Winterwonderland

Våren er utsatt på ubestemt tid. For her har det snødd i ett siden fredag morgen og det har resultert i mange centimeter med snø all over. Fint? Joda, visst er det fint. Iallefall på bilder. Men nå var jeg jo så sykt klar for våren og sjøsetting av båten at for meg så ble dette her helt feil.

Den store nedturen har jeg likevel unngått. Selv om jeg ble skremt til å ringe opplaget og utsette denne sjøsettinga. Det var litt kjipt. Men siden snøen skal fortsette og dale ned over oss så gidder jeg iallefall ikke tenke på at vi må ned og skuffe båten også. Har nok med det utenfor huset. Eeeeh! Ja, mannen altså, jeg kan ikke skryte på meg at jeg har skuffa for mye snø her de siste årene. Men jeg er rimelig sikker på at han også er lei av den jobben ..

Kom akkurat inn fra en times tur med bikkja. Stampa meg frem med snø til midt på leggen, for her var det ikke så mye som en bitteliten sykkelstimeter som er brøyta. Tungt, men sikkert godt for et eller annet. Må bare innrømme at jeg er veldig stolt av disse gåturene mine denne uka. Til sammen har bikkja og jeg tilbakelagt 41,37 km siden søndag og da hadde vi til og med fri i går. Eller ikke Zenta da, for ho var ute og lufta drømmemannen litt istedenfor meg. Måtte det bare fortsette ..

Nå skal jeg være sofasliter resten av kvelden. Sushien, som jeg har gleda meg til hele uka, er bestilt og nå dere, nå er det virkelig HELG!

Håper du får en fin kveld. :o))

13 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja det snør her i dag også, men ikke så mye som det gjorde i helga. Tror vi kommer til å ha snø til 17. mai her …

    2. nydelig bilde men må nok innrømme att jeg er glad jeg befant meg i ett annet univers da dette pågikk :))våren kunne godt ha kommet no ja,iallefall varmen

    3. Enig med deg, bildet er fint, men også jeg er definitivt klar for våren nå.
      Her er det også full vinter og lite med vårlige tegn, tvert imot, reine skjære julestemninga ute :/
      Vi må bare holde ut 🙂 Du har vært kjempeflink med dine gåturer 🙂
      Nyt det som er igjen av helgen 🙂

    4. frodith: Om du hadde sett de mengdene vi har her i hagen nå, så tror jeg nok ikke du heller ville sagt at det forsvant fort!! Men kanskje til 17 mai ..?

    5. solkro: Ser fint ut fra stuevinduet .. men kommer nok ikke til å være like fornøyd når jeg må stampe meg frem til jobb på beina i dag. Mannen skal til Flekkefjord og vi har jo bare en bil. Noen ganger er det litt kjipt.

    6. Vera Lynn: Tror det har kommet en halv meter til her oppe på toppen hos oss i løpet av natta. Pluss at brøytebilen har lagt igjen ei fonn av dimensjoner langs hele gårdsplassen vår. Grrrrrr! Det er ulempen med å bo på ei hjørnetomt .. :((

    7. Anne: Takk, takk. Men det er jo ikke meg som skaper stemningen, jeg bare foreviger den ved å trykke på en knapp. ;o) Jobbesøndag for meg, så det er ikke så mange timene jeg har fri før jeg må avgårde. Men sånn er det bare av og til. Ha en fin dag du også.

    8. Vakkert bilde. Du er flink til å skape stemning synes jeg. 🙂 Ja, våren er nok utsatt, men jeg velger å ikke ergre meg. Det er noe magisk som skjeer når det sner så mye. Bor nok en vinterdame i meg. Ha en finfin søndag!

    9. Det har snødd her i Oslo oxo, til min store irritasjon, men ikke så mye som hos dere tror jeg. Er også helt klar for våren, så det siste nedfallet var ikke med i regnestykket.
      Som du har jeg lent meg tilbake i sofaen for å se på tv…. Ha en fortsatt fin lørdag.

    10. Ikke noe å gjøre med været,nyt kvelden med mann og kos dere inne:)
      nydelige bilder er jo positivt 🙂 og som frodith sier snøen forsvinner nok fort 🙂
      Goe knib<3

    11. Endelig fri nå 🙂 ? Ja, vi får bare stampe på litt til i denne snøen tydeligvis.. hvertfall til over helga.. Jeg tror den forsvinner fort igjen 🙂 Kan NESTEN love deg det 😉 Påsken blir snøfri.. Så flink du er med turene dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg