Lader opp til dårligere tider

Hei og hopp på en torsdag! Har ikke hoppa så mye, men
noen skritt ble det tidlig på dagen i dag også. Rett i underkant
av ei mil. En del av turen sammen med ei venninne og hunden hennes. Resten sto Zenta og jeg for aleine. Og aleine var vi nesten også. Det flotte været og nesten ikke et menneske
i Baneheia. Merkelig. Men mulige de fleste bare holdt seg i sin egen hage, eller trodde det var for kaldt, uten å kjenne etter?

Vel, jeg rakk alt! Om en ser bort fra huslige sysler og slike
kjipe greier. Hadde to timer i solkroken før jobb. Selvsagt går det ut over noe, som vindusvask og støvsuging, men det ser ikke ille ut akkurat nå. Alt til sin tid. Det samme gjelder klesvasken, men fortsatt har vi reint tøy å ta på, alle tre. Dessuten vasker
både sønnen og mannen tøyet sitt selv om det begynner å bli litt tomt i skapene. Eller, rett skal være rett, sønnen vasker alltid sitt tøy selv. Det gjelder å oppdra dem tidlig, så får de som skal overta en gang en mye lettere hverdag. ;o)

Jeg har tenkt å nyte de kommende dagene, og gidder ikke stresse! For vettu, i neste uke får vi mer snø, ifølge yr.no. Fyttigrisen. Er det mulig? Åsså akkurat samtidig som mine fridager starter. Jaja, får nyte det for alt det er verdt til da, iallefall. Og når vi da kommer til onsdagen så er det sikkert ingen vei utenom bøtta og vaskefilla lengre. Så det kan jo passe bra. Selv om jeg sikkert hadde klart å få gjort litt huslige sysler uten å måtte se ut på et nytt snøfall.

Dessuten lader jeg opp litt. Lader opp til en ukes tid på Rikshospitalet i begynnelsen av mai. Dattera skal inn igjen, og jeg prøver så godt jeg kan å få litt ekstra styrke både fysisk og psykisk før den tid. Så det er altså en baktanke med all denne gåinga. Og jeg ligger iallefall mye bedre an nå enn sist vi var der inne og godt er det! For da var jeg veldig frynsete i kantene allerede før turen til hovedstaden. Jeg skal jo tross alt være den sterke, som skal trøste og være en støtte i en ekstremt vanskelig og skummel periode i livet ..

Foreløpig prøver jeg å fortrenge hele greia enda en stund til. Jeg nyter dagene og den gode følelsen av sommer som jeg fant rett utenfør døra, på min egen terrasse. Det var bare deilig! :o)

8 kommentarer
    1. Fint skrevet….men trist å høre at datteren din skal inn på Rikshospitalet.
      Skjønner det er tøft, hadde det vært min sønn hadde jeg vel gått “bananas”…..hm, skjønner nå hvorfor mamma i alle år har vært så bekymret for meg som har “levd på sykehus halve livet”…men det var ikke før jeg selv fikk barn at jeg forstod denne bekymringen hennes som hun ahhdde hatt i alle disse årene….stakkars mamma 🙁

    2. Det er så viktig å ta vare på seg selv innimellom og lade batteriene… Når en har så fint vær så må man passe på å nyte de soltimene man kan få.
      Satt litt ute å nøyt sola etter middagen, og så på de møkkete rutene… Jeg lot dem forbli sånn jeg, det kommer andre dager som ikke er like fine som jeg kan gjøre sånne ting :o))

    3. hadde jeg kunnet sitte ute slik som du i dag ja da hadde jeg ikke viet vaskekosten en tanke :))vi får håpe det ikke blir noe av snøen dei melder,mener det er nok nå.
      Du trenger nok noen gode dager nå i forkant av den foreståande opperasjonen til din datter,ikke noe er bedre enn sol og varme da

    4. Du er jammen sprek for tiden 🙂 Og jeg er helt enig i at det er bare å nyte sola når den er her. Det husarbeidet tåler å vente…. og så er man mindre inne og slipper å se på det også..hehe.. også må du jo ha noe å gjøre når det begynner å snø igjen… Her har vi ikke hatt snø ¨på lenge, men deilig sol selv om det er kaldt og isen ligger på vannene.
      Tenker ofte på hvordan det er med datteren din. Håper neste tur går bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg