Tur til Ansteins Fyr på Flekkerøy

I dag har vi vært på tur på Flekkerøy. Bydelen som ligger
på den største øya i Kristiansand, helt sørvest i kommunen.
15. august 1989 åpnet Flekkerøytunnellen, dermed slapp en
ferge for å komme ut til øya. Til tross for at jeg i min tidlige
ungdom oppholdt meg mye på Møvik, fastlandet innforbi
Flekkerøya, har jeg nesten ikke vært her ute. Turen vår i dag
viste en bit av Flekkerøya som jeg ikke visste eksisterte.
Litt forblåst ytterst ute på Nesodden ved Ansteins Fyr, men en
flott tur i veldig kupert terreng. Derav den lange tiden for å
tilbakelegge snaue fire kilometer. ;o)

Vi er fortsatt ikke helt der at vi tar med oss sekk og niste.
Ikke en gang en vannflaske er med oss på tur. Vi må nok
jobbe litt med den biten av friluftslivet vårt. Men foreløpig er
jeg bare glad drømmemannnen min gidder å være med. De
færreste dør vel av tørst etter gåturer på under ei mil.

 

Stien var ikke like lett fremkommelig over alt.
Men når våren kommer og snøen/isen smelter er nok dette en flott tur
selv for de som har små barn med seg.
Det skulle visstnok befinne seg en del villsau her ute, derfor disse gjerdene,
men vi så ingen. Båndtvang var det også, men Zenta vimser jo bare rundt beina på oss uansett,
så den tok vi ikke så høytidelig .. om det hadde dukka opp en sau eller tre
så ville det ikke vært noe problem å fått lenka på ho.
Sånn er ho bare helt fantastisk.

Vi har hatt enda to flotte dager her på Sørlandet.
Dette må jo absolutt være Drømmepåska med stor D. Langtidsvarselet viser sol
så langt øyet kan se, iallefall en god uke til om de ikke tar feil Deilig!
Det kan nesten ikke bli bedre.
Det skumle er jo at det kan være det er sommeren som allerede er her
.. det har jo vært litt sånn de siste årene.
Fantastisk vær, enten i påska, pinsa eller i mai,
og dermed var tydeligvis godene brukt opp når sommerferien kom.
La oss håpe at dette ikke er tilfelle i år igjen ..

Her er det ikke så mye som minner om påske egentlig.
Allerede i morra får drømmemannen en liten smak av hverdagen igjen.
Greit med en litt myk start, for mandag må vi på jobb begge to.
Plutselig er hverdagen her igjen, med alt den måtte føre med seg
av gode og mindre gode opplevelser.

Håper din dag har vært fin og at kvelden fortsetter i samme sporet.
Påskeklem fra meg. ;o)

4 kommentarer
    1. Vi og nyter det fantastiske været :- )-tenkte litt i samme baner som deg…at vi bruker opp sommerværet… Men så tenkte jeg at været kan vi jo uansett ikke få gjort noe med, så det er bare å nyte det til det fulle og la sommerværet bli som det blir… 🙂 (og i år skal jeg jo en uke til syden takket være verdens beste venninne..juhu ) Så ut som dere hadde en flott tur!! Vann må jeg alltid ha med meg…. Fortsatt God påske

    2. Åh, savner virkelig å gå lange turer nå.
      Er ikke lenge igjen til mageboeren min er ute å jeg har mulighet til å bevege meg mer 😉
      Flekkerøya er flott. Har bodd der noen år.
      Finnes mange fine steder å gå der 😀
      God påske 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg