Joggebuksemodus II

Det var søndagen sin det. Dagen derpå dagen derpå ..

Ja, hva mer skal en si .. Jeg er ikke helt skapt for en helg som dette, men gøy har det vært lell. Formen er levelig .. forhåpentligvis oppadgående .. selv om det ikke helt kjennes ut sånn på nåværende tidspunkt. Har ingen planer for dagen og er veldig glad for at jeg ikke skal på jobb før kl. 15 i morra. Kunne tenkt meg en tur på Plantasjen, men tror bilen skal få stå en stund til. Hadde tenkt å lage lapskaus til middag, men vi har enda ikke spist frokost.

Vi hadde en kjempekoselig kveld i går. To vennepar og en vi aldri har møtt tidligere. Blåskjell til forrett, reker til hovedrett og til slutt is med friske bær. Masse god drikke både før, under og etter maten .. Vi var hjemme rett før tre så det er kanskje ikke så rart at dette blir en søndag som bare forsvinner sånn helt uten at vi kommer til å huske den i ettertid.

Har du forresten smakt reker med salsa? Utrolig godt! Jeg som ikke helt liker disse rosa krapylene fra havet synes den salsaen tok smaken en del hakk nærmere det jeg vil kalle godt. For reker i seg selv smaker jo ikke noe særlig. En merkelig konsistens med en touch av saltvann .. Men salsa var tingen spør du meg! Vertinnen er chilensk, så det ble en aldri så liten eksotisk vri på noe som egentlig er en kjedelig opplevelse for smaksløkene. Om jeg hadde foretrukket det slik de fleste serverer det, med majones, dill og sitron så var selvsagt dette tilbehøret også til stede.

God søndag! Jeg kommer nok sterke tilbake etterhvert ..

18 kommentarer
    1. Fyst og fremst; kjekt du hadde ein kjekke laurdagskveld:-) Angående reker; spør du mej e det nesten himmelsk godt. Å du som ej glede mej te kjøpe reker på kaia i Stavanger igjen, sette mej ned og kose mej med reker. Trenger ingen tilbehør:-) Angående joggebukse eller kosebukse…enig med litt av det som he vorte sagt; ikkje særlig lekkert, ei heller sexy, men akk so deilig:-)

    2. Jeg har smittet helt slekta med jogge-kose-bukse-fenomenet… til og med broeren min og samboeren tøffer rundt i det som minner om en pysj.. Det gjelder bare å ha en litt trang, fin topp oppe, så ser man ikke HELT dass ut 😉

    3. Jeg syns joggebukse er stygt som fy, men kan ikke komme meg fort nok ned i min, når jeg kommer fra jobb… Nesten så jeg tar den med PÅ jobb, for å skifte meg klar DER 😀 ha-ha..

    4. solkro: Fatter ikke helt at en må bli så daff dagen derpå. Blir litt sånn småforbanna når alt bare er et ork. Men det er vel selvforskyldt da .. og det er jo nesten enda verre!
      Snart middag på gang her, og sulten er jeg iallefall nå. ;o)

    5. ernashus: Endelig noen flere som tør innrømme at det ikke smaker noe særlig! ;o) Kom ut av joggebuksa, liker ikke det der plagget egentlig, får følelsen av at jeg er syk når jeg vaser rundt i den. Men ble ikke akkurat hæla i taket her i dag nei!

    6. frodith: Er kommet ut av den nå da! ;o) Er ikke et typisk utpreget joggebuksemenneske, jeg liker faktisk ikke å gå rundt og vimse i et sånt plagg. Så for meg er dette nesten en nedtur. Søstera mi kom og henta meg, så vi lufta oss litt på Plantasjen. Koselig, men grufullt slitsomt i dag ..

    7. inger hilde.: Hehe .. du har vel vært pigg som bare det du, siden du sov så godt i går kveld? Det var veldig koselig ja, men må innrømme at jeg opptil flere ganger har lurt på om det var verdt det i dag da! ;o) For en sløv søndag!! Men har hatt en bitteliten tur på Plantasjen med min søster, ble henta da jeg ikke var helt kjørbar, men likevel en særdeles sløv dag! Er ikke helt vant til dette, må øve litt mer på både festinga og sløvinga dagen derpå! ;o)

    8. så skjelven enda at det kom noen ekstra bokstaver etter navnet mitt……..ikke nytt kallenavn altså….

    9. Takk for i går 🙂 kjempekoselig ! det jeg var våken av kvelden iallefall…..hi hi her er det sofatjeneste og tv i heeeeeele dag…..

    10. God søndag og nyt joggebuksa, det gjør jeg hver dag nå 🙂 Vi spiste grønnsaker i karry med skampi i går, godt det også 🙂

    11. Ha-ha, i dag igjen i joggebuksa ja.. Du kan jo bare legge deg til på sofaen, med snop, sport på tv, og la alt suse litt i dag.. Kan du ikke? Dropp store vanskelige middager, som krever mye, dra og kjøp en take-away-pizza etterhvert, og legg deg til igjen 😉

    12. Reker med salsa høres jo veldig godt ut, du får ta livet med ro og bare slappe av:)
      Slike dager er jo deilige,spesielt hvis man har hatt det kos kvelden før .
      Ha en avslappende dag i joggebuksen Marit og kos deg med en sen middag:)
      Goe knib<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg