Sliter litt med ny kveldsturnus

Hei på en fredag. Føler at jeg ikke har sovet noe særlig hele uka og ser vel ut deretter også. I natt så jeg både 3-tallet og 4-tallet, men så sovna jeg ganske godt frem til mannen sto opp i femtia og litt sånn i rykk og napp frem til ni. Er sykt sliten og ser bare frem til fridagene neste uke.

Beina er heller ikke samarbeidsvillige. De er tunge og kvapsete og fulle av vann eller noe. Som det pleier å bli innimellom, uten at noen har funnet ut grunnen til det.

Det er sol og blå himmel ute. Flott vær for å spasere til jobb. Så jeg iførte meg støttestrømper, helt opp til midjen omtrent, før jeg spaserte til jobb litt over ett. Selvsagt hjelper det litt med disse strømpene, men jeg tror jeg har noen merkelige bein for de passer liksom ikke helt. Greie fra tærne og opp til knærne. Men i lårene er de litt for slakke og etterhvert så ramler de nedover og blir liggende i noen vonde, harde rynker på baksiden av knærne. Støttestrømper og heteturer er heller ikke den beste kombinasjonen jeg kan tenke meg. Så det blir liksom et valg mellom to onder, og akkurat i dag var beina verre enn temperaturen ..

For ei ukristelig tid å starte på jobb!! Tror egentlig ikke jeg liker dette kveldsskiftet mitt jeg. Det verste er vel at jeg ikke får snakka noe med drømmemannen. Det er hei og hade i døra, og om han ikke hadde slutta på jobb kl. 14 så hadde vi ikke sett hverandre hele uka. Det er kjipt! Vi har alltid rukket å spise middag sammen før, for da begynte jeg tre timer seinere. Jeg kunne også passe barnebarnet på dagtid når jeg jobba kveldsvakt, det går heller ikke lengre. Jeg føler jeg har meldt meg helt ut etter denne første uka med ny kveldsturnus og er veldig glad for at det ikke ble langvakter annenhver uke som det først var snakk om. Tror en slik turnus passer best for de som er single eller de som ikke har det så greit hjemme. Men som alt annet håper jeg det er snakk om en tilvenningsperiode, og så blir det så greit atte, etterhvert ..

I morra er det iallefall fri. Tror ikke jeg har sett sånn frem til en fridag på aldri den tid. En fridag ja, pluss noen timer, for siste kveldsvakt i denne omgang er søndag fra 15 til 23.30. Så er det på’n igjen mandag morra og tirsdag. Men så kommer godene som perler på en snor: onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag i neste uke er FRI!! Det er jo nesten som en hel liten ferie, skulle bare hatt en mann med fri og en litt mer velfylt konto også. Da hadde jeg nok ikke tilbragt de dagene her i byen! ;o)

God helg til deg. :o)

19 kommentarer
    1. venkesstrikk: Har full forståelse for at en ikke kan få den arbeidtstiden en til enhver tid kunne ønske seg. Det hadde jo blitt litt av et kaos å holde styr på for lederne. ;o) Regner med det går se til etterhvert. Forresten så gjorde noen paracet susen, så dagen ble ikke helt gal likevel. :o))

    2. Ikke alltid at vi får jobbe når vi vil:-( dumt du ikke føler deg bra på fridagen, men det blir vel sånn når en sover dårlig noen netter. God helg 🙂

    3. traust: Det er kos å ha noen rundt seg ja. Lykke til. :o)
      Egentlig trives jeg jo med jobben, det jeg takler litt dårlig er når en plutselig skal kunne så mye nytt uten å ha fått skikkelig opplæring. Og så dette skriftet da, men regner med det går seg til etterhvert.

    4. Jeg skal selge inn vikarer og foreta rekrutteringer for bedrifter. Veldig fint, siden jeg aldri har vært selvstendig før – for her får jeg ett kontor og kollegaer å jobbe sammen med, føles litt tryggere da når man jobber med andre som er i samme båt 🙂 Håper ihvertfall at du finner ut av det – for det er sååååå viktig at man trives med jobben sin, man tilbringer såpass mye tid der at man kan ikke tillate seg å være misfornøyd…..men vi får satse på at det bare er en overgang for deg 🙂

    5. traust: Hehe … ja det er jo også en måte å se det på. Og ja, den selvtillitten den er jaggu ikke like lett å få gravd frem alltid.
      Jeg har vært selvstendig i noen år. Men det er veldig lenge siden nå. I det faget jeg kan så er det ikke behov for sånt lengre. Vi er vel en utdøende rare. Dessuten var det et sykt slit, men det kan jo være fordi jeg hadde små barn på den tiden.
      Er det lov å spørre hva du sater på?

    6. Nei, det er liksom slik det er det – som ansatt må man bare følge med på strømmen. Jeg har kommet til ett veiskille…..og orker ikke det der mer – så nå tar jeg sats og starter opp for meg selv. Gruegleder meg – men har kommet til at skal jeg noen gang gjøre det så må det bli nå. Har hundre prosent tro på prosjektet mitt – men har selvfølgelig tenkt gjennom alternativet ved å mislykkes, men har kommet fram til at jeg er i såfall ikke den første og vil heller ikke bli den siste……og jeg kan leve videre med vissheten om at jeg prøvde ihvertfall 🙂 Så tankegangen om at du må være glad for at du har en jobb synes jeg du skal legge vekk – du er ei oppegående dame og har rett til å ha jobb, og en jobb du trives med – sjefen din skal være glad han har deg som ansatt er en mer riktig tankegang 😀 På med selvtillitshatten frøken 😉

    7. traust: Det er heldigvis ikke annenhver uke, bare tredje hver .. Håper også at det går seg til, for jeg har vel igrunnen ikke noe valg mht. arbeidstiden. Må vel bare være glad for at jeg har en jobb egentlig.

    8. Se der ja, der fikk jeg svar på jobbinga di vet du – alle folk skulle hatt en blogg 😉 Jeg jobbet også senvakter annenhver uke i den siste jobben min – og det medførte ikke noe positivt i mitt forhold ihvertfall. Er litt unormalt å bare se gubben annenhver uke liksom – men jeg håper for din del at dere kommer til å trives med det og se fordelene også…..som langfria di 🙂

    9. no er ikke dei på apoteket særlig sterke heller ifølge svigermor som må bruke strømper resten av livet,men dei er iallefall billigere så får du heller passe på tåa 🙂

    10. fruensvilje: Strømpene kosta nesten 800, men det er sånne som jeg brukte etter å ha operert. Litt strammere enn de som henger på apotekene, så de måtte spesialbestilles. Ikke holder de spesielt lenge heller, for jeg klarte å slite hull på tåa på den ene temmelig kjapt .. Må se nærmere på apoteket neste gang jeg er der. :o)

    11. fruensvilje: De til knærne er ikke gode når beina er så hovne som nå, for da tyter det bare ut over knestrømpene .. Fins det i strømpebukser altså?

    12. Du får bruke reisestrømper som bare går opp til knea,å ha lårlange som bare ruller ned er ikke godt å gå med,da burde du heller hatt hel strømpebukse.
      Kjedelig å ikke få se drømmemannen for hele uken,men som du sier neste uke kommer gulroten :))

    13. Jeg føler meg nok LITT sånn som deg i dag.. Jeg la meg kl 3 og var helt gira etter konserten i går.. så sovnet ikke med en gang.. våken igjen kl 8.30, sover ALDRI lenge på morgenen, dette er nærmest rekrord.. Men altfor lite søvn når man ikke legger seg før 3 føltes det som..Følt meg helt fyllesjuk i dag, uten at jeg drakk en dråpe alkohol.. blitt litt “gammel” ikke vant til denne slags liv 😀
      Det høres litt slitsomt ut med den turnusen også, og aldri få sett hverandre, men du kan kanskje få sett han mye når du har fri da? 🙂 håper det 🙂 Det er deg vel unt med litt fri i morgen hvertfall 🙂

    14. Grete: De er tilpasset og spesialbestilt via apoteket, kosta 800 kroner og burde vel egentlig passe. Det er stay-ups, har egentlig aldri likt å gå med slike, føler hele tien at de sklir ned. Men de har jo ikke strømpebukser fikk jeg beskjed om, så da er dette det eneste valget jeg hadde.

    15. Alltid slitsomt når rutinene blir lagt om, det tar tid å komme seg inn i slikt !
      Mine støttestrømper sitter som et skudd, hvor har du kjøpt dine ? jeg har kjøpt på apoteket og er altså veldig fornøyd, tror du kan ha godt av å bruke dem, men da må de jo passe sjølsagt.
      God kveldsvakt og god fri etterpå, det unner jeg deg virkelig :))

    16. Uff, alltid vanskelig med tilvenning av sånne arbeidstider. Men som du sier så blir det nok bedre etterhvert, og så deilig med så mange dager fri i strekk da:)
      Ønsker deg en god helg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg