Slappere kunne det neppe blitt

Det har vært en flott dag. En sløv dag. Jeg har nesten ikke gjort en dritt. Ikke vært ute med bikkja en gang. For jeg tror beina mine trengte en dag fri rett og slett. De var ikke helt gode i natt nemlig. Og sånt har jeg de siste årene lært å ta litt hensyn til. Joda, det er helt sant. Men jeg sa litt da .. ;o)

Jeg har lært. Og er mye flinkere til å lytte til kroppens signaler nå enn for noen år siden. Da alt ble galt. Så det var ikke så galt at det ikke var godt for noe altså.

Her i solkroken har jeg tilbragt mye av dagen. Etterhvert sammen med ei venninne som bor i en nabovei. Det ble det skikkelig varmt også, så vi satt bare i singleten, drakk te og hadde litt kjærringer-i-overgangsalderen-prat når jeg bare fikk jaga ned sønnen.

Nå er det jobb. Litt kjipt å gå på jobb når ettermiddagen er så nydelig, og enda verre blir det vel til sommeren. Tidligere fikk vi jo med oss hele dagen før kveldsvakta. Men så var det de fridagene da, som kommer av disse skiftene. Neste uke skal jeg nemlig bare på jobb mandag og tirsdag, men da ser det ut som det er slutt på finværet også. Det passa jo litt dårlig. Men en kan vel ikke vente mer enn tre uker i slengen av dette været heller. Det hadde jo vært for mye forlangt. Vi bor jo tross alt i Norge. Jeg håper bare værgudene sparer litt til sommerferien også jeg da.

Har du gjort noe fornuftig i dag?

18 kommentarer
    1. Ja, vi må gjennom litt rødt først. Hvertfall jeg, først rød, så litt rosa, og hvis heldig er det litt beige igjen til slutt 😀 Brun har jeg nesten sluttet å bli.. Hm..

    2. frodith: Det var veldig deilig, og jeg er varm i ansiktet og har fått farge! Litt rødbrun, men det røde forsvinner nok snart og etterlater meg gyllenbrun og flotte Hehe ..

    3. fruensvilje: Det var iallefall veldig deilig der i dag. Vi bor jo ganske høyt oppe, så det kan blåse skikkelig her også noen ganger. Men de er en stund siden nå da. :o) Gikk litt seint her på jobb i dag, men da kommer som regel trøkket mot deadline om et par timer.

    4. synnovesyr: Er til og med blitt litt brun i ansiktet! Og det trengte jeg .. Sikkert fint på syrommet også, iallefall når en kan trylle frem det ene etter det andre ved symaskinen!

    5. Vi satt ute på skolen i lunsjpausen, og det var jo så varmt i sola. Nei, vi må vel regne med at dette været snart tar slutt, men litt regn kan vel trenges både for å tine bort snø og fukte gress rundt omkring.
      Har faktisk også lastet ned den app`n du har, kjempefin. Var ute og jogget i dag, så det var motiverende 🙂
      Håper du har en grei aftenvakt!

    6. Fornuftig jeg ja ! hele dagen hehe Lang tur i sola med Max og det uten et vindpust, tror du må ta en snakk med ho som sa det alltid blåste her på Lista gitt ;0)
      God tur på jobb 🙂

    7. den solkroken høres deilig ut :))nyte varmen i bare singletten selv om hagen er full av snø,ja det går ikke her hos meg,jeg har nok ikke en slik lun krok:))vi må leve i håpet om en god sommer,noe annet er utenkelig :))du får ha en hyggelig jobbøkt og drøm om fridagene som kjem

    8. Idag har eg jammen gjort noko fornuftig, når eg tenkjer meg om. Eg har rydda og sortert i gamle sysaker, og funne mykje spennande, som eg hadde gløymt ut at eg hadde laga, og som kan brukast til ymse.

    9. Det hørtes utrolig deilig ut da 🙂 Å sitte i sola med venninne og sludre om løst og fast :-)Også neste uten klær da dere 😉 Ja, håper det blir sånn i sommer også, det hadde vært noe, og du med dine fridager kan jo farte rundt vilt da, i sola 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg