Sol ute, sol inne .. og irriterende byggverk

Skitne vinduer og masse snø. Det er stoa her i huset. Men det er for kaldt til å pusse på de der grelete glassflatene i dag. Innvendig støv ble faktisk fjerna i går så helt ille er det ikke her i mitt hus. Huset som er ribba for påskepynt og andre ting som kan minne om påske. Ikke så mye som et eneste gult lite lys finner du her .. Litt kjipt egentlig. Men jeg har påskepynten på hytta, for det er jo der vi alltid har vært på denne tia. Om jeg graver litt dypt i noen skuffer og skap kan jeg muligens fremskaffe ei høne eller to, pluss noen pynteegg. Men da må jeg ut og plukke noen kvister som de eggene kan henges på. Vet ikke om jeg gidder det ..

Dette er synet ut av den ene terrassedøra. Naboens tålig nybygde carport. Jeg måtte til og med godkjenne at han bygde så nærme tomtegrensa, og snill som jeg er gjorde jeg jo det. Selvsagt ble byggverket ikke slik som tegninga, helt normalt altså. Men det er jo ikke i veien for noe akkurat. Ikke tar det sola heller. Men hekken som var mellom oss var tross alt mye penere å se på enn dette her! Føler nesten jeg har nabo’n langt inne i stua nå ..

Vurderer å ut og skuffe frem litt av terrasssen. Det kan jo være lysten på å sette seg ut i en krok tar overhånd i løpet av denne hjemmepåska. Sånn som det ser ut nå er det ingen plass å sitte. Snø, snø, snø. Alt for mye snø!!

Puuuh! Alle de positive tankene mine, som jeg selv synes jeg var blitt så filnk til, er vekk. Jeg har ikke tålt å være hjemme en feriedag. Det føles så forbaska bortkasta å bruke en feriedag i heimen! Har aldri skjedd før. Jeg tar ikke ferie for å slite sofaen hjemme, jeg tar ferie for å reise vekk. Oppleve noe. Se noe nytt. Eller i det minste oppholde meg uti skjærgården på hytta. Nei, dette ble ikke helt som planlagt. Jeg som hadde gleda meg sånn til å, for en gangs skyld, ha ferie hele påskeuka. Sammen med drømmemannen. Men så måtte han på jobb likevel .. Både nå og et par av påskedagene. Så det var den ferien!!!

Jepp! Er en smule sur egentlig. Mulig jeg må tusle bort på butikken og kjøpe en påskelilje eller noe .. for å prøve å gjøre det beste ut av denne kjipe hjemmepåska. Var det litt lurt eller ..?

9 kommentarer
    1. Ta deg eit glas champagne ikvell
      då kan livet bli lyst likevell
      og så tar du deg eit glas til
      om du vil
      Slik kan du halda på
      til dei sløvast, dei små grå
      Så blir humøret stigande
      og lukkekjensla kjem sigande
      (Blodferskt rim frå meg til deg)

    2. Uff, så mye snø.. Jeg er også møkk lei av snøen, det er tross alt langt ut i mars! Greit at det er snø på fjellet, men nede i bygda vil jeg ha vår! Men hva kan vi gjøre med det? Jo, lage seg litt vår inne med litt blomster, kvister og vårlige ting.. Og så er det bare å vente til værgudene bestemmer seg for å lage litt varme til oss. Ha en fin dag lell, Marit – klem 🙂

    3. ja man skulle nesten tru det 🙂 og så jeg som sa til yngtejenta at det “alltid” er sommer i Kristiansand, jaja så feil kan man altså ta ;0)

    4. Her har naboen bygget garasjen så tett på vår at de nærmest deler takrenne, forsåvidt greit det, helt til snøen raser ned av taket og blir liggende som en propp, eller det skulle begynne å brenne. Dette ble avgjort før vi kjøpte huset og godkjent av tekninsk så da kan vi jo ikke si noe, men litt irriterende er det jo.
      Snøen ligger like høy utenfor gamlehuset som hos deg, gjett om jeg er glad jeg har flyttet til sørlandet hihi hmmm hvor bor nå du igjen mon tro ??? 😀 😀

    5. Helt motsatt av deg, så trives jeg hjemme når jeg har fri…. Storkozer meg å bare nyter tilværelsen. Nå har jeg ikke begynt noe ferie enda, skal jobbe 1,5 dag til først, men da…. Syntes det hørtes ut som en god ide å grave seg en liten plass på terassen, hvis været er der da. Ta med en god bok og noe varmt å drikke å koze seg i sola?

    6. frodith: Det går nok ikke å legge snøen utover .. det blir jo bare en enda større haug som smelter enda seinere. For her er det fullt over alt! Men kan jo grave en liten sti ned til grillbua, bare sånn for syns skyld, og grave frem trappa ned til der plenen ligger under nok et tjukt dekke av snø. Så når det en gang smelter så blir den lille stien bredere og bredere og til slutt så er snøen vekk. Sånn henimot 17. mai en gang sikkert .. :o)

    7. Grav fram terrassen og sett deg ut 🙂 legg snøen utover så den kan smelte fort 🙂 Og dra fram en kylling fra langt nede i skuffen 😉 Jeg har ingen jeg heller, bare på bloggen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg