En flott start på april

Et lite glimt fra Kristiansand i dag, sol og blå himmel så lang en kan se.
Det har vært en drømmepåske, kunne nesten ikke vært bedre.
Eller jo, om kulda slapp taket og snøen forsvant ..
For i vår hage er det absolutt ikke noe som minner om vår og alt det der,
der er det snø så langt øyet kan se, bortsett fra noe av terrassen som jeg har skuffet litt av.

Alle blomsterløkene jeg planta i høst
ligger under minst en halv meterav dette hvite kalde.

Så det spørs jo hvordan den blomstringa blir,
om det i det hele tatt blir noe av den lille formuen
som jeg putta i jorda for noen måneder siden.

Dette har vært min første arbeidsdag på over en uke.
En uke med fri, feriedager, som har blitt tilbragt hjemme i huset.
Merkelig, tror aldri jeg har brukt feriedager på dette viset tidligere. Litt bortkasta.
Så det var helt greit å begynne på jobb igjen nå.
Litt deilig rett og slett.

Ellers er 1. april min mammas bursdag.
Akkurat nå kan jeg ikke engang huske hvor gammel ho hadde blitt,
eller hvor lenge siden det er ho døde ..
VIrker skrekkelig lenge siden.

Nå er denne jobbøkta mi over.
Håper på en god natts søvn, for i morra skal jeg tilbringe dagen
sammen med barnebarnet som jeg ikke har sett på to uker.
Det gleder jeg meg til, og der er jeg en mye, mye bedre mormor enn min mamma var.
For ho passa aldri noen barnebarn.
Verken når vi hadde behov for det, eller for morro skyld.
Akkurat det er en liten gåte som jeg ikke helt klarer å finne noe svar på.
Hvorfor ville ikke min skjønne, kjærlige mamma
ha noe med barnebarna å gjøre om ikke foreldrene var til stede?
Svaret på det tok ho med seg i grava ..

God natt og sov godt.
:o)

6 kommentarer
    1. Her er det også full vinter enda, ingen ting som minner om vår. Tykt lag med snø i hagen. Men nå er det lov å håpe på varmere tider ihvertfall, om bare noen uker er det mai! Ha en kjempefin dag, klemmer 🙂

    2. Kanskje hun var sliten? Vanskelig å si og noe får man aldri svar på. Her er hverdagen bang tilbake. Godt å komme i normal gjenge igjen. Håper kulden slipper taket snart. Hos oss er det nesten ingen snø, men det har vært kuldegrader nesten siden oktober. Unormalt, men vi har hatt masse sol og lite nedbør, spent på om det betyr regn heeeeele sommeren?

    3. God morgen.Ja vi har hatt en deilig påske det er sikkert :))tok meg en runde i hagen min i går og der kunne jeg med glede se att krokkusane har begynt å vise seg :))tenker det kommer fort hos dere også så snart snøen forsvinner.
      Ønsker deg en fin dag og hygg deg med veslejenta

    4. Håper du får en fin dag med barnebarn 🙂 Jeg skal på jobb igjen, og DET har jeg ikke veldig lyst til etter en uke i senga.. Men, det går seg vel til 🙂

    5. God natt til deg også. En lang dag er over. Håper sola er der i morgen også, så jeg får begynne der jeg slapp i kveld. Natta 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg