Så var det natta ..

Er kommet hjem fra jobb. Har smurt nistepakka til drømmemannen og nå sitter jeg her da .. Litt høyt oppe, litt mye bråk i hodet, trøtt som en strømpe. Likevel vet jeg at det ikke nytter å legge seg. Da blr jeg liggende å se på klokka frem til 3 omtrent. Som normalt. Jeg er så drittlei av det der 3-tallet at du kan bare ikke forestille deg det!

Tidligere var 3 lykketalle mitt. Jeg er født den 3. Jeg har 3 barn. Har vært forlova 3 ganger .. jaja, det der er vel ikke så mye å skryte av egentlig. Men iallefall, 3 sto for hell og lykke og alt det der. Alle gode ting er 3 vettu. Det er jo noe all har fått poda inn med morsmelka. Nå derimot står det for søvnløse netter. Det er normalt det tallet jeg ser siste ganga før jeg endelig sovner. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å bare lukke øynene og SOVE. Før sovna jeg jo nesten før jeg fikk parkert bilen utenfor. Det var mye bedre. Om enn litt skummelt innimellom, for det var ikke alltid jeg huska at jeg hadde lagt meg en gang.

Det er iallefall ikke noe problem lengre. Jeg legger meg og ligger og ligger og ligger der. Teller sauer og mannfolk og .. ja, det meste. Vil så gjerne sove. Men det er bare helt umulig. Jeg tenker ikke på noe spesielt heller, hadde jeg bare gjort det så kunne jeg jo forsøkt å kople ut den tankevirksomheten. Men når en bare ligger der og er helt tom da vet jaggu ikke jeg hva jeg skal kople ut! Det vil si, om jeg kunne kopla ut øresusen, om enn bare sånn for natta, så vet jeg at jeg hadde sovna mye fortere. For når det er den eneste lyden du hører, det suser og piper og bråker noe helt for jævelig inni knollen, da er det irriterende da!!

Kanskje tenker jeg litt på klumen på foten min også. Den er ekkel. Men nå har jeg jo vært hos legen og greier, så nå er det bare det vanlige igjen. Den hersens ventinga. Vente på time til ultralyd. Eller det ble visst ikke det jeg skulle til likevel. Jeg skal til MR. Og det er ikke akkurat beroligende, det er dritskummelt! Klumper og MR er roten til alt vondt .. så nå venter jeg på at de skal få tid til å sjekke dette her. Time til operasjon er visst også bestilt. Blir lettere nervøs av dette jeg. Og om de ikke får fingeren ut snart så må jeg begynne å gå barbeint. For den vokser denne greia og det er sykt vondt å ha på seg sko nå. Må kanskje gjøre som sønnen sa og finne frem sandalene. Jeg har sikkert en i samlinga mi med hull akkurat der så elendigheta kan stikke ut ..

Jobbøkta i kveld gikk forresten greit. I morra begynner jeg 13.30, siden jeg skal på kurs før arbeidstid. Dermed det blir nok en dag uten å se han jeg deler seng med mens han enda befinner seg i våken tilstand. Det er trist det!!

God natt eller god morgen (stryk det som ikke passer)  .. Etter at jeg forhåpentligvis har fått litt blund på øynene så skal jeg prøve de plaggene jeg plutselig kjøpte i forbifarten da jeg var hos frisøren. Åsså lurer jeg litt på om jeg kanskje skulle gidde å rydde litt i skapet mitt .. eller iallefall få bretta noe av alt det tøyet som ligger i en diger haug og snart skjuler halve soverommet. Hadde bare ikke drømmemannen sove der inne så kunne jo det vært en kjekk nattaktivitet for overgangsbefengte halvgamle kjærringer .. Eller vil du gjerne ta det? ;o)

5 kommentarer
    1. Håper du fikk sove til slutt…..Jeg legger meg på “spikermatte” når jeg ikke får sove om kveldene, den er utrulig effektiv. Etter en kort stund våkner jeg av at jeg snorker, og da kaster jeg bare matta på gulvet og sover videre. Den er til god hjelp om kveldene, men ikke dersom jeg våkner om natta og ikke får sove.
      Du har nå en god porsjon selvironi midt i all elendigheta 🙂
      Jeg er også ekspert på å samle klær i en stabel på soverommet som bare vokser og vokser utover uka.

    2. Så kjedelig at det er sånn. Jeg lider med deg..er samme selv. Jo mer jeg ser på klokka jo lenger ligger jeg der å vrir meg som en klut 🙁

    3. Finnes ikke noe verre enn å ikke sovne!!! Jeg prøver alltid å stå opp igjen og sette meg litt i sofaen jeg – også skriver jeg liste, over ting jeg må huske eller gjøre……da pleier jeg å kjenne at søvnen kommer etterhvert.
      Uansett – håper du har like flott vær som oss, og at du får en riktig fin dag 🙂

    4. he he, nei, du får rydde sjæl altså….jeg har nok med mitt eget…:-) 😀
      Håpe du fikk sove til slutt da…kjedelig det der å ikke få sove. Og kan bare forestille meg hvordan det må være å ha det bråket konstant inni hodet…utrolig at man ikke har funnet noe som kan ta knekken på det altså…
      Ellers får du holde ut dagene du bare får sett drømmemann i drømme….og glede deg til langfri 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg