Etter tre fridager kom feriefølelsen

Endelig har drømmemannen også fri! Hipp hurra, nå ble alt mye bedre. Iallefall for noen dager .. for her måtte han plutselig på jobb både søndag og mandag. Ikke akkurat det jeg kaller ferie! Litt småirritert må jeg bare innrømme at jeg er på grunn av dette, men det er jo lite å gjøre med det. Må man, så må man. Selv om den ikke helt ble som planlagt denne uka får vi nyte fridagene sammen for alt de er verdt.

Vi skulle vært på fest til lørdag igjen. Men måtte melde avbud nettopp fordi han ikke har fri dagen etter. Det er kjempekjedelig! Selv om vi sikkert festa nok for flere uker fremover allerede forrige helg hadde jeg sett frem til denne festen. Det er ei syforeningsvenninne som har en fantastisk plass på Justvik. Fest i bua kalte ho det. Jaggu sa jeg bu!! Egentlig er det et helt lite hus litt nedenfor huset. Perfekt beliggenhet og med en eier med utrolig sans for interiør og kos. Tror kanskje jeg må spørre om å komme ut og ta noen bilder der en gang. Hadde vært gøy å lage et “hjemme hos” innlegg derfra.

Jeg fikk med meg drømmemannen ut på tur i dag.
Merkelig nok så protesterte han ikke, for det er han jo flink til. Det tar for lang tid, er så kjedelig, hva er vitsen .. Vi har endelig fått igjen bikkja fra avlastingshjemmet og godt var det. Det har blitt dårlig med turer på meg disse ekstra dagene som ho har vært vekk. Det er liksom ikke helt det samme å tusle rundt muttens aleine. Har en hund så må en bare ut! Og akkurat denne siste uka har det jo bare vært greit. Sol fra skyfri himmel hver eneste dag. Likevel er det litt vanskelig å komme seg frem i skogen, så her må vi foreløpig finne andre plasser å gå, iallefall om vi skal få følge av mannen.

Dagens tur kan du se til høyre her. Det begynner å bli en
del slike lagra turer på telefonen min nå, og flere skal det bli!

Appen er en god motivasjonshjelp. SportsTracker må være noe av det meste geniale jeg hittil har hatt på mobiltelefonen. Det er så mye lettere å komme seg ut av døra når en etterpå kan lese av både tid og avstand, gjennomsnittshastighet og til en viss grad se løypa på et kart. Hadde jeg hatt en Android-telefon ville det kartet vært sykt mye bedre, men siden Apple er så sære og må ha sitt eget så kan en vel ikke vente annet enn disse møkka-kartene!

I båthavna var det helt islagt. Så akkurat nå er jeg sjeleglad for at vi ikke fikk ut denne farkosten vår. Vi hadde jo aldri kommet ut på sjøen engang, slik som det så ut der. Men når jeg ser utover byfjorden, på det stille vannet og det flotte været, da må jeg bare innrømme at en båttur hadde vært midt i blinken. Iskaldt? Joda, vet jo det. Men det er jo bare å kle seg etter forholdene. Bildet er fra Hartmanns Brygge. Båtplassen vår er rett bak det store treet til høyre i bildet.

På hytta så det slik ut i går. Mye mindre snø enn her hjemme. Har nemlig hatt ute en spion som har sendt meg et bilde, og jeg skulle ønske vi heller var der ute. Det er jo
tross alt ferie dette, og da skal en ikke bare sitte hjemme og gnure. Her er vi ganske ulike! Jeg kjeder meg, han slapper av. Han har ikke behov for å sette seg ut i sola heller. Jeg blir litt mobba når jeg sier jeg må ha frisk luft, for han har nok luft bare han får puste.

Om en god time skal vi til svigers og spise taco. Det blir koselig. I morra kommer alle våre barn, som befinner seg i rett land, hit og spiser lammesteik. Har en plan om å smelle til med en liten dessert også, sånn for syns skyld. Siden jeg synes vi har blitt så feite i dette huset har det vært dårlig stelt med slikt etter middagen i det siste. Men det er jo tross alt påske da. ;o)

5 kommentarer
    1. Må sei du er spreke om ikke annet, lang tur :)) så mye snø fortsatt i Kristiansand da gitt, jaja ikke alle kan bo i syden ;0) hihi
      Svigerfar lå med båten rett med der dere har båtplass ser jeg, han har flytta til Brasil men lengter hemmat til Kristiansand 🙂

    2. Kjedelig å måtte jobbe men som du sier må mann så må mann.Her er det fortsatt fullt hus,i morgen reiser iallefall 2 av dem så får vi se når dei 3 siste reiser,
      Jeg serverte også taco i kveld :)falt i smak det hos dei unge.
      Trasigt da att det er is på vannet ennå så båten ikke kommer seg på vannet,her er det båter utpå hver dag og fisker,ikke vi da men jeg skulle ønske det var meg :))du får kose deg så kommer nok våren med mildvær ganske snart får vi håpe

    3. Liker godt hjemmepåske jeg også da men har all forståelse at du vil ut til den flotte hytten deres,det ser ut som en drøm .
      Kos dere masse imorgen med god mat og dessert (sikker på du finner på å lage noe godt)
      Goe påskeknib<3

    4. Må le når jeg leser om mannen din som ikke ser meningen med å gå turer. Datteren min hadde det på samme måte med kjæresten sin når hun spurte om de skulle gå tur. Hvorfor det? Ha, ha!
      Det var jo kjedelig at dere ikke kommer dere på festen.
      God påske!

    5. Deilig med hjemmepåske, synes nå jeg 🙂 Det er så utrolig fint vær, men også innmari kaldt. Ikke no deilig på sjøen da. Ha en fin og god taco- kveld! Her blir det lasagne, og alle ungene samlet for en gangs skyld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg