka komme sigende i store dotter. Før vi var på utsiden av Odderøya var det som å kjøre inn i en mørk sekk. Alt forsvant rundt oss. Litt spennende, men også ganske skummelt. Etter en liten stund inne i tåkeheimen forsvinner hele stedssansen, og selv om vi kan denne veien i søvne så klarte vi å havne litt feil.

Rett før Dvergsnestangen kom vi ut av tåkebeltet som lå over Byfjorden. Her var det like klart og fint som hjemme på toppen av Tinnheia og til gjengjeld helt blå himmel. Snakk om å komme ut til sommerparadiset! Og se på den sjøen da! Helt rolig og uten så mye som ei bittelita bølge! Det er slik en kan oppleve det seint på høsten og tidlig på våren. Om sommeren blåser det nesten alltid. Og da spesielt på denne strekningen inn til byen.

Og jaggu sto ikke hytta der i år også! Det er den flate bakerst på toppen der. Den som ruver midt i bildet tilhører min søster og den nedenfor der igjen er min fetters. Så har jeg et par kusiner litt lengre bak, men de kan du ikke se fra denne vinkelen. Om du synes jeg ligger helt bortgjemt oppi heia, ombestemmer du deg kanskje når du blir med helt opp ..

Hytta har en perfekt beliggenhet med panoramautsikt over Randesundet. Kunne ikke vært bedre, spør du meg. Tilbaketrukket fra de nysgjerrige båtturistene om sommeren, og om en har behov for å vise seg litt er det jo bare å ta turen ned på brygga. Men av en aller annen merkelig grunn så oppholder jeg meg aldri der nede i sjøkanten. Foretrekker terrassen høyt her oppe jeg. Fredelig og fint uten alle disse nysgjerrige som kliner seg så tett inntil bryggekanten de bare kan komme uten å kjøre på båtene våre.

Vi har en del jobb å gjøre her ute kan du si. Med terrasser som skal vaskes, bua som skal gjøres ferdig, ny trapp ned til utedassen, takrenner som aldri kom opp igjen i fjor. Puuuuh. Hadde tenkt å gjøre alt dette klart før ferien i år, sånn at vi fikk en skikkelig ferie uten bare jobbing slik det ble i fjor. Så får vi se da, om vi klarer å få ut fingeren .. Egentlig har vi ganske tett program helt frem til slutten av mai allerede ..

Det var det. Årets jomfrutur i båten, og en sniktitt i sommerparadiset, en vårdag i slutten av april. :o)

10 kommentarer
    1. Å så heldig! Likte bloggen din! Legge meg til som venn, sånn at jeg kan følge med på hva du legger ut lettere? Hadde vært kos med en kommentar også:) Kos deg videre!

    2. Så utrolig deilig at du endelig fikk jomfruturen på sjøen, du har jo egentlig ventet veldig nå 🙂 Og det så herlig ut, men skjønner det var LITT kaldt.. Det har det jo vært her også, til LANDS 😀 Men skjønner du har kost deg, da blir det bra bilder 🙂 Ha en fin dag i dag også dag 🙂

    3. God formiddag :o)) For et hærlig sted dere har der ute, og selv om det ikke er sommer enda kjente jeg nesten følelsen komme over meg når jeg så bildene.
      Ha en fortsatt fin mandag :o))

    4. Åhh gud hvor flotte disse bildene er. Fikk skikkelig sommerfølelse, men slapp det helt, da mannen din sitter i kjeledress 😛
      Misunner seg den hytta også ja 🙂 Er noe eget med Sørlandet 🙂

    5. Herlig… Skjønner godt at du ikke vil noen andre steder på sommeren.
      Nå er det bare å håpe på at det blir en god gammeldags sommer med mye sol og varme.

    6. God morgen.
      Dere har et fantastisk flott sommerparadis,der kunne jeg også nytt livet på terassen 🙂
      Dei første tåkebildene dine minnet meg om min barndoms sommer :)jeg vokste opp i Måløy en øy ut i havgapet.Vi kunne våkne til tett tåke,småhutrande stod vi og ventet på bussen i tett tåke,turen førte oss til refikstranden norges svar på syden :)når vi var fremme hadde tåka lettet og forran oss åpenbarte en blå himmel seg og en lang kvit sandstrand 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg