Degradert til ryddegruppa

Sånn så det ut på soverommet da jeg gikk på jobb kl. 15.00. Kjellerstua var full av gamle madrasser, sengebunner, rammer, puter, dyner og gud vet hva .. Håper det er litt bedre når jeg kommer hjem rundt midnatt! Hvis ikke må jeg sove på sofaen i stua i natt.

Men ser dere det jeg ser? Det er bein på senga!!! Jeg som ikke skulle ha det, men en skikkelige binge som gikk helt ned til gulvet. Kan tro jeg fikk sjokk! Hadde jeg i halvsvime bare trodd at jeg skulle lure meg unna alle disse hybelkaninene som gjemmer seg på plasser som dette? Var det ønsketenking? Men når jeg fikk studert alle delene som var igjen så var det faktisk nok til en ramme rundt det hele, så nei, det blir ikke nok en støvsamler dette her! Takk Gud for det.

Det var usannsynlig mange deler til denne senga vår! Har aldri opplevd maken. Til og med hodegavlen måtte skrus sammen! Hadde dette vært hvilken som helst annen leverandør hadde iallefall den kommet i et stykke. Men neida, Ikea er for folk med en forkjærlighet for puslespill.

Nok en gang fikk jeg bekrefta hvor ulike drømmemannen og jeg er. Han skal ha så forbanna system på alt før han i det hele tatt starter på noe som helst. Og det tar sin tid. Dessuten må det en aldri så liten porsjon bannord til. Kan like godt starte på det med en gang, sånn i tilfelle dette ikke går. La elendigheta strømme ut så kan de spres der de trengs etterhvert. Det er jo greit å være føre var liksom. Kanskje det er slik han tenker?  Dessuten var det så teit å skru sammen skuffene først (det er to store skuffer på hver side). Men det sto jo sånn i monteringsanvisninga, så da måtte det jo gjøres slik! Herregud, er det mulig .. Jeg hadde jo bare starta på det jeg synes var mest fornuftig uavhengig av den oppskriften som følger med. Så selvstendig er jeg. Nemlig!

Jeg spurte om jeg heller skulle gjøre det. Det fikk jeg ikke lov til. Men det var veldig greit at jeg var i nærheten og kunne holde når han trengte det .. usj!! Jeg er skikkelig degradert etter at jeg ble kona til drømmemannen. Jeg liker igrunnen montering av sånne Ikea-møbler. Kan tusle rundt der og kose meg med sånt jeg. Eller kunne. Før han flytta inn og overtok alt av det han i sitt hode har tenkt på som manneoppgaver i heimen. Pluss matlaging da, der har jeg også fått sparken fordi han synes det er så gøy! Ryddinga derimot, det er tydeligvis ikke fullt så morro for den oppgaven har jeg fått lov å beholde. I hele huset, inkludert kjøkkenet etter at kokken har svingt grytene og hvitløken og slopsa med litt saus her og der i kampens hete.

Litt av en overgang for meg dette. Tror aldri jeg blir helt vant til det. Til å begynne med, når vi var ute og handla, så fikk jeg ikke lov å bære en eneste liten pose engang!! Så der gikk jeg bak som en tulling, mens han dro seg mest ihjel på åtte handleposer med mat .. Det har jeg satt en stopper for, bare så det er sagt.

Tilbake til utganspunktet: soverommet. Vet ikke helt om jeg liker det enda. Kanskje den senga burde ha vært hvit den også? Nå passer verken bilder eller lamper eller noe som helst lengre. Men akkurat det gjør jo ikke så mye. Greit med litt forandring etter fem år her inne .. må bare på jakt etter noe nytt etterhvert. “Her inne” fordi jeg har flytta litt rundtforbi i husets soverom de siste 13 årene. Nå har vi det største, hele 18 kvm. En hel vegg med skap og en annen med hyller. Mangler ikke på oppbevaringsplass altså, men det som er ganske fraværende er system i galskapen. Kanskje det også kan komme etterhvert nå? Ja takk, jeg skal ha to nattbordlamper med en stor dose systematikk til soverommet .. hehe .. det hadde vært noe det! For alt jeg vet følger det kanskje med det gedigne, sorte smykketreet som forhåpentligvis kommer fra Ellos kommende uke.

Yess!! Da var det problemet løst .. ;o)

18 kommentarer
    1. Hehe, må le… Vi monterte ikeakjøkken for ett par år siden, der var jeg den som telte skruer og holdt orden, Gubbelure skrudde og banna. Moro med ny seng, håper du får sove nå.. God natt, sov godt og drøm behagelig :)))

    2. Kjempefin seng, fikk lyst til å male sengen svart jeg nå.. For et stort og deilig soverom da, 18 kv, både drømmesoverom og drømmemann du, heldige deg! Ha en fin kveld, klem 🙂

    3. frodith: Vet ikke helt om han plasserer montering av Ikea-møbler i den morsomme kategorien. ;o) Gjett om jeg ble overlykkelig da jeg fant den lista som skulle være rundt! Kan nesten ikke beskrives med ord.

    4. synnovesyr: Montering av møbler, maling og oppussing generelt er livsfarlig om en er i et forhold. Hehe. Jeg er fortsatt dronninga i vaskerommet og når det gjelder rydding og rengjøring. Hadde jeg enda fått sparken der!! Egentlig er det rart at jeg ikke har fått det for lenge siden når jeg tenker meg om … er ikke kvalifisert til en slik sjefsstilling egentlig. ;o)

    5. Grete: Ja, det kunne absolutt vært verre. Må innrømme at jeg har det veldig bra sammen med denne fyren, så det var egentlig ikke ment som klaging. Bare et lite hjertesukk om små forskjeller i hverdagen. Eller søndagen om du vil .. ;o)

    6. solkro: Har ikke hørt noe enda, om den er klar eller ikke .. normalt ville han vel ha sendt meg en mms bare for å vise hvor fint det ble. ;o)
      Heldigvis har jeg aldri hatt problemer med verken rygg/skuldre eller armer, så jeg fungerer veldig bra til å bære og løfte og sånne manneting. Når ikke beina er for ille da ..

    7. Moy sin..: Han har forhåpentligvis rydda resten til jeg kommer hjem fra jobb .. for jeg måtte jo gå før det ble ferdig. Og han rydder jo om jeg sier han MÅ, men jeg er ikke så flink til å fordele arbeidsoppgaver. Enklere å bare ta det selv da.

    8. Grattis med ny seng. Og ja, jeg skjønner deg. Senger som ikke går helt ned langs gulvet er KUN for de som elsker hybelkaniner og som aldri kan la de bosette seg. Det passer ikke her;)
      IKEA og snekring av deres møbler kan fort føre til mye irritasjonsmoment blandt en mann og en kvinne. Kjenner meg godt igjen der. Men å bli degradert til å rydde: NEI TAKK!! Her får alle pent hjelpe til og rydde etter seg selv

    9. Jeg tror drømmemannen din er lik drømmemannen min som er ganske så lik alle andre mannfolk. Skal ting monteres, så er det bannskap fra begynnelse til slutt, men jeg må gjerne være i nærheten sånn at jeg kan få en og annen totalt meningsløs oppgave innimellom :)) Jeg kjøpte ny seng for 2 år siden. Den er fra Carpe Diem og er ganske høy og den har stålben. Hos oss trives ikke kaninene under senga, de trives oppi 😉 (bare tulla, kunne ikke la være å skrive akkurat det ;)) Lykke til videre, fornyelse er alltid herlig 🙂

    10. Vi er nok mange i samme båt selv holder jeg meg vekke når noe skal monteres så kan han banne litt for seg selv. har også en som bærer handleposer og det er jeg egentlig glad for så holder kanskje ryggen min i mange år:))
      Senga blir kjempefin og jeg tror nok at du får sove i den når du kommer hjem:)
      Goe knib<3<3

    11. hehe jeg er jo degradert ned til peking jeg da :)) forstår godt hva du mener, jeg både elsker Ikea, elsker montering og elsker å gjøre alt sjøl, men nå altså degradert, du og jeg i samme bås, jaja kunne vært verre, kunne ha vært gift med noen som ikke gadd noe som helst ;0)

    12. He he,ja montering av Ikea møbler kan sette ekteskapet i fare har jeg funnet ut. Min mann er verdens snilleste,roligste mann…helt til det kommer til montering av møbler!! Han blir irritert før han i det hele tatt har startet,så litt etter litt har jeg tatt over den oppgaven,og han har blitt degradert til hjelpegutt 🙂 mens han litt etter litt har tatt seg av klesvask og rydding:) man lærer og kjenne hverandre etter som åra går 🙂 Forøvrig er det en lekker seng dere har kjøpt.

    13. egentlig skjønner jeg att du kaller din kjære for drømmemannen :))så masse hjelp får nok ikke jeg nei hi hi kunne godt tenkt meg en kokke på kjøkkenet en gang iblandt :))
      Ellers tenker jeg att senga blir flott til slutt når alt er montert og rommet ryddet:))og ikke tror jeg att du må sove på sofa i natt heller hi hi

    14. Smykketreet blir jo helt toppers til de senga 🙂 Og jeg hadde som deg fått helt panikk med tanken på at det var bein, LIKEVEL, og så lave sånn at det akkurat ble mulighet for kaninene til å hoppe inn der og formere seg, men akkurat lavt nok til at støvesugeren IKKE vil lett under.. men heldivis at det var en kant da 😀 Helt fint med svart seng.. Angående posene, de hadde jeg bare latt han bære om det var 8-10 stykker… skal vel ikke BARE gjøre de morsomme oppgavene ;-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg