Villmarkstur på Odderøya

Søndagen som starta med snøvær her hos oss ble etterhvert fantastisk flott!
Det blåste veldig, så det var ikke så mange folkene på Odderøya i dag.
Normalt pleier ikke vi å gå tur der ute i helgene, for ingen av oss er spesielt glad i køgåing!

I dag gikk vi litt utenfor allfarvei, om det kan kalles det på Odderøya.
Ble litt klatring og krattgåing innimellom, noe drømmemannen ikke ble spesielt overlykkelig for.
Veier er nemlig laget for at de skal brukes, bare sånn i tilfelle jeg ikke
hadde fått med meg det .. hehe .. han liker nok best asfalt
under skoene den mannen min.
Eller enda verre, asfalt under bildekkene!

Det der med at han var så flink til å gå fort og samtidig prate
da vi ble sammen, var nok bare et sjekketriks litt utenom det vanlige.
Han hadde nok pugga profilen min på den nettsiden ganske så godt har jeg kommet frem til.
Jeg var nemlig vannvittig mye sprekere for seks år siden enn det jeg er nå
og tilbragte utallige timer i skogen med bikkja hver eneste dag.
Ok, det hadde jo noe med at jeg egentlig ikke hadde noe liv,
men det var i det minste bra for kondisen!

Å gå tur tar uhyggelig lang tid, samtidig som det er tungt og anstrengende ..
Det er kjedelig også, om jeg skal tro på den i følget mitt med minst pels.
Han er til dels enig i at vi trenger denne trimmen begge to,
men av og til lurer jeg på om han egentlig
bare jatter med meg og håper jeg skal dukke ned i en aldri så liten
overgansalderdepresjon igjen slik at jeg har nok med å stå opp om morra’n.

Når han går ut aleine er tilbakelagt avstand så mikroskopisk
at det ikke kan regnes som en tur.

Da er en svipp bortom Grønndalen (rett over gata her) veldig passelig.
Bikkja får trim ved at mannen kaster pinne og mannen kan bare bli stående på samme flekk.
Så tar de kanskje en tur bortom butikken etterpå,
for en kan jo bli vanvittig sulten av for mye frisk luft har jeg skjønt ..

Åhhh! Disse pinnene kan jaggu med være vanskelige å få med seg noen ganger ..
Det ble litt av et leven da Zenta ikke klarte å få pinne opp trappa.
Da vi bare gikk fant ho ut, etter litt hyling og uling, at den fantastiske
pinnen bare måtte bli igjen der.
Jaja, ho er muligens ikke av de glupeste i schæfer-pels denne her ..

Det var mange ledige benker i dag.
Vi hadde ikke med verken mat, drikke eller penger, akkurat der er vi litt kleine.
Må øve oss mer på turgåing med innlagt pause.
Mulig jeg hadde klart å lokke med meg mannen på litt lengre utskeielser
om jeg kunne friste med noen kalorier på halvveien?
Jeg skjønner jo at vinninga hadde gått opp i spinninga på den måten,
men en mulighet er jo å bare servere gubben
og latt vær å ta noe selv.
Eller, er egentlig det en mulighet?
Hørtes ganske kipt ut når jeg fikk tenkt meg litt om her ..

Oppsummering: En nydelig søndag på sørlandet.
 Og jeg er veldig glad for at jeg ikke var på jentefesten i går kveld.
Den dagen-derpå-følelsen har jeg jo allerede kjent på en del ganger hittil i år,
og det er ikke et av mine favorittmodus for å si det sånn.
Da er det mye bedre å være sliten etter en halvannen times forblåst tur
i ekstremt frisk luft.

Hva pleier du å gjøre på en helt normal søndag?
Håper dagen din har vært bra,
uansett hva du har gjort for å få tiden til å gå ..

;o)

15 kommentarer
    1. Grete: Ja, vi mobba rett og slett litt der, men tror ho har tilgitt oss nå.
      Hehe .. det kan jo bli morsomt ja. Gleder meg til å høre litt om det, men er glad det ikke er mi utfordring. ;o)

    2. Stakkars Zenta blir mobba !! neste gang tar du kjeppen i kjeften opp trappa synes jeg ! hehe
      flott plass å gå tur med hunden nå som ikke så mange er utpå, våre to blir jo gale bare de hører lyden av andre folk, eiger ikke folkeskikk så det skal bli interessant når vi flytter til mer siviliserte områder :))

    3. frodith: Nei det var det da. Tror han har glemt at det var et av de plussene som gjorde at han var så perfekt akkurat til meg. Viljen og evnen til å gå langt og fort og attpåtil kunne prate samtidig .. rett og slett en drømmemann altså!

    4. Det er fordi det ikke er trim og sunnhet som driver dem vettu, men kun bare nysgjerrigheten på hva som befinner seg rundt neste sving… Og VET de det, så er det altså ingen vits å gå der… 😀

    5. frodith: Nokså like de mennene våre da! For min går og går bare vi er på en ny, spennende plass. Da er det aldri snakk om å gå for langt eller at det er kjedelig og sånn .. Men her hjemme er det altså helt bortkasta! Egentlig. ;o)

    6. Det var jo et smart sjekketriks da 😀 Han fikk jo damen han ville ha 🙂 Jeg elsker å gå tur, ikke samboeren. Men jeg går tur med venner, søsteren min osv. Det er ikke så farlig om jeg gjør det med noen andre 🙂 Er vi på ferier sammen, synes han det er artig også, når det er noe å se på, men bare gå rundt på stiene her i byen er ikke noe poeng visst. Jeg synes det er veldig deilig. Ha med mat, skravle, få luft og trim, nesten uten å tenke på det 😉

    7. venkesstrikk: Det var jo meldt skikkelig flott vær her i dag, men som sagt så snødde det omtrent til klokka var 12. Men deretter ble det bare bedre og bedre .. ;o))

    8. cassandraen: Ikke alltid en kommer seg ut av døra selv om det er fint vær. Men vi er blitt flinkere nå. Eller jeg iallefall, åsså forsøker jeg å dra med meg min bedre halvdel. Det går nesten alltid, men han må liksom protestere litt likevel .. ;o)

    9. Så flotte bilder, og ser ut som en herlig tur.
      Hva jeg gjør på en helt vanlig søndag…vel…ofte som i dag…koser meg med blogg og har planlagt en del på neste reise som går i mai…har vært ute og gått tur(har som oftest med kamera og hadde med det i dag også)), skal snart spise god mat med fine venner <3 Deilig søndag <3
      Ha en kos søndagskveld <3

    10. Veldig fine bilder:)) Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg valgte å holde meg innendørs i dag… men pytt sann. Kanskje det blir en tur i morgen isteden;))
      Huff denne dagen derpå følelsen hadde jeg i går… Lenge til neste gang for å si det sånn;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg